طرز تهیه چیز برگر خانگی خوشمزه و سالم

طرز تهیه چیز برگر خانگی خوشمزه و سالم


منبع: دلگرم

111

1399/11/11

11:59


طرز تهیه چیز برگر خانگی خوشمزه و سالم

طرز تهیه همبرگر با پنیر

همانطور که می دانید همبرگر طرفداران زیادی دارد. در مغازه های فست فودی عده ی زیادی از مردم این غذا را سفارش می دهند و از خوردن آن لذت می برند. در این میان افرادی هم هستند که ترجیح می دهند همه ی غذاها را به صورت خانگی درست کنند و از خوردن غذاهای آماده خودداری می کنند.

یکی از برگرهای پرطرفدار که می توان آن را در منزل درست کرد، چیز برگر است. خوردن یک لایه ی ضخیم گوشت با پنیر برای همه لذت بخش است و می توانید آن را به راحتی در منزل درست کنید.

فقط کافیست تا انتها این مطلب را مطالعه کنید تا تهیه چیز برگر خانگی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

چیز برگر خانگی

طرز تهیه چیز برگر رستورانی

طرز تهیه چیز برگر

مواد لازم برای تهیه چیز برگر خانگی:

  • گوشت چرخ کرده مخلوط گوسفند و گوساله 500 گرم
  • پیاز رنده شده آب گرفته 1 عدد متوسط
  • روغن زیتون یا کانولا 2 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا، پودر تخم گشنیز
  • پنیر ورقه ای گودا یا چدار به مقدار لازم
  • نان همبرگر کوچک به تعداد مورد نیاز
  • برگ کاهو به مقدار لازم
  • گوجه فرنگی حلقه ای شده به میزان لازم
  • خیار شور به میزان لازم

طرز تهیه چیز برگر به سبک رستورانی

طرز تهیه همبرگر با پنیر گودا

مراحل تهیه چیز برگر خانگی:

آموزش مرحله به مرحله چیز برگر خانگی به این صورت است که ابتدا باید گوشت چرخ کرده را در یک ظرف بریزید. برای تهیه انواع همبرگر معمولا از گوشت گوساله که چربی کمتری دارد استفاده می شود اما اگر می خواهید برگر شما لذیذتر شود، گوشت گوسفند را هم به آن اضافه کنید.

حالا پیاز را رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید، پیاز رنده شده را به گوشت اضافه کنید و دو قاشق روغن به آن ها اضافه کنید. روغن می تواند بافت گوشت را نرم و لطیف کند و از خشک شدن آن هنگام سرخ کردن جلوگیری می کند.

اگر از گوشت گوساله برای تهیه چیز برگر استفاده می کنید حتما روغن اضافه کنید. حالا ادویه ها و نمک را بیفزایید. ادویه هایی که در این غذا بکار می رود کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. اگر غذاهای تند دوست دارید می توانید مقداری فلفل به آن اضافه کنید.

حالا تمامی مواد را با هم ورز دهید تا به خوبی ترکیب شوند. وقتی به خوبی مواد را با هم ورز دادید و چسبندگی گوشت به دست کمتر شد، در ظرف را با یک سلفون بپوشانید و آن را به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا حسابی گوشت مزه دار شود.

طرز تهیه چیز برگر

طرز تهیه چیز برگر با پنیر پیتزا

بعد از گذشت این زمان، یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط بگذارید و مقداری روغن در آن بریزید تا داغ شود. حالا به اندازه یک نارنگی از مواد بردارید و آن را با دست به شکل دایره درآورید. اگر گوشت به دستتان می چسبد، دستتان را با آب ولرم خیس کنید.

حالا همبرگرها را در ماهیتابه بگذارید تا سرخ شوند. در این هنگام باید حرارت ملایم باشد تا گوشت مغز پخت شود. ممکن است چربی گوشت آب شود و همبرگرها آب بیندازند اما نگران نباشید چون در فرایند سرخ شدن این آب دوباره جذب گوشت می شود.

حدود 7 الی 8 دقیقه قبل از اینکه طرف دوم همبرگر سرخ شود پنیرهای ورقه ای را روی آن ها بگذارید تا آب شود. وقتی پنیرها آب شدند و به گوشت چسبیدند، یعنی چیز برگر شما آماده است.

آن ها را از تابه خارج کنید و بین یک نان همبرگر بگذارید و آن را به سس کچاپ آغشته کنید. یک لایه خیارشور و گوجه و کاهو هم روی آن بگذارید و آن ها را با یک خلال دندان فیکس کنید. نوش جان.

گردآوری توسط مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو