آشنایی با پنت هاوس و ویژگی های خاص این خانه های لاکچری

آشنایی با پنت هاوس و ویژگی های خاص این خانه های لاکچری


منبع: آرگا

277

1399/11/13

19:41


پنت هاوس ها از دسته مجهز ترین و مجلل ترین طبقه در آپارتمان محسوب می شوند که معمولا در بالاترین طبقه ساخته می شود و به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم تا به بیان ویژگی های منحصر به فرد این ساختمان بپردازیم.

از آنجایی که بالاترین طبقه برج های مرتفع را پنت هاوس می نامند این طبقه دارای معماری خاص و جذابی است که همین موضوع منجر به متمایز شدن او از سایر طبقات می شود و شما می توانید از امکانات لاکچری و متفاوت آن نهایت لذت را ببرید.

آشنایی با پنت هاوس ها

پنت هاوس به آخرین طبقه یا یکی از آخرین طبقات ساختمان های بلند گفته می شود که خیلی جذاب و شیک است و از امکاناتی مثل داشتن ویو بسیار عالی و تراس های روباز برخوردار است به طور کلی می توان گفت که معماران تمام هنر خود در پنت هاوس ها به نمایش گذاشته اند.

امکانات بسیار زیاد پنت هاوس

البته در چند سال اخیر به برخی واحد هایی که در طبقه آخر برج ها واقع نشده اند اما دارای امکانات رفاهی و شیک هستند نیز در اصطلاح پنت هاوس می گویند. از آنجایی که پنت هاوس ها طبقه ای از یک آپارتمان هستند اما در مواردی نیز ممکن است آن را دوبلکس نیز طراحی کنند.

تاریخچه پنت هاوس:

بر اساس مطالعاتی که انجام شده به این نتیجه رسیده اند که در دوره قرون وسطی از بلند ترین قسمت ساختمان ها به عنوان یک مکان عالی برای حفاظت از نیروهای تحت محاصره در زمان حمله به دشمن استفاده می شد. پس از آن و تا پیش از دهه ۱۹۲۰ بالا ترین طبقه هر ساختمان کثیف و غیر قابل سکونت بود و تنها افراد فقیر در آن جا زندگی  می کردند.

قرار گرفتن پنت هاوس در آخرین طبقه هر ساختمان

با وجود این مشکلات در دهه ۱۹۲۰ برای اولین بار ایده ساختن پنت هاوس در بالا ترین طبقه ساختمان ها بیان شد زیرا هنگامی که نیویورک مرکز اقتصاد آمریکا در اثر رشد اقتصادی بی رونق شده بود و آمریکایی ها ثروت فراوانی داشتند تقاضای مردم برای ایجاد مکان های شیک و لاکچری بیشتر شد و به مرور پنت هاوس ایجاد شدند.

جالب است که بدانید نخستین پنت هاوسی که در آمریکا ساخته شد متعلق به ناشر معروف آمریکایی کوندی ناست می باشد که اکنون در ساختمان شماره ۱۰۴۰ خیابان park avenue قرار دارد.

مزیت زندگی در پنت هاوس ها

علل نام گذاری پنت هاوس:

پنت هاوس عبارتی انگلیسی است که در اصطلاح به معنی خانه نقاش می باشد و نقاش ها و هنرمندانی که دارای درآمد خیلی کمی بودند و توان خرید خانه نداشتند در اتاق های زیر شیروانی زندگی می کردند اما با گذشت زمان و تمایل اشراف پر درآمد به خانه لوکس و شیک و برای وقت گذراندن در آن پنت هاوس ها تبدیل به مجهز ترین و لاکچری ترین ساختمان ها شد و اشراف جای هنرمندان را در این ساختمان ها گرفتند.

ویژگی های پنت  هاوس:

اکنن که با تاریخچه و مفهوم پنت هاوس آشنا شدید بهتر است تا به بررسی ویژگی زندگی در پنت هاوس ها بپردازیم:

بیان تاریخچه اخرین طبقات ساختمان ها

گران بودن قیمت:

لازم به ذکر است که بگوییم هزینه این طبقه بسیار زیاد بوده و در مواردی غیر قابل باور هستند. البته که قیمت تمامی این عمارت ها در تمام نقاط جهان یکسان بوده و تنها تهران از دسته این موارد نیست.

امکانات خاص و لاکچری:

امکانات این طبقه بسیار خاص و جذاب می باشد به نحوی که انسان را شیفته خود می کند. از جمله این امکانات می توان به استخر روی بام،آسانسور شیشه ای اختصاصی، روف گاردن، سونا و جکوزی،دستگیره و شیر های آب طلا،آشپزخانه مبله،سیستم صوتی،سیستم ضد حریق،زمین ورزشی و باغچه را نام برد.

امکانات خاص و لاکچری پنت هاوس ها

تفاوت داشتن با سایر طبقات:

از دیگر ویژگی های این طبقه می توان به تفاوت فاحش آن با سایر طبقات عمارت را نام برد و این تفاوت باعث می شود تا پنت هاوس ها بسیار متنوع و لوکس به نظر برسند و هر کدام در نهایت زیبایی ساخته شده اند.

مساحت بالا:

مساحت این طبقه از ۲۰۰ متر البته بدون در نظر گرفتن تراس شروع می شود و در مواردی به بیش از ۱۰۰۰ متر می رسد. البته که میزان مساحت آن به عوامل مختلفی مثل مکان و منظره و میزان دید و ویو نیز بستگی دارد.

چگونگی طراحی آخرین طبقه ساختمان ها

فواید زندگی در پنت هاوس:

  • افرادی که این طبقه سکونت دارند می توانند از امکانات رفاهی و لوکس و سبک زندگی مدرن بهره مند شوند.
  • جالب است که بدانید اگرچه این عمارات در شهر های شلوغ واقع می شوند اما به نحوه عجیبی از شلوغی و ازدحام فاصله دارند به همین خاطر برای کسانی که نیاز به آرامش روحی دارند این مکان مناسب ترین فضا محسوب می شود.
  • این طبقه چشم انداز فوق العاده زیبا و جذابی از محیط و مناظر اطراف دارد.
  • این طبقه اگر چه دتارای مساحت بسیار زیادی است اما حریم خصوصی تمامی افراد را به خوبی رعایت می کند.
  • افرادی که در این فضاها زندگی می کنند دسترسی آسان و سریعی به رستوران،هتل،مدرسه و مرکز ها دارند.

لاکچری بودن فضای پنت هاوس ها

معایب زندگی در پنت هاوس:

  • ساکنان این طبقه با وجود دنج بودن خانه خود از سایر افراد ساختمان دور هستند و در مواردی ممکن است باعث کسل شدن آن ها شود.
  • در مواردی اگر ساختمان دارای آسانسور شخصی نباشد افراد هنگام رفت و آمد زمان زیادی را بایستی صرف این موضوع کنند.
  • رفت و آمد به بالاترین طبقه برج برای مهمانان و حتی خود ساکنان ممکن است خسته کننده باشد.
  • از آنجایی که این عمارت در بالاترین طبقه هر ساختمان قرار دارند ممکن است ساکنان آن با مشکلاتی مثل خراب شدن ایزوگام و… مواجه شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو