طرز تهیه لازانیا رولی تابه ای

طرز تهیه لازانیا رولی تابه ای , طرز تهیه لازانیا رولی بدون فر

لازانیا رولی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. همانطور که مطمئنا می دانید برای تهیه غذاهایی مانند لازانیا به فر، مایکروفر یا توستر نیاز است، اما شاید خیلی از بانوان این وسایل را در منزل نداشته باشند. در این دستور لازانیای رولی را بدون فر و درون ماهیتابه روی گاز درست می کنیم تا همه کسانی که مشکل دسترسی به فر را دارند بتوانند به راحتی این غذای خوشمزه را در منزل درست کنند. لازانیا رولی نسبت به لازانیای ساده راحت تر سرو می شود و به همین دلیل با نام لازانیای لقمه ای یا تک نفره هم شناخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
ورق لازانیا۱۰ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد درشت
کالباس خشک۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی½ لیوان
پنیر پیتزا۳۰۰ گرم
آویشن۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
نمک و روغنبه مقدار کافی
مواد لازم سس سفید
شیر۱ لیوان
آرد۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت لازانیا رولی بدون فر

مرحله اول

برای تهیه لازانیای رولی خوشمزه بدون فر ابتدا پیاز را پوست می گیریم و می شویییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم.داخل تابه ای کمی روغن می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و پیازها را در تابه می ریزیم.

مرحله دوم

سپس تفت می دهیم تا نرم شوند و گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و به تفت دادن همچنان ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند و کمی زردچوبه و فلفل سیاه روی گوشت می پاشیم و  وسط تابه را کمی باز می کنیم و رب گوجه فرنگی را می افزاییم

مرحله سوم

حالا به مدت ۱ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و بعد همگی مواد را زیر و رو می کنیم و ۱ لیوان آب اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم و صبر می کنیم تا گوشت با حرارت بسیار ملایم بپزد و آب موجود در آن تبخیر شود.

مرحله چهارم

سپس فلفل دلمه ای را می شوییم و کلاهک ،هسته های آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم.قارچ ها را نیز پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت حلقه ای خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

زمانیکه از آب موجود در گوشت فقط در حد ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری باقیمانده فلفل دلمه ای ها را به آن اضافه می کنیم و همگی مواد را مخلوط می کنیم و صبر می کنیم تا آب گوشت کامل تبخیر شود و فلفل دلمه ای ها نیز نرم شوند.

مرحله ششم

(می توانید کمی کالباس نیز به این ترکیب گوشت اضافه کنید)داخل قابلمه ای آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و تا آب به جوش بیاید و بعد ورقه های لازانیا را داخل آب قرار می دهیم تا به مدت تقریبا ۲۰ دقیقه نرم شوند.

مرحله هفتم

لازانیاهای نرم شده را کنار هم داخل سینی قرار می دهیم.بعد سس بشامل را آماده می کنیم.شیر را داخل قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آرد را کم کم به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی خوب مایه را می زنیم

مرحله هشتم

تا به قوام سس برسد و خودش را کمی بگیرد و از روی حرارت بر می داریم و کمی نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم و کنار می گذاریم. پس از آماده کردن مواد میانی،کف قالب یا تابه دوطرفه را با فرچه چرب می کنیم

مرحله نهم

سپس لازانیا را روی میز کار قرار می دهیم و از مواد گوشتی روی آن می ریزیم و بعد کمی از قارچ های ورقه شده و در لایه بعدی پنیر پیتزا می ریزیم و آرام لازانیا را رول می کنیم و داخل تابه قرار می دهیم. همگی ورقه های لازانیا رول شده را کنار یکدیگر قرار می دهیم

مرحله دهم

در آخر روی هر رول از سس بشامل می ریزیم و کمی پنیر پیتزا می ریزیم و درب تابه را می گذاریم تا با حرارت بسیار ملایم به مدت ۴۰ دقیقه لازانیا ما بپزد. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه می توانید برای ادامه مراحل درب تابه را بر دارید.

مرحله یازدهم

کمی فلفل دلمه ای و قارچ روی پنیر پیتزا آب شده روی هر رول بریزید و مجددا درب تابه را بگذارید تا ۱۰ دقیقه دیگر لازانیا بپزد و روی آن نیز بعد از پخت ببینید زیباتر شده است.بعد هر رول را در بشقاب قرار می دهیم و با سس مورد نظرتان نوش جان کنید.