* حسین حسینی: از اردوگاه استقلال خبر می‌رسد ممکن است محمود فکری در بازی روز جمعه برابر نساجی هم از حسین حسینی در ترکیب اصلی تیمش استفاده کند. از قرار معلوم تا این لحظه جمع‌بندی سرمربی استقلال همین است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، رشید مظاهری برابر حریف قائم‌شهری هم روی نیمکت خواهد نشست. فکری در بازی با نفت مسجدسلیمان به‌طور غیرمنتظره تصمیم گرفت از حسینی استفاده کند و خب نتیجه را هم که دیدید؛ اشتباه مرگبار آقای دروازه‌بان و دو امتیازی که در مسجدسلیمان جا ماند. پس از این بازی بسیاری عقیده داشتند کار حسینی در استقلال تمام شده، اما گویا فکری تصور می‌کند هر چه زودتر باید حسینی را احیا کند تا لااقل او به‌عنوان یک دروازه‌بان ذخیره قابل اتکا در دسترس باقی بماند. راهش هم این است که حسینی برابر نساجی بازی کند؛ تیمی که در رده ماقبل آخر جدول رده‌بندی جا خوش کرده و با فقط ۱۰ گل زده قاعدتا نباید خطر بزرگی برای میزبان آبی‌پوش باشد. اگر تصمیم فکری در لحظات آخر عوض نشود، او دست به ریسک بزرگی خواهد زد؛ یا حسینی یک نمایش خوب ارائه می‌دهد و قدری از فشار بیرون می‌آید، یا با یک بازی ضعیف دیگر خودش و کادرفنی را بیش از پیش در معرض حملات منتقدان قرار خواهد داد.

* مسعود شجاعی: تراکتور و پرسپولیس عصر پنج‌شنبه به مصاف هم می‌روند و این، نهمین مسابقه‌ای است که مسعود شجاعی هدایت تیم تبریزی را بر عهده خواهد داشت. در این میان تردید بزرگ او این است که خودش بازی کند یا نکند. آمار و ارقام نشان می‌دهد تراکتور در این مدت بدون حضور شجاعی بهتر نتیجه گرفته است. او در جریان هر دو شکست خانگی اخیر تیمش برابر استقلال و آلومینیوم فیکس بود و مخصوصا برابر آبی‌پوشان پایتخت نمایش بسیار ضعیفی ارائه داد. این درحالی است که شجاعی در جریان دو پیروزی تیمش برابر ماشین‌سازی و پیکان یک دقیقه هم بازی نکرد. اگر مسعود مقابل پرسپولیس خودش را فیکس کند و خوب نباشد، شاید مدیران تراکتور به صرافت یافتن یک گزینه قطعی برای هدایت تیم‌شان بیفتند. بنابراین بازی دادن شجاعی به خودش در این مسابقه دشوار یک ریسک بزرگ است.

* محمدحسین کنعانی‌زادگان: او در بازی با فولاد صدمه دید و دو دیدار بعدی برابر آلومینیوم اراک و ماشین‌سازی تبریز را از دست داد. پرسپولیس بازی اول را باخت و در مسابقه دوم به سختی پیروز شد. سرخپوشان در هیچکدام از این دو دیدار موفق به ثبت کلین‌شیت نشدند. در مسابقه اول جلال حسینی هم نبود و زوج احسان حسینی و مهدی شیری در قلب خط دفاعی به میدان رفت. در بازی دوم جلال رسید و کمال کامیابی‌نیا زوج او شد. حالا دیدار با تراکتور در پیش است و باید دید آیا کادر فنی پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین مسابقات این فصل روی بازی دادن به کنعانی ریسک می‌کند یا نه. مدافع ملی‌پوش پرسپولیس طی روزهای اخیر تمریناتش را به‌صورت انفرادی ادامه داده و به تمرینات گروهی اضافه نشده است، اما با توجه به مصدومیت جزئی میلاد سرلک شاید یحیی گل‌محمدی ناچار شود کامیابی‌نیا را به خط میانی برگرداند. در این صورت پست دفاع وسط خالی خواهد شد. اگر سرلک به این بازی برسد، بعید است مربیان پرسپولیس روی کنعانی ریسک کنند.