تمیز کردن خانه را از کجا باید شروع کرد؟

تمیز کردن خانه را از کجا باید شروع کرد؟


منبع: دلگرم

193

1399/11/11

20:33


تمیز کردن خانه را از کجا باید شروع کرد؟

ترفندهایی برای تمیز کردن خانه در کمترین زمان

تمیز کردن خانه کاری بسیار وقت‌گیر و زمان‌بر است و نیاز به تکنیک‌های خاصی دارد. امروزه موضوع تمیز کردن منزل دغدغه بیشتر خانم‌ها خصوصا در ایام نزدیک به عید است. اگر شما نیز جزو آن دسته از خانم‌هایی هستید که نمی‌دانید تمیزی خانه خود را از کجا شروع کنید پیشنهاد می‌کنیم با دلگرم همراه شوید تا شما را در این مورد راهنمایی کنیم.

برای تمیز کردن خانه چگونه عمل کنیم؟

اگر تصمیم گرفته‌اید خانه و محیط زندگی خود را تمیز کنید و نمی‌دانید چه کاری باید انجام دهید پیشنهاد می‌شود ابتدا یک برنامه کلی برای خانه تکانی خود یادداشت کنید و در برنامه خود حتما قید کنید در فلان روز کدام قسمت از خانه را باید تمیز کنید و در کل به چند روز زمان نیاز دارید. اگر شما از جای درست، شروع به انجام تمیزی خانه کنید، در وقتتان بسیار صرفه‌جویی می‌شود.

برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنیم - دعا برای تمیز ماندن خانه - برنامه ریزی هفتگی برای نظافت منزل - چگونه خانه را تمیز کنیم

کار تمیزی خانه را از کجا شروع کنیم؟

برای تمیز کردن خانه خود، آشپزخانه اولین اولویت و اتاق نشیمن و پذیرایی، اولویت آخر شما باشد.

تمیز کردن آشپزخانه

پیشنهاد می‌شود انرژی ابتدایی خود را برای تمیزی خانه، از آشپزخانه شروع کنید زیرا آشپزخانه مهم‌ترین قسمت هر خانه است که با تمیز کردن این قسمت می‌توان گفت تقریبا بیش از نیمی از خانه تمیز شده است. برای انجام این کار بهتر است ابتدا قفسه‌های داخل کابینت را تمیز کرده و بعد به سراغ یخچال و دیگر قسمت‌های آشپزخانه بروید.

تمیز کردن حمام و دستشویی

جلد شامپوهای خالی یا وسایلی که در حمام استفاده نمی‌کنید یا فکر می‌کنید فضای حمام را اشغال کرده است دور بریزید. با انجام این کار هم فضای حمام خود را ساده و زیبا می‌کنید هم به آسان شدن تمیزی کار خود رونق می‌بخشید. کار تمیزی دستشویی را نیز به همین ترتیب انجام دهید. اگر قصد دارید کاری کنید که حمام شما بزرگ‌تر دیده شود نگاهی به مطلب ۱۰ ایده برای بزرگ‌تر نشان دادن حمام بیندازید.

تمیز کردن اتاق‌خواب‌ها

تمیز کردن اتاق‌خواب‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا اتاق‌خواب‌ها را می‌توان مکانی شخصی و کاملا حساس به حساب آورد. بهتر است بالشت‌ها و ملافه‌های تخت خود را حداقل ماهی یکبار تمیز و ضدعفونی کنید، لباس‌های داخل کمدها را مرتب و در جای مخصوص خود قرار دهید، لباس‌های اضافی را در محیطی دیگر جمع‌آوری کنید و پرده‌ها را نیز فراموش نکنید.

تمیز کردن اتاق نشیمن و پذیرایی

تمیز کردن این قسمت نیز بسیار بااهمیت است زیرا اتاق نشیمن و پذیرایی از بخش‌هایی هستند که بیشتر به چشم می‌آیند. برای تمیز کردن این بخش از خانه، ابتدا به دیوارها نگاه کنید اگر نیاز به تعمیر دارند آن‌ها را تعمیر کنید. تمیزی مبل‌ها، پرده‌ها و تابلوهای متصل به دیوارها فراموش نشود.

خانه مرتب - تنبلی در کارهای خانه- ایده و تجربه برای همیشه تمیز و مرتب بودن منزل - چگونه کارهای خانه را سریع انجام دهیم

روش‌های کمک کننده در تسریع روند تمیز کردن خانه

با انجام روش‌های زیر، می‌توانید عمل تمیز کردن منزل را با سرعت بیشتری انجام دهید:

کمک گرفتن از آقای خانه برای انجام کارهای سخت‌تر

می‌توانید از همسر خود بخواهید که در تمیز کردن شیشه‌ها، جابجایی مبل‌ها، بوفه و وسایل سنگین به شما کمک کند.

گوش کردن به موسیقی

گوش دادن به موسیقی روند انجام کار را بهبود می‌بخشد. این موضوع از لحاظ روانشناسی ثابت شده است که گوش دادن به موسیقی حین تمیزی خانه، روح را آرام می‌کند و روند کار کردن را بسیار سرعت می‌بخشد.

خلاقیت در تمیز کردن خانه

خلاقیت حین تمیزی خانه به شما کمک می‌کند حس بهتری در حین انجام کار داشته باشید. به عنوان مثال جای تلویزیون خود را تغییر دهید

چه عواملی باعث می‌شوند خانه بسیار تمیز و زیبا جلوه کند؟

رعایت موارد زیر در تمیزتر ماندن خانه نقش بسزایی دارند:

  1. هر چیزی را که استفاده می‌کنید در جای مخصوص خود قرار دهید: با انجام این کار دیگر مجبور نیستید هر روز وقت خود را به انجام تمیزی خانه اختصاص دهید.
  2. مشکل شستن لباس‌های چرک: خانم شلخته‌ای نباشید. سعی کنید در هفته دو بار به شستن لباس‌های کثیف خود و سایر اعضای خانواده بپردازید و بعد از خشک شدن لباس‌ها آن‌ها را تا کرده و در جای مخصوص خود قرار دهید.
  3. وسایل اضافی و استفاده نشده را دور بریزید: دور ریختن وسایل اضافی و استفاده نشده یا فرستادن آن‌ها به محل دیگر سبب می‌شود هم خانه شما ساده و مرتب به نظر بیاید هم از شلوغی بیخودی خانه جلوگیری شود.
  4. صحبت با اعضای خانواده در مورد مرتبی خانه: چه خوب است که خانم خانه با همسر و فرزندان خود در مورد تمیزی خانه صحبت کند و از آن‌ها بخواهد به تمیزی و مراقبت از وسایل خانه اهمیت بدهند و هر چیزی را در جای خود قرار دهند.

نتیجه گیری : اگر سعی کنید کارهای روزانه و عادی خود را به طور منظم و دقیق انجام دهید دیگر نیازی ندارید که زمان و وقت زیادی را به تمیز کردن خانه اختصاص دهید. به عنوان مثال سعی کنید بعد از آشپزی و خوردن غذا ظرف‌ها را بشویید و کار را به چند ساعت دیگر موکول نکنید. وقتی این کارها را انجام دهید، دیگر خانه‌داری به نظرتان کاری سخت و دشوار نمی‌آید و کل روز وقت شما را نمی‌گیرد. اگر می‌خواهید نظافت و تمیز کردن منزل برایتان آسان‌تر شود نگاهی به مطلب ارائه نکات خانه داری جالب و کارآمد بیندازید.

separator line

20 ترفند استفاده از نوشابه برای نظافت و خانه داری

15 رمز خانه داری که هر کدبانویی باید بداند


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو