واکنش شمخانی به صدور حکم بازداشت ترامپ

منبع: برترین ها

75

1399/11/15

15:20


دبیر شورای عالی امنیت ملی از اقدام دستگاه قضایی عراق برای صدور حکم بازداشت «دونالد ترامپ» و «مایک پمپئو» قدردانی کرد و گفت: نباید اجازه دهیم خون شهیدان «ابومهدی مهندس» و «قاسم سلیمانی» پایمال شود و باید آمران و مرتکبین این جنایت تروریستی به اشد مجازات برسند.

ایرنا نوشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی از اقدام دستگاه قضایی عراق برای صدور حکم بازداشت «دونالد ترامپ» و «مایک پمپئو» قدردانی کرد و گفت: نباید اجازه دهیم خون شهیدان «ابومهدی مهندس» و «قاسم سلیمانی» پایمال شود و باید آمران و مرتکبین این جنایت تروریستی به اشد مجازات برسند.

علی شمخانی، در دیدار فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق با اشاره به روابط خوب دو کشور در حوزه‌های مختلف بر ضرورت تسریع در اجرای کامل توافقنامه‌های مشترک در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت با اشاره به درهم تنیدگی امنیت، ثبات و آرامش در عراق و ایران گفت: افزایش و تثبیت اقتدار و حاکمیت دولت عراق در برقراری نظم و اجرای قانون لازمه عبور از مشکلات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در این کشور است.

شمخانی ادامه داد: عامل اصلی بی‌ثباتی و بحران در منطقه، حضور شرارت‌بار نیروهای بیگانه به ویژه نیروهای آمریکایی است.

وی با اشاره به مصوبه مجلس عراق مبنی بر خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور اظهار داشت: اجرای هر چه سریع‌تر مصوبه مجلس عراق برای خروج نظامیان بیگانه از عراق مقدمه خوبی برای خروج آنان از کل منطقه است.

شمخانی با قدردانی از اقدام دستگاه قضایی عراق برای صدور حکم جلب «دونالد ترامپ» و «مایک پمپئو» تصریح کرد: نباید اجازه دهیم خون شهیدان «ابومهدی مهندس» و «قاسم سلیمانی» پایمال شود و باید آمران و مرتکبین این جنایت تروریستی تحت پیگرد حقوقی قرار گرفته و به اشد مجازات برسند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر ضرورت احیای موقعیت سیاسی و تاریخی عراق در جهان اسلام و کشورهای عربی خاطرنشان کرد: شکل گیری این مهم فرصتی برای ایفای نقش فعال بغداد در مسیر رفع اختلافات و پشتیبانی از ثبات پایدار در کشورهای عربی و اسلامی خواهد بود.

گسترش همکاری با ایران از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی عراق است
در این دیدار، «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق نیز با اشاره به نقش ممتاز جمهوری اسلامی ایران در حفظ ثبات و امنیت منطقه ابراز داشت: گسترش همکاری در همه زمینه‌ها به ویژه تسریع در اجرای پروژه‌های اقتصادی مشترک با ایران از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی عراق به شمار می‌رود.

وی افزود: ملت و دولت عراق هیچگاه حمایت و کمک‌های حیاتی و نجات‌بخش برادران ایرانی در دفع فتنه تروریستی داعش در عراق را فراموش نخواهند کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو