راهکارهای داشتن پوست سالم در آلودگی هوا و سوز زمستان

88

1399/11/12

14:50


راهکارهای داشتن پوست سالم در آلودگی هوا و سوز زمستان

سلامت نیوز: هوا آلوده است. عصبانی هستیم؛ از هزار و یک چیز و هزار و یک نفر. کلافه‌ایم از کرونایی که به جان مردمان افتاده و ما دائماً مجبور به استفاده از موادضدعفونی‌کننده‌ هستیم. زمستان است و سوز می‌آید. برف و باران و باد نیست و هوا آلوده است. کرونا است و ما نمی‌توانیم ورزش کنیم. پوست گرسنه و خسته است و حال‌اش خوب نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، برای اینکه پوست باکیفیت و سالمی داشته باشیم، باید همیشه چند نکته را رعایت کنیم؛ به‌ویژه در این شرایط خاص.


1- به دریا بزنید: یکی از مهمترین تغذیه‌کننده‌های پوست، در آشپزخانه است. این خوراکی چیزی نیست جز انواع غذاهای دریایی. این خوراکی‌ها حاوی اسیدهای چرب مفید، اسید چرب امگا (3) و (6)، ویتامین (D) و پروتئین است. بنابراین غذاهای دریایی- به شرطی که بخارپز شوند- کپسول طبیعی سلامت پوست شما هستند.


2- به مرکبات سلام کنید: فصل، فصل مرکبات است. آیا شما منبعی بهتر است مرکبات برای ویتامین (C) برای پوست سراغ دارید؟ بنابراین هر روز حداقل دو عدد نارنگی یا یک عدد پرتقال مصرف کنید. علاوه بر این لیموترش یا نارنج تازه را به سالاد خود اضافه کنید. ماسک طبیعی تهیه شده از مخلوط یک تا دو قاشق غذاخوری آب یکی از مرکبات با ماست یا کوبیده جوانه گندم نیز عالی است.


3- با زیتون صلح کنید: روغن زیتون یکی از بهترین روغن‌ها برای حفظ سلامت و شادابی پوست است. این روغن حاوی اسیدهای چرب مفید، آنتی‌اکسیدان و چربی مناسب برای پوست است؛ بنابراین حتماً به سالاد خود روغن زیتون اضافه کنید. ماسک طبیعی تهیه شده از روغن زیتون نیز انتخاب خوبی است.


4- آب‌بازی کنید: در طول روز هر چقدر که می‌توانید آب بنوشید. نوشیدن شیر کم چرب، آب‌میوه طبیعی و انواع دمنوش نیز راهکارهای خوبی برای تأمین آب مورد نیاز بدن است.


5- نان‌تان را سیاه کنید: هرچه مقدار سبوس دریافتی بیشتر باشد، پوست سالم‌تر می‌ماند. بنابراین حتماً از نان سبوس‌دار (مثل سنگک)، برنج قهوه‌ای، کینوا و ماکارونی سبوس‌دار استفاده کرده و آسیاب‌‌‌‌شده سبوس را به برنج، ماست و سالاد اضافه کنید. سبوس حاوی ویتامین‌های خانواده (B) و فیبر است. این دو ترکیب برای حفظ سلامت پوست بسیار ضروری هستند.


6- آرایش را پاک کنید: بعد از رسیدن به منزل، با آرایش پاک‌کن مناسب پوست، با کمک پنبه آرایشی یا پد، آرایش را از روی صورت خود پاک کنید. صورت را با آب گرم و بعد آب سرد بشویید؛ سپس کرم و مرطوب‌کننده مناسب به آن بزنید.


7- آرام بخوابید: به هزار و یک علت ممکن است شما خواب آرامی نداشته باشید اما سعی کنید زمان خواب و بیداری خود را تنظیم کنید. خواب کافی ‌‌‌‌(در هر فردی این مقدار متغیر است) یکی از راهکارهای داشتن پوست سالم و شاداب است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو