دستگاه سنگبری ایرانی بخریم یا خارجی؟

منبع: نوداد

93

1399/11/14

09:34


در طی مصاحبه ای جامع با آقای دکتر دادگر دوست، این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم.

ایشان در این مصاحبه، تولیدات داخلی خود و روند کاری کارخانه را تشریح و دلایلی موجه برای خرید محصولات ایرانی ارائه کرده اند.

در ابتدا، ممنون می شویم، توضیحی در ارتباط با شرکت تولیدی صد صنعت بفرمایید :

شرکت تولیدی صد صنعت، فعالیت خود را از سال 1378 آغاز کرده است. این شروع پیش زمینه ای برای آغاز فعالیت اصلی شرکت محسوب می شود. اوایل کار شرکت، یکسری قطعه های مورد نیاز از شرکت های ایتالیایی توسط شرکت صد صنعت گرفته می شده.

گرفتن قطعات مختلف، عامل اصلی برقراری ارتباط شرکت تولیدی صد صنعت با ایتالیا محسوب می شود. کار با شرکت های اروپایی و برقراری ارتباط با آنها، آشنایی با نیروهای کاری متعدد را برای شرکت به همراه داشت. این آشنایی شرایط تاسیس شرکت در ایتالیا را برای ما فراهم ساخت و در پی تاسیس شرکت در ایتالیا، تاسیس شرکت در ایران هم صورت گرفت.

سوله مربوط به شرکت در شهر پگونای ایتالیا و کارخانه شرکت هم در ایران، برای رسیدگی به تولیدات و سفارش های مجموعه، پایه گذاری شده اند. در ابتدا کارخانه قطعات را تولید و به ایتالیا ارسال می کرد و فعالیت اصلی شرکت بر این پایه برقرار بود. اما با شرکت در نمایشگاه های خارجی، نقطه درخشانی در روند کاری شرکت شکل گرفت. این اتفاق در یکی از نمایشگاه های عربستان، توسط یکی ار بازدید کننده های عرب، رقم خورده است. با درخواست این مشتری نسبت به تولید دستگاه سنگبری توسط شرکت تولیدی صد صنعت، روند کاری شرکت تعییر یافت. نمونه ای از دستگاه سنگبری، توسط شرکا و نیروهای کاری در ایتالیا یافت و به ایران ارسال شد.

با بررسی کامل نمونه ارسال شده و داشتن تجربیات کافی در زمینه صنعتی، تولید دستگاه سنگبری، مطابق نمونه، توسط شرکت صد صنعت، صورت پذیرفت.

با توجه به کیفیت عالی و قابلیت های بالا مجموعه، برای اولین بار، ، 1000 و چندی دستگاه سنگبری طبق سفارش عربستان تولید و به آنجا ارسال شد. اینگونه تولید دستگاه های سنگبری و ارسال آن به نقاط مختلف آغاز شد. روند کار به این صورت بود که دستگاه در شرکت صد صنعت تولید و برای ایتالیا فرستاده می شد. از ایتالیا به اقصا نقاط دنیا از جمله برزیل، عربستان، کانادا و ... ارسال و فروش آنها صورت می گرفت.

پس از مدتی، با تغییر در شرکا، تحولاتی در روند کاری شرکت، شکل گرفت. در نتیجه این تغییرات، تمرکز فروش شرکت روی بازار داخلی قرار گرفت. شرکت تولیدی صد صنعت، در ارتباط با فرهنگ سازی استفاده از دستگاه سنگبری و جا انداختن برند مجموعه، بی نهایت زحمت کشیده است. چرا که مردم، کار خود را با کاشی برهای دستی و یا سنگ فرز دستی، پیش می بردند.

برای ایجاد استقبال مردم در استفاده از دستگاه های سنگبری، جذب اعتماد آنها را لازم داشتیم. هم چنین شناخت قابلیت های دستگاه و آشنایی با کارایی آن در انتخاب مشتریان، تاثیر گذار خواهد بود.

قیمت دستگاه نیز، با توجه به ابزار آلات دستی مورد استفاده در آن زمان، شک مردم را، برای تهیه دستگاه سنگبری، بیشتر می کرد. کم کم با تلاش روز افزون شرکت و بالا رفتن قیمت سنگ و ارزشمند شدن پرت سنگ مورد استفاده، استقبال از دستگاه سنگبری شکل گرفت و تولید آن آغاز شد.

در طی این روند کاری، تعدادی از کارکنان شرکت، از مجموعه جدا شده و به جرگه تولید کنندگان این دستگاه پیوستند. این افراد نمایندگان انحصاری شرکت بودند، اما در حال حاضر تولید این دستگاه را داشته و رقیب کاری برای ما محسوب می شوند. قابل ذکر است، اعتبار شرکت و اول بودن آن در این زمینه، موجب شناخت و جا افتادن اسم شرکت در ارتباط با دستگاه سنگبری می باشد. به همین منظور، بقیه شرکت ها نیز، به واسطه صد صنعت، در بازار، شناخته شده اند.

تولید این دستگاه ها، در اصفهان و تبریز، در حد تولیدات کارگاهی، توسط شرکت های رقیب، صورت می پذیرد. اما شرکت تولیدی صد صنعت، در زمینه تولید انبوه و فعالیت گسترده نسبت به رقبا، یکه تاز می باشد.

دستگاه سنگبری


درباره انواع محصولات که در مجموعه ساخته می شود و انواع آنها، توضیح دهید؟

تمام دستگاه های سنگبری قابل حمل، دستگاه های سنگبری کارگاهی و اره نواری، از تولیدات شرکت محسوب می شوند. لازم به ذکر است، شرکت لاوین کو به طور اختصاصی به تولید دستگاه های اره نواری و جدول بر و دستگاه والس، می پردازد. این تقسیم کار، در بهبود شرایط تولید شرکت، رسیدگی به سفارش های مشتریان و توانایی تولیدات انبوه، تاثیر به سزایی گذاشته است. در این میان، تمرکز شرکت صد صنعت، روی تولید دستگاه های سنگبری، اختصاص داده شد.

لازم به ذکر است، صد صنعت با تولید انواع دستگاه سنگبری لینرگاید، نیاز گسترده تری از مشتریان را تحت پوشش قرار داده است. از محبوب ترین این دستگاه ها، دستگاه سنگبری لینرگاید سری SL می باشد.

دستگاه سنگبری


دستگاه های صد صنعت چه مزیت هایی نسبت به نمونه های خارجی دارند؟

تمام قطعات مورد نیاز در ساخت محصولات، توسط خود شرکت و در مجموعه تولید و استفاده می شود. اسم و برند شرکت صد صنعت در زمینه تولید دستگاه سنگبری کاملا شناخته شده و جا افتاده می باشد و مردم به آن اعتماد دارند. این ویژگی از مزیت های بارز شرکت و از خصوصیات منحصر به فرد شرکت، به حساب می آید.

این مزیت در قیمت های تمام شده محصولات بسیار تاثیر گذار خواهد بود. از جمله قیمت دستگاه برش سنگ کارگاهی، که از دستگاه های محبوب شرکت محسوب می شود.

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، بقیه شرکت ها، قطعات مورد نیاز خود و لازم در ساخت محصولات را، از بیرون تهیه و مورد استفاده قرار می دهند.

دستگاه ایرانی بخریم یا خارجی؟

اینکه مشتری تصمیم به خرید دستگاه خارجی یا ایران داشته باشد، به عهده خود مشتری می باشد. همان طور که در ابتدا گفتیم، ما با رعایت و داشتن استانداردهای روز اروپا، دستگاه را ساخته و در دسترس مشتریان قرار می دهیم. ایتالیا هم به عنوان جنس اروپایی، دستگاه های تولیدی شرکت صد صنعت را، به کشورهای دیگر، به فروش می رساند.

استاندارد CE یکی از استانداردهایی است که اجازه ورود محصول شما به اتحادیه اروپا را تعریف و تایید می کند. شرکت صد صنعت با داشتن این استاندارد، تولیدات با کیفیت و به روز خود را تایید و تصدیق می کند. داشتن این استاندارد، از نکات بارز و مثبت، برای شرکت صد صنعت محسوب می شود و از عواملی در جذب اطمینان مشتری برای خرید و استفاده از این دستگاه می باشد.

در شرایط حال حاضر کشور و تحریم آن، که امکان صادرات و واردات کالا یا محصولات نمی باشد، تولید شرکت صد صنعت، یکه تاز می باشد. قابل ذکر است، در شرایط قبل از تحریم، محصولات صد صنعت بر جنس های چینی موجود در بازار نیز غلبه کرده است. به طوری که واردات دستگاه چینی زیاد مورد استقبال واقع نشد. نداشتن خدمات، دسترسی راحت برای خرید، نداشتن اعتماد به دستگاه و قیمت آن، از جمله نکاتی بود، که بر استقبال نکردن مشتریان از دستگاه سنگبری چینی، دامن زد.

اما در تولید داخلی، با مراجعه به شرکت، دیدن خط تولید، خدمات عالی و به نام بودن برند، رضایت کافی را برای خرید در شما ایجاد خواهد شد.

خدمات از مهم ترین مسائلی است، که باید به آن در ایران توجه کرد. به طور مثال در زمینه خرید ماشین، گاهی به چشم می خورد دو تا ماشین از برندهای مختلف در یک حدود قیمتی قرار می گیرند. اما همه مشتریان ترجیح می دهند، مدلی را تهیه کنند که خدمات کاملی را به آنها ارائه می دهد. هم چنین، در تهیه لوازم جانبی آنها در صورت نداشتن خدمات، لازم به پرداخت هزینه گزاف می باشد. پرداخت این هزینه های اضافی، حساسیت در استفاده از دستگاه یا هر مورد دیگری را، برای ما بالا می برد، چرا که خدمات آنها، هزینه های بسیار دارد.

دستگاه سنگبری


خوشبختانه تمام نمایندگی های صد صنعت، خدمات پس از فروش را در خود شرکت ارائه می دهند و نیاز به برگشت دستگاه به شرکت هم نمی باشد. این نکته مخصوصا برای شهرستان ها حسن بزرگی محسوب می شود. چرا که در همان شهرستان دستگاه را تهیه کرده و برای خدمات آن هم دغدغه ارسال دستگاه به تهران را ندارند. اما در تهران، تا جایی که امکان پذیر باشد، خدمات در خود شرکت صد صنعت به انجام می رسد. زیرا امکان ارائه کامل ترین خدمات در شرکت را داریم.

در صورت نیاز و سخت بودن جا به جایی دستگاه نیروی خدماتی خودمان را، برای سرویس دهی به مشتریان در اختیار آنها قرار می دهیم. این موارد همگی اعتماد مشتری را برای خریدی مطمئن جلب کرده است و رضایت بیشتر مشتریان را به همراه خواهد داشت.

بنابراین، تهیه جنس ایرانی، خدمات پس از فروش کامل، سرویس دهی جامع، صرفه جویی در هزینه و قیمت مناسب تر را برای شما به همراه خواهد داشت. کیفیت قابل تقدیر در ساخت دستگاه های ایرانی نیز، بر انتخاب دستگاه های خارجی، غلبه خواهد کرد.

با تشکر از توضیحات جامع و کافی آقای دکتر دادگر دوست در ارتباط با موضوع مطرح شده، مفتخریم که مصاحبه ای با ایشان، به عنوان چهره ای برجسته در تولیدات داخلی، ترتیب دادیم.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو