روایت گلشیفته فراهانی از پشت پرده مهاجرتش

روایت گلشیفته فراهانی از پشت پرده مهاجرتش


منبع: روزیاتو

135

1399/11/15

13:10


گلشیفته فراهانی بازیگر مشهور ایرانی از فیلمی نوشت که بازی در آن آغازگر ماجرای مهاجرتش شد.

گلشیفته فراهانی دیروز با انتشار تصاویری از پشت صحنه ی فیلم Body of Lies در مراکش به صحبت درباره ی اتفاقاتی پرداخت که پس از بازی در این فیلم برای او رخ داد.

فراهانی در اینستاگرام خود نوشت:

«فیلمِ اندامى از دروغ پاییزِ ١٣٨۶ مراکش آخرین روز فیلمبردارى. هرگز در مخیله ام نمیگنجید که بازى در این فیلم زندگىِ من را اینچنین زیر و رو خواهد کرد.

با آگاهى بر حساسیتِ موقعیت، اطمینان خاطر کسب کردم که موضوع این فیلم، به حساسیتها دامن نخواهد زد.

پس بعد از فیلمبردارى اندامى از دروغ، چمدانها را بستم و با اطمینان مستقیم به خانه بازگشتم. و آنوقت بود که واقعیت مانند پُتک بر سرم کوبید. تمامى وجودم را لرزاند. سختى و فشارِ آن ٧ ماهِ آخر در ایران، که بیشتر شبیه یک فیلمِ سینمایٔى بود تا واقعیت، سرنوشت جدید و ناشناخته اى براى من رقم زد.»

گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی

فیلم Body of Lies محصول سال ۲۰۰۸ به کارگردانی ریدلی اسکات، داستان یک مأمور سی‌آی‌اِی به نام راجر فریس را روایت می کند که در جستجوی یافتن یکی از سران القاعده راهی اردن می‌ شود. گلشیفته فراهانی در این فیلم با لئوناردو دیکاپریو (بازیگر نقش راجر فریس) و راسل کرو همبازی بود و نقش پرستاری به نام عایشه را ایفا می کرد.

گلشیفته فراهانی چندی قبل نیز از دریافت شهروندی فرانسه پس از گذشت ۱۲ سال از ترک ایران خبر داده بود.

اوایل مرداد ماه سال جاری گلشیفته فراهانی به طور تلویحی در اینستاگرام خود اعلام کرد که رسماً شهروند فرانسه شده است و از هواداران خود بابت حمایت شان از او سپاسگزاری کرد.

او در اینستاگرام خود نوشته بود:

«تابستانِ ١٣٨٧ از آشیانه پرواز کردم و ١٢ سالِ بعد بر زمین نشستم. از تمامى کسانى که همراهِ من بودند، حتى براى مدتى کوتاه، سپاسگذارم. بدونِ شما رسیدن ممکن نبود.»

گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی با نام شناسنامه ای «رهاورد فراهانی» متولد ۱۳۶۲ در تهران، فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیمی نیا و خواهر شقایق فراهانی است.

او بازیگری را در سال ۷۶ با فیلم «درخت گلابی» به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد. این نقش آفرینی جایزه ی بهترین بازیگر نقش اول بخش بین‌ الملل جشنواره فیلم فجر در سال ۷۶ را برای گلشیفته ی ۱۴ ساله به ارمغان آورد.

بوتیک، اشک سرما، ماهی ها عاشق می شوند، میم مثل مادر، سنتوری و درباره الی، دیگر فیلم های مشهور فراهانی در ایران هستند که برای برخی از آن ها هم موفق به دریافت جوایز ارزشمندی شد.

گلشیفته فراهانی

گلشیفته در زمان فعالیتش در ایران با کارگردان مشهور زیادی همکاری کرد، از جمله اصغر فرهادی، عباس کیارستمی، داریوش مهرجویی، رسول ملاقلی پور، حمید نعمت الله، بهمن قبادی و عباس کیارستمی.

«درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی آخرین فیلم سینمایی گلشیفته در ایران بود.

فیلم «Body of Lies به کارگردانی ریدلی اسکات و با بازی لئوناردو دیکاپریو، اولین فیلم سینمایی خارجی بود که گلشیفته فراهانی در آن حضور پیدا کرد.

گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی در نمایی از فیلم Body of Lies

در مرداد سال ۸۷، خبر ممنوع‌ الخروج شدن گلشیفته فراهانی به دنبال بازی در این فیلم منتشر شد و پس از مدتی در همان سال، گلشیفته ایران را برای همیشه ترک کرد.

فراهانی پس از مهاجرت از ایران به فعالیت بازیگری خود ادامه داد و در آثار کارگردانان شرقی و غربی زیادی حضور پیدا کرد.

گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی در فیلم «دزدان دریایی کاراییب»

او همکاری دوباره ای با ریدلی اسکات در فیلم «خروج: خدایان و پادشاهان» (xodus: Gods and Kings) داشت، در فیلم «پترسون» (Paterson) جیم جارموش نقش آفرینی کرد، در اپیزود جدید مجموعه فیلم «دزدان دریایی کاراییب» به نام «مردگان حکایت نمی کنند» (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) حضور یافت و در فیلم اکشن «استخراج» (Extraction) با کریس همسورث همبازی شد.

بهزاد فراهانی، پدر گلشیفته، چندی قبل در برنامه ی «دورهمی» مهران مدیری حضور یافت. او در بخشی از  گفتگوی خود، به صحبت درباره ی فرزندانش پرداخت اما نامی از گلشیفته نبرد، امری که با واکنش کاربران فضای مجازی رو به رو شد. با این حال چندی بعد بهزاد فراهانی در مصاحبه ای درباره ی حضورش در برنامه ی دورهمی گفت صحبت هایش در این برنامه درباره ی گلشیفته حذف شده بود. او همچنین در بخش دیگری از مصاحبه ی خود گفت: «متأسفانه پول ندارم که به دیدن گلشیفته بروم. اگر یکی از وزرای محترم بخواهد برود به فرانسه باید هفتاد میلیون پول بدهد. من همچین پولی ندارم و از میلیاردهایی که از کشورمان رفته چیزی به ما نرسیده که بتوانیم برویم به فرانسه به دیدن بچه‌مان در نتیجه فعلا آه می‌کشیم تا ببینیم کی می‌توانیم این راه را برویم.»

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو