با طرز تهیه انواع ماسک قهوه و تاثیر آن ها بر سلامت پوست آشنا شوید

با طرز تهیه انواع ماسک قهوه و تاثیر آن ها بر سلامت پوست آشنا شوید


منبع: آرگا

238

1399/11/14

09:15


مهمترین بخش در زیبایی داشتن پوستی خوب و بدون عارضه است. عواملی مثل گرما و نور آفتاب، آلودگی هوا و .. به مرور زمان تاثیرات مخربی بر روی پوست افراد میگذارند. مثل چروک های پوستی زودرس، پیدایش انواع لکه های و التهابات پوستی و خال ها. در این میان میتوان با صرف هزینه های اندک، از بروز چنین مشکلات پوستی جلوگیری کرد. از آنجاکه قهوه دارای خواص بسیار ارزشمندی است، در اینجا، به شما دوستان عزیز ماسک قهوه را معرفی می کنیم. پس با ما همراه باشید تا با خواص انواع ماسک های قهوه و تاثیرات مثبت آن بر پوست آشنا شوید.

امروزه بیشتر مردم ، هزینه های زیادی بابت محصولات آرایشی پرداخت می کنند که استفاده از این محصولات در دراز مدت به پوست صدمه میزنند. همچنین محصولات درمانی برای پوست نیز با قیمت های بالا در بازار یافت می شوند. شما میتوانید با صرف هزینه های اندک و استفاده از ماسکهای طبیعی و خانگی، از بروز مشکلات پوستی جلوگیری کنید و یا مشکلات پوستی خود را بهبود ببخشید. در اینجا به شما عزیزان ماسکهای قهوه را پیشنهاد می کنیم. قهوه دارای کافئین بالایی است و همچنین آنتی اکسیدان های قوی هم دارد که هم میتوان آن را نوشید و هم از آن به عنوان ماسکی طبیعی استفاده کرد. در ادامه با خواص ماسکهای طبیعی قهوه آشنا میشوید.

ماسک قهوه

 ماسک قهوه ضد پیری و جوان سازی پوست

قهوه، گردش خون را افزایش می دهد و این خاصیت فوق العاده، کمک به جوان سازی سلول های پوست می کند. این نوع ماسک قهوه، برای رفع چین و چروک صورت کاربرد دارد. با استفاده مداوم از این ماسک، پوست شما جوان، شاداب و درخشنده می شود. برای تهیه این نوع ماسک به مواد زیر احتیاج داریم.

  • دو قاشق غذاخوری پودر قهوه
  • دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • چهار قاشق غذاخوری ماست
  • نصف قاشق غذاخوری عسل

ماسک ضد چروک با قهوه

برای آماده سازی این ماسک، باید پودر کاکائو، پودر قهوه، ماست و عسل را با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط حاصل را را بر روی صورت و گردن خود به آرامی ماساژ دهید. سپس بعد از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. می توانید به جای ماست از شیر هم استفاده کنید. اگر پوستتان خشک است، بهتر است خامه به ماسکتان اضافه کنید و یا اگر پوستتان چرب است می توانید آب لیموی طبیعی و تازه را جایگزین ماست کرده و آن را به ماسکتان اضافه کنید.

ماسک قهوه

ماسک لایه بردار

ماسک رفع زبری پوست با قهوه

در اینجا می خواهیم از خواص قهوه برای لایه برداری پوست، استفاده کرده و سه نوع ماسک طبیعی را به شما عزیزان معرفی کنیم. همان طور که میدانید لایه برداری پوست باعث می شود تا سلول های مرده از سطح پوست شما جدا شوند که این روند به روشن شدن و درخشان شدن نواحی تیره پوست شما، کمک می کند.

ماسک اول:

برای تهیه این ماسک، ۲ قاشق غذاخوری پودر قهوه را با ۱ قاشق غذاخوری نمک دریا و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. سپس خمیر بدست آمده را بر روی پوست ماساژ دهید و بعد از ۱۰ دقیقه، با آب ولرم بشویید.

ماسک دوم:

برای تهیه این نوع ماسک، یک قاشق غذاخوری بلغور جو دو سر را با آب داغ مخلوط کرده و صبر کنید تا جو خوب نرم شود. وقتی که جو نرم شد، یک قاشق غذاخوری پودرقهوه به آن اضافه کنید. حال اگر پوست شما خشک است، یک قاشق غذاخوری خامه به مخلوط اضافه کنید و اگر پوست شما چرب است، یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب اضافه کنید. به آرامی صورت خود را با این خمیر، برای چند دقیقه ماساژ بدهید. سپس بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، با آب ولرم بشویید. این  نوع ماسک های لایه بردار را میتوان برای پوست بدن هم استفاده کرد.

ماسکی از قهوه

ماسک سوم :

همانطور که گفتیم، قهوه لایه برداری عالی برای پوست می باشد، ضمن اینکه موجب سفت شدن پوست خواهد شد، استفاده از روغن زیتون نیز به منظور مرطوب نگه داشتن پوست و تقویت آن نقش مهمی دارد، از این رو استفاده از ترکیب قهوه، شکر و زیتون حاوی اکسیدان هایی می باشد که در سلامت پوست و تقویت و درخشندگی آن بسیار موثر است، در زیر با روش تهیه و نحوه استفاده از این ترکیب آشنا می شوید.

در داخل کاسه ای دو قاشق غذا خوری قهوه، یک قاشق غذا خوری شکر و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید، سپس ترکیب حاصل را قبل از رفتن به حمام روی پوست صورت و قسمتهای مختلف بدن تان بمالید، سپس بعد از چند دقیقه استحمام کنید.

شما می توانید مقدار باقیمانده ماسک را در داخل ظرف شیشه ای در یخچال نگهداری کرده و به مدت یک ماه مورد استفاده قرار دهید.

ماسک ضد التهاب و قرمزی پوست

ماسک قهوه

حجم بالای کافئین در قهوه، باعث کاهش چربی مازاد پوست می شود.  برای تهیه این ماسک ابتدا کمی قهوه را دم کنید. بعد از خنک شدن قهوه دم کشیده،  آن را بر روی پوست خود بمالید و بعد۱۵ دقیقه بشویید.

ترکیب عسل و قهوه

در اینجا ماسک قهوه و عسل را به شما دوستان عزیز معرفی می کنیم از این ماسک فوق العاده می توان برای سفت شدن پوست، رفع سیاهی دور چشم ها و همین طور رفع پف صورت استفاده کرد. عسل نیز دارای خواص بی شماری است که خاصیت ضد پیری یکی از خواص آن محسوب می شود. ترکیب عسل با قهوه، باعث افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می شود که این خود به رفع پف صورت کمک می کند. همچنین کافئین موجود در قهوه، باعث منقبض شدن رگ‌های خونی زیر پوست می‌گردد که این امر به رفع سیاهی دور چشم ها و کاهش تورم و پف زیر چشم ها کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک فوق العاده به مواد زیر نیاز داریم.

  • دو قاشق چای خوری پودر قهوه
  • یک قاشق چای خوری عسل

یک قاشق چای خوری از پودر قهوه را دم کنید. بعد از اینک قهوه خنک شد، آن را با عسل و باقیمانده پودر قهوه مخلوط کنید. سپس آن را به آرامی روی پوست صورت و گردن خود بمالید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

برای رفع تیرگی پوست اطراف چشم ها، میتوان یک قاشق غذاخوری قهوه را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و آن را زیر چشم و روی خطوط چین و چروک پوست، به آرامی بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

برای رفع پف صورت نیز ابتدا ۴ قاشق غذاخوری قهوه، ۲ قاشق غذا خوری ماست و ۱ قاشق غذاخوری عسل را باهم مخلوط کرده، سپس مخلوط را به پوست بمالید. بعد از گذشت نیم ساعت، با آب ولرم بشویید. اگر پوست شما چرب است میتوانید آب لیموی تازه را جایگزین ماست کنید.

ماسک رفع پف صورت با قهوه

ماسک مرطوب کننده

با پودرقهوه می توانید ماسکی بسازید که موجب مرطوب شدن پوست شما شود. مواد لازم جهت تهیه این ماسک مرطوب کننده به شرح زیر است.

  • قهوه: چهار قاشق غذاخوری
  • شکر قهوه‌ای: دو قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون یا روغن نارگیل: شش قاشق غذاخوری
  • عسل: یک قاشق غذاخوری

برای تهیه این ماسک مرطوب کننده، ابتدا تمام مواد را با هم مخلوط کنید. پوست خود را با این مخلوط برای چند دقیقه ماساژ دهید. نواحی از پوست که خشک هستند را بیشتر ماساژ دهید. بعد از ۱۵ دقیقه، با آب ولرم بشویید. این ماسک برای پوست های معمولی و یا خشک مناسب است.

ماسک عسل و قهوه

ماسک رفع سلولیت

همان طور که میدانید، سلولیت چربی های زیر پوستی هستند که با رژیم غذایی و ورزش کردن از بین نمی روند. این ماسک شما را از شر سلولیت خلاص می کند. برای رفع سلولیت دو نوع ماسک طبیعی عالی پیشنهاد می کنیم.

روش اول: ابتدا ۳ قاشق غذاخوری قهوه را با ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و ۲ قاشق غذاخوری روغن ویتامین E، ترکیب کنید. سپس مخلوط را روی پوست خود بمالید. بهتر است که این مخلوط را حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و بعد بشویید. 

روش دوم: ۴ قاشق غذاخوری پودرقهوه را با ۵ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. سپس این مخلوط را به پوست خود بمالید و برای ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و بعد بشویید. با استفاده هفتگی از این دو نوع ماسک، سلولیت بهبود می یابد و پوست شما صاف و روشن می شود.

ماسک رفع سلولیت با قهوه

ترکیب قهوه و روغن نارگیل

همانطور که گفتیم قهوه سلولهای مرده پوست را از بین برده و آبلیمو موجب شفافیت پوست می شود، ضمن اینکه ترکیب ماست و روغن نارگیل نیز پوست را تغذیه کرده و در نتیجه موجب ایجاد طراوت و نرمی و لطافت پوست خواهد شد.

برای این منظور دو قاشق غذا خوری قهوه تازه را به همراه یک چهارم فنجان ماست و یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل و آب لیمو را داخل کاسه ای بریزید، بعد از مخلوط کردن، ترکیب حاصل را روی پوست قسمتهای مورد نظر بدن خود بمالید، حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد آن را شست و شو دهید.

انواع ماسکهای قهوه

ترکیب قهوه و دارچین

قهوه به دلیل خاصیتی که دارد موجب رفع روغن اضافی پوست شده و دارچین خاصیت ضد باکتریایی دارد به طوری که مصرف آن پوست را از عفونت ها و تحریک های آلرژیک حفظ خواهد کرد، بنابراین با استفاده از ترکیب این دو ماده می توان پوست های مرده صورت را از بین ببرید و پوستی سالم داشته باشید.

برای این منظور نصف فنجان قهوه تازه را  به همراه یک چهارم فنجان روغن نارگیل، نصف فنجان شکر و یک قاشق پودر دارچین  با یکدیگر مخلوط کرده و خوب هم بزنید، سپس ترکیب حاصل را روی پوست صورت و بدن تان بمالید و بعد از حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

ماسک قهوه عالی

در این مطلب با طرز تهیه انواع ماسکهای قهوه برای سلامت پوست آشنا شدید که امیدواریم با تهیه این ماسکهای طبیعی و معجزه آسا بتوانید مشکلات پوستی خود را درمان کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو