چه دستگاه تصفیه آبی برای منزل بخریم؟

چه دستگاه تصفیه آبی برای منزل بخریم؟


95

1399/11/14

11:16


چه دستگاه تصفیه آبی برای منزل بخریم؟

با توجه به خطرات نوشیدن آب نا سالم، یکی از سوال ها این است که چه دستگاه تصفیه آبی برای منزل ما مناسب است؟ برند های زیادی در بازار وجود دارند که هر کدام کاربرد و ویژگی های خاص خود را دارند. شما باید دستگاهی متناسب با آب منطقه ای که سکونت دارید تهیه کنید. به دلیل وجود برند های تقلبی در بازار بهتر است قبل از خرید اطلاعاتی راجع به این دستگاه ها پیدا کنید و هنگام خرید نیز به اصل یا تقلبی بودن آن دقت نمایید. ما در این مقاله ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی و بهترین مدل های آن و سپس راهنمای خرید آب تصفیه کن را به شما خواهیم گفت.

ضرورت استفاده از آب تصفیه کن خانگی

بدن انسان روزانه به حداقل 8 لیوان آب نیاز دارد. نوشیدن آب سالم رابطه ای مستقیم با سلامت بدن ما دارد. بنابراین برای داشتن آبی سالم میتوانید از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید . این دستگاه میکروب ها، ویروس ها، مواد شیمیایی، فلزات سنگین و املاح مضر آب را از بین می برد و سختی آب را کم می کند. نیترات و مواد شیمیایی موجود در آب خطر ابتلا به برخی از سرطان ها را افزایش می دهد، با از بین بردن آن ها توسط آب تصفیه کن از بروز سرطان ها جلوگیری می شود. هم چنین به دلیل مواد مضر آب، طعم آن نیز همیشه رو به تلخی و گاها مزه ی فلز می دهد اما این دستگاه می تواند این طعم و بوی نا مطبوع را حذف کند و آب گوارا در اختیارتان قرار دهد.

چه دستگاه تصفیه آبی برای منزل بخریم؟

هم چنین دیگر نیازی به خرید بطری های آب معدنی نخواهید داشت و در هزینه های خود در بلند مدت صرفه جویی خواهید کرد. با آب تصفیه شده علاوه بر این که آبی سالم برای نوشیدن دارید، برای پخت و پز و شستن میوه ها و سبزیجات نیز می توانید از آن استفاده کنید.

بهترین مدل های دستگاه تصفیه آب خانگی

یکی از بهترین مدل دستگاه های تصفیه اب خانگی در حال حاضر اسمز معکوس می باشد. اسمز معکوس جدید ترین روش برای از بین بردن آلودگی های آب است. دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس در انواع 6 الی 8 مرحله ای قلیایی در بازار عرضه می شوند. در این روش آب توسط پمپ داخل دستگاه با فشار زیاد وارد غشای فیلتر ممبران می شود و تمام آلودگی های آب تا 99 درصد از بین می رود. این مکانیزم در بهبودی طعم شوری آب نیز موثر است. در این نوع دستگاه ها آلاینده های بیشتری تصفیه می شود و با اضافه کردن فیلتر ها می توان کارآیی دستگاه را نیز افزایش داد.

دستگاه های اسمز معکوس در انواع قلیایی کننده و فرابنفش و اکسیژن ساز در بازار موجود می باشند که هر کدام از آن ها علاوه بر این که آلودگی های آب را تا 99 درصد کاهش می دهند و همان کارایی که در قبل اشاره کردیم را دارند، با یک یا دو فیلتر اضافه قابلیت های جدیدی را به دستگاه اضافه می کنند. مثلا تصفیه آب قلیایی آب را از حالت اسیدی خارج می کند و مواد معدنی مورد نیاز بدن را به آب اضافه می کند و به اصطلاح آن را یونیزه میکند.

چه دستگاه تصفیه آبی برای منزل بخریم؟

امروزه برندهای دستگاه ه تصفیه آب خانگی تایوانی بهترین تصفیه آب های به روش اسمز معکوس را تولید می کنند که در ایران نیز موجود می باشد اما به دلیل وجود برند های فیک مشابه آن، حتما از نمایندگی های معتبر آن ها را خریداری کنید. برند هایی مثل سافت وانر، سی سی کا و آکواپرو از برند های معتبر دستگاه های اسمز معکوس تایوانی می باشند.

نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب

اولین تکته ای که برای خرید دستگاه تصفیه آب باید در نظر داشته باشید نوع کاربری دستگاه و مقدار آبی که نیاز دارید است. دستگاه های خانگی نسبت به دستگاه هایی که در شرکت ها و یا مجتع های مسکونی استفاده می شود مخزن کوچکتری دارند بنابراین ابتدا باید مناسب با حجم آب و محلی که سکونت دارید دستگاهتان را انتخاب کنید.به تعداد فیلتر های دستگاه توجه کنید. هر چه تعداد فیلتر ها بیشتر باشد آلاینده های بیشتری نیز تصفیه خواهند شد. برند دستگاه نیز بسیار مهم است. دقت داشته باشید که برند معتبری باشد مثل سافت واتر، سی سی کا یا آکوا پرو که در ایران بسیار شناخته شده و معتبر هستند.

چه دستگاه تصفیه آبی برای منزل بخریم؟

حتما برای خرید به نمایندگی ها و فروشندگان معتبر مراجعه نمایید. از آن ها مشاوره خرید بخواهید تا بتوانید مناسب ترین دستگاه را برای خود انتخاب کنید. قبل از خرید نیز حتما از گاراتی و خدمات پس از فروش آن نیز اطمنان حاصل نمایید. دستگاه های تقلبی و فیک مشابه برند های تایوانی با قیمت کمتری نسبت به اورجینال آن در بازار به فروش می رسد و تنها دلیل آن استفاده از متریال های بی کیفیت و نا مرغوب است. بهترین برند های دستگاه تصفیه آب دارای چندین گواهی نامه ی بین المللی نیز هستند از جمله گواهینامه NSF مربوط به بنیاد ملی بهداشت، گواهینامه FDA مربوط به سازمان غذا و دارو آمریکا،گواهینامه WQA مربوط به سازمان جهانی کیفیت آب، گواهینامه ROHS که متضمن عدم استفاده از مواد سمی در تولیدات دستگاه است و استاندارد CE اروپا. شما به دنبال کیفیت باشید و نه قیمت ارزان تر. دستگاه تصفیه آب با سلامتی شما سر و کار دارد بنابراین حتما در خرید خود نهایت دقت را به کار ببرید تا خیالتان بابت آبی که می نوشید راحت باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو