رژیم لیمومی بهتره یا غفاری (مقایسه بر اساس تجربه شخصی)

منبع: مینویسم

318

1399/11/14

23:22


رژیم لیمومی بهتره یا غفاری (مقایسه بر اساس تجربه شخصی)

داشتن اندام متناسب برای همه افراد مهم است به خصوص با نزدیک شدن به عید و روزهای مهم که ارتباط بیشتری با آشنایان داریم همه به فکر تغییرات مثبت ظاهری و باطنی هستند. انواع رژیم لاغری و رژیم چاقی وجود دارند مانند رژیم فستینگ متناوب برای لاغری. گاهی انتخاب بین انواع رژیم های لاغری واقعا سخت است. هر کدام از انواع رژیم بر اساس استراتژی خاص خود عمل می کنند و ممکن است همگی آن ها نتایج دلخواهی برای شما به همراه داشته باشد ولی اینکه آیا سبک زندگی شما می تواند با آن نوع رژیم خاص هماهنگ شود مسئله دیگری است. به عنوان مثال ممکن است شما اهل غذاهای نونی باشید و به هیچ وجه نتوانید با رژیمی که نون را از غذای شما حذف می کند کنار بیایید. دو مورد از رژیم های غذایی که این روزها خیلی باب شده رژیم غفاری دایت و رژیم لیمومی می باشد که ظاهرا افراد زیادی نتایج دلخواه خود را از آن ها گرفته اند. به عنوان فردی که هر دوی این رژیم ها را تجربه کرده قصد دارم کمی درباره آن ها توضیح دهم تا قبل از پرداخت پول برای رژیم غفاری یا لیمومی بتوانید راحتتر تصمیم بگیرید که کدام رژیم با سبک زندگی و سلیقه غذایی شما منطبق تر است و راحتتر می توانید به آن عمل کنید.

مقایسه رژیم لیمومی و غفاری

برای اینکه بگوییم رژیم لیمومی بهتر است یا غفاری باید آن ها را مقایسه کنیم و این شما هستید که تصمیم می گیرید. اولین نکته ای که در مورد رژیم بهاره غفاری می توان به آن اشاره کرد حذف نون از بسیاری از وعده های صبحانه است. اگر می توانید صبح خود را با خیار و گوجه یا کدو و ماست و موارد مشابه آغاز کنید رژیم غفاری برای شما مناسب است اما من به شخصه نتوانستم با این مسئله کنار بیایم و همین باعث شد در عمل به رژیم لاغری غفاری موفق نباشم.

۸ هفته با رژیم غذایی حاوی میوه ها و سبزیجات

  1. رژیم لیمومی بهتره یا غفاری

    البته نباید از نکات مثبت رژیم غفاری دایت غافل شد به عنوان مثال در رژیم لیمومی شما از آجیل، شیرینی، ترشی، نوشابه و سس منع می شوید اما در رژیم غفاری می توانید به مقدار کم از این موارد داشته باشید.
  2. مورد دیگری که در مورد تفاوت رژیم غفاری و لیمومی می توان به آن اشاره کرد بیشتر بودن تعداد میان وعده ها در رژیم غفاری است. یک میان وعده بعد از صبحانه یک میان وعده قبل از شام و یک میان وعده بعد از شام. ممکن است وقت کافی برای 6 وعده غذایی نداشته باشید. به طور کلی به نظر من رژیم لیمومی برای افراد کم حوصله رژیم مناسب تری است. نیاز به آماده سازی غذای خاصی نیست.
  3. تنوع غذایی در رژیم غفاری بیشتر است. شما می توانید از بین 50 غذا یکی را انتخاب کنید و بر اساس میزان اضافه وزن خود از آن غذا میل کنید اما در رژیم لیمومی غذاها تکراری هستند شما فقط یک روز از هفته را می توانید خورشت دلخواهتان را بخورید و در بقیه روزهای هفته غذاها ثابت هستند.
  4. در رژیم لیمومی شما یک ساعت از هفته می توانید هر غذایی که دوست دارید را به هر اندازه بخورید اما در رژیم غفاری هر ده روز یک روز آزاد دارید.
  5. رژیم غفاری تنوع بیشتری دارد و ممکن است مواد غذایی بیشتری به بدن شما برسد.
  6. یکی از نکات جالب در رژیم لیمومی کم و زیاد کردن متناوب وعده های غذایی است به عنوان مثال یک روز نهار 12 قاشق برنج  و روز دیگر 3 عدد کتلت ولی به طور کلی وعده ناهار کم نیست.
  7. یکی دیگر از تفاوت های رژیم غفاری و لیمومی این سات که هر دوره رژیم غفاری یک ماه بوده و هر دوره از رژیم

نمونه رژیم غفاری برای 8 کیلو اضافه وزن برای یک روز

  • صبحانه: 1 لیوان شیر، 1 قاشق عسل، 1 قاشق سبوس برنج، 1 عدد خرما
  • میان وعده: 1 لیوان چای سبز، 2 عدد مویز، 1 واحد میوه، سبزیجات آزاد
  • نهار: 4 قاشق از یکی از 50 نوع غذا که لیست شده به همراه حدودا 4 تکه مرغ یا گوشت یا 2 قاشق خورشت
  • میان وعده: 1 لیوان شیر کم چرب، خیار و کرفس آزاد، 2 برگه زردآلو
  • شام: 3 قاشق شله زرد
  • میان وعده: 5 عدد پسته، یک پیاله سالاد، 1 لیوان چای سبز، 2 عدد کشمش

نمونه رژیم لیمومی برای 8 کیلو اضافه وزن برای یک روز

  • صبحانه: 60 گرم نان، 2 عدد گردو، 25 گرم پنیر
  • نهار: 12 قاشق دمی باقلا بدون گوشت، 200 گرم سالاد
  • شام: 40 گرم بیسکوئیت سبوس دار، 1 لیوان شیر
  • میان وعده: یک عدد نان تست و یک لیوان شیر

رابطه گروه خونی و چاقی – رژیم غذایی مناسب بر اساس گروه خونی های مختلف

4 حبه قند در روز

35 دقیقه پیاده روی

میوه: نیم کیلو

توجه: از دیدن 12 قاشق برنج تعجب نکنید. روزهای دیگر تلافی آن را در می آورد.

نکته پایانی: هدف از نگارش این متن مقایسه دو رژیم غفاری و لیمومی بود تا کمی با اصول این دو رژیم آشنا شوید و بتوانید بهتر انتخاب کنید. این که کدام رژیم بهتر است کاملا به خود شما، سلیقه غذایی شما و بدن شما بستگی دارد. این نکته را نیز در نظر بگیرید که میزان اضافه یا کمبود وزن شما عامل بسیار مهمی است.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو