طرز تهیه مرغ سوخاری در فر

فیلم طرز تهیه مرغ سوخاری در فر تکه ای در فر در توستر مرحله به مرحله با فویل شف طیبه 

مرغ سوخاری یکی از انواع غذاهای سوخاری است که در سراسر دنیا به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود. این غذای خوشمزه با روش های بسیار متنوعی تهیه می شود و یکی از مهمترین دلایلی که شاید افراد مسن و کسانی که در رژیم های لاغری هستند دوست ندارند این غذا را در رژیم غذایی خود قرار دهند کالری بسیار بالای این غذا می باشد. پخت این غذای خوشمزه با فر به جای سرخ کردن در روغن شناور باعث می شود که کالری این غذا تا حد بسیار زیادی کاهش یابد و همه بتواند از خوردن این غذای خوشمزه و لذیذ لذت ببرند، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۸۰۰ گرم
پودر سوخاری۱ تا ۲ لیوان
ماست چکیده۴ قاشق غذاخوری
فلفل سفید½ قاشق چایخوری
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
نمک۱ قاشق چایخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل½ قاشق چایخوری

دستور پخت مرغ سوخاری در فر

مرحله اول

برای تهیه مرغ سوخاری خوشمزه و کم کالری در فر ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمان آماده شدن مواد معطل نشویم. در ادامه ماست چکیده را به همراه تخم مرغ داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل سفید را به همراه فلفل قرمز، زردچوبه و پودر زنجبیل به کاسه اضافه می کنیم و مواد را ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه مقداری نمک و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم کاملا یکدست شوند. در ادامه استخوان ها و قسمت های اضافی گوشت مرغ را جدا می کنیمف سپس گوشت مرغ را به صورت تکه های دلخواه خرد می کنیم و داخل کاسه می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا گوشت مرغ به طور کامل طعم دار شود. اگر زمان کافی داشته باشیم می توانیم روی کاسه را با سلفون بپوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهیم تا گوشت مرغ خوشمزه تر شود.

مرحله پنجم

البته در صورتی که زمان کافی نداشته باشیم، می توانیم مرغ سوخاری را بدون استراحت درست کنیم. برای این منظور سینی فر را از داخل فر خارج می کنیم، سپس روی انرا با فویل آلومینیومی به طور کامل می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله پودر سوخاری را درون یک ظرف مناسب می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم. حالا تک های مرغ را از مواد طعم دهنده خارج می کنیم و به طور کامل درون پودر سوخاری می غلطانیم تا کاملا آغشته شوند.

مرحله هفتم

حالا تکه های مرغ را با کمی فاصله درون سینی فر می چینیم، در پایان روغن زیتون باقیمانده را با یک برس تمیز روی مرغ ها می مالیم. در ادامه سینی فر را درون فر که از قبل به طور کامل گرم شده است قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت و ۱۵ دقیقه زمان برای پخت مرغ های سوخاری نیاز است. در پایان پس از اینکه مرغ ها مغز پخت شدند، به مدت ۳ تا ۵ دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی مرغ ها رنگ بگیرد و کاملا طلایی شود.

مرحله نهم

پس از اینکه تکه های مرغ سوخاری به طور کامل طلایی شدند، سینی فر را از درون فر خارج می کنیم، سپس تکه های مرغ را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه سس دلخواه به صورت داغ سرو می کنیم.

مطالب پیشنهادی