آنجلینا جولی تابلوی «مناره مسجد» را به حراج می‌‌گذارد

منبع: برترین ها

75

1399/11/13

23:11


یک تابلوی نقاشی از وینستون چرچیل سیاستمدار بریتانیایی، که بخشی از تاریخ سیاسی و هالیوود است، به حراج گذاشته خواهد شد.

برترین‌ها: یک تابلوی نقاشی از وینستون چرچیل سیاستمدار بریتانیایی، که بخشی از تاریخ سیاسی و هالیوود است، به حراج گذاشته خواهد شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، حراجخانه کریسیتی روز دوشنبه ۱۳ بهمن اعلام کرد که تابلوی چشم‌اندازی از مراکش با نام «مناره مسجد الکتبیه» ماه آینده توسط آنجلینا جولی با قیمت تخمینی ۱.۵ تا ۲.۵ میلیون پوند (معادل ۲.۱ تا ۳.۴ میلیون دلار امریکا) به فروش خواهد رفت. این تابلو را چرچیل، نخست وزیر وقت بریتانیا، به فرانکلین د. روزولت، رئیس جمهوری وقت آمریکا، اهدا کرده بود.

این تصویر از مسجد قرن ۱۲ میلادی در مراکش هنگام غروب افتاب، با کوه‌های اطلس در پس زمینه، تنها اثر نقاشی است که رهبر جنگ جهانی دوم بریتانیا، در طول درگیری‌های بین سالهای ۱۹۳۹ و ۱۹۴۵، تکمیل کرد.

چرچیل این نقاشی را پس از کنفرانس کازابلانکا در ژانویه ۱۹۴۳، نشستی که در آن او و روزولت برای شکست آلمان نازی برنامه‌ریزی کردند، کشید. دو رهبر پس از پایان آن کنفرانس از شهر مراکش دیدن کردند تا چرچیل بتواند زیبایی شهر را به روزولت نشان دهد.

نیک اورچرد، رئیس بخش هنر مدرن بریتانیای حراجخانه کریستی، گفت: «روزولت از دیدن آن [شهر] شدیداً تحت تاثیر قرار گرفت.» او می گوید چرچیل چشم انداز را در این «نقاشی شگفت‌انگیز و مهیج» ثبت کرد و آن را به عنوان یادگاری از سفرشان به روزولت هدیه داد.

وینستون چرچیل سیاستمدار، افسر ارتش، و نخست وزیر بریتانیا یک هنرمند آماتور علاقمند به نقاشی بود که این هنر را در ۴۰ سالگی آغاز کرد. او تا پیش از مرگ حدود ۵۰۰ تابلو کشید.

تابلوی «مناره مسجد الکتبیه» پس از مرگ پرزیدنت روزولت در سال ۱۹۴۵ توسط پسرش فروخته شد و بعد از آن چندین صاحب داشت تا آن که آنجلینا جولی و برد پیت، بازیگران آمریکایی، آن را در سال ۲۰۱۱ خریداری کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو