خوزستان/ روستایی تشنه در فاصله صد متری رود کارون

62

1399/11/11

14:34


خوزستان/ روستایی تشنه در فاصله صد متری رود کارون

سلامت نیوز:روستای کُهرِلا از جمله روستاهای حاشیه کارون است که در جریان آب‌گیری سد کارون ۳، بیشترین خسارت ممکن را دید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، کُهرِلا نام روستایی است در فاصله‌ی صد متری رود کارون که در جریان آب‌گیری سد کارون سه در سال ۸۳ قسمت‌هایی از این روستا و اراضی آن برای همیشه به زیرآب رفت و قسمت دیگر این روستا، با توجه به نزدیکی آن به آب کارون، همچنان در تشنگی محض به سر می‌برد.

کُهرلا تشنه‌ترین روستای نزدیک به آب جهان است

مردم این روستا می‌گویند: این روستا از جمله روستاهای حاشیه کارون است که در جریان آب‌گیری سد کارون سه، بیشترین خسارت ممکن را دید. روستایی که عمده درآمد مردمش از طریق کشاورزی و دامداری به دست می‌آمد و آبگیری سد کارون سه نه‌تنها سودی عاید مردم این روستا نکرد، بلکه بیشتر باغات و زمین‌های حاصلخیز مردم این روستا را نیز نابود کرد.

این‌ مردم می‌گویند: هفده سال از آبگیری سد کارون سه می‌گذرد. آب دریاچه با هر بار جزر و مد تا وسط روستا می‌آید و برمی‌گردد و مردم کُهرلا و چهل‌وپنج روستای دیگر حاشیه رود کارون در تمام این سال‌ها فقط تماشاگر آب کارون بوده‌اند. اگر متولیان آب از هر نقطه پایداری از دریاچه که بخواهند یک ایستگاه پمپاژ بگذارند و آب را برای مردم‌ کُهرلا انتقال دهند، حداقل صد متر و حداکثر دویست متر لوله بیشتر نیاز نخواهد بود. آنان می‌گویند: از این نقطه تا هرکجای خوزستان که حساب کنید، ما مردم خوزستان بی سهم‌ترین مردم در استفاده از آب کارون هستیم، حالا این آب کجا می‌رود خدا می‌داند! لازم به ذکر است، کُهرلا یکی از بی‌شمار روستاهای تشنه بخش دهدز از توابع شهرستان ایذه در استان خوزستان می‌باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو