حکم تعطیلی سینما گلریز صادر شد

منبع: برترین ها

42

1399/11/13

17:03


شهردار منطقه ۶ تهران گفت: به دلیل دعوای حقوقی مالک و سرقفلی دار سینما گلریز در محله یوسف آباد، استفاده از این سینما نیز با چالش مواجه شده و به تازگی معاون دادستان حکم قطعی تعطیلی این سینما را صادر کرده است.

خبرگزاری ایرنا: شهردار منطقه ۶ تهران گفت: به دلیل دعوای حقوقی مالک و سرقفلی دار سینما گلریز در محله یوسف آباد، استفاده از این سینما نیز با چالش مواجه شده و به تازگی معاون دادستان حکم قطعی تعطیلی این سینما را صادر کرده است.
 

حکم تعطیلی سینما گلریز صادر شد

 
به گزارش اداره کل ارتباطات شهرداری تهران، تورج فرهادی، درباره آخرین وضعیت سینما گلریز در محله یوسف آباد گفت: این ملک، ملکی شخصی است که البته سرقفلی کل سینما و مغازه های آن در اختیار مالک نیست و در اختیار شخصی دیگر است. ملک توسط مالک اولیه به مالک بعدی فروخته شده و در حال حاضر بین سرقفلی دار و مالک اختلاف حقوقی جدی وجود دارد.
 
وی افزود: به دلیل دعوای حقوقی دو طرف استفاده از سینما نیز با چالش مواجه شده است و اخیرا معاون دادستان حکم قطعی تعطیلی این سینما را صادر کرده و درحال آماده کردن زمینه های اجرای حکم با کمک نیروی انتظامی هستیم.
 
فرهادی افزود: تا زمانی که شرایط این سینما از این حالت ناامن و چالشی خارج نشود تعطیل می ماند و قاعدتا دعوای حقوقی بین مالک و مستاجر بازگشایی مجدد را به تعویق خواهد انداخت.
 
وی ادامه داد: با وجود اینکه شرکت مشاور و یک شخص حقیقی استحکام بنا را تایید کردند اما نظر نهایی این است که ایمنی ساختمان مخدوش است.
 
شهردار منطقه ۶ تهران ادامه داد: استحکام آن نیز به دلیل اینکه بیش از ۵۰ سال از ساخت آن می گذرد و این ملک بر اساس آیین نامه های قدیمی ساخته شده و اکنون سومین ویرایش در بحث آیین نامه های زلزله نیزانجام شده است.
 
به گفته وی، این ساختمان قاعدتا با شرایط روز همخوانی ندارد، هرچند ضریب اطمینان خوبی برای آن در نظر گرفتند.
 
شهردار منطقه ۶ با بیان اینکه سینما گلریز یکی از سینماهای نوستالژیک و خاطره ساز شهر تهران است و هنوز هم می تواند با استقبال قابل توجه شهروندان مواجه شود، یادآور شد: باید اختلاف بین مالک و مستاجر حل شود و به یک توافقی برسند تا براساس آن بتوان سینما را دوباره راه اندازی کرد.
 
وی با بیان اینکه با کمک وزارت ارشاد و مدیریت شهری تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم این سینما را سرپا نگه داریم، افزود: ولی مالک علاقه مند نیست که سرقفلی دار در ملک حضور داشته باشد و وقتی مالک و مستاجر وارد دعوا می شوند هر دخل و تصرفی در ملک باید با اجازه مالک باشد، بنابر این تقویت و ایمن سازی نیز باید با اجازه مالک انجام شود.
 
بر اساس این گزارش، سینما گلریز یا سینما تئاتر گلریز در خیابان اسدآبادی (یوسف آباد)، نبش خیابان ۳۴  از سینماهای قدیمی تهران است؛ این سینما در سال ۱۳۳۷ با درجه کیفی «یک» و در دو سالن با ظرفیت ۳۸۰ نفر در محله یوسف‌آباد افتتاح شد و دارای دو سالن به ظرفیت ۳۴۵ و ۸۳ نفر است.
 
این سینما که زمانی سینما گلدیس خوانده می‌شد و محل اکران فیلم‌های روز سینمای جهان بود، پس از انقلاب -از سال ۱۳۶۶ تا امروز- زیر عنوان سینما- تئاتر گلریز علاوه بر اکرانِ یک فیلم از فیلم‌های روی پرده، صحنهٔ اجرای تئاترهایی با مضامین طنز بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو