طرز تهیه آش گوشت بوشهری

طرز تهیه آش گوشت بوشهری , کالری آش گوشت بوشهری , آش گوشت بوشهری

آش، یکی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی می باشد که به عنوان وعده ناهار یا شام در روزهای سرد سال، طرفداران زیادی دارد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که از آشپزی کردن لذت میبرید و به دنبال طبخ غذایی گرم و خوش طعم هستید به شما توصیه می کنیم که تجربه درست کردن این آش گوشت لذیذ را از دست ندهید. آش گوشت ترکیبی از خوش طعم ترین و سالم ترین مواد غذایی میباشد و به دلیل خاصیت های بالای آن انتخاب فوق العاده ای برای روزهای ناخوش احوالی می باشد. هرچند توصیه می شود برای تامین ویتامین و پروتئین بدن هفته ای حداقل یک مرتبه این غذا را طبخ نماییم. موردی که برای تهیه این غذا اهمیت بسزایی دارد، صبر و حوصله و عشق به آشپزی کردن می باشد. اگر امروز زمان آزادی دارید و در فکر طبخ غذایی مقوی و خوشمزه برای خودتان و خانواده تان هستید توصیه می کنیم که روز خود را با خرید سبزی تازه آغاز کنید و برای پختن این آش دست به کار شوید. اجازه دهید عطر سبزی تازه در خانه بپیچد و همه اعضای خانواده را برای آمدن به سر سفره سر ذوق آورد. پیشنهاد ما این است که این آش را همراه با نان سنگک داغ سرو نمایید تا لذت آن برای شما چندبرابر گردد.این غذا به دلیل وجود گوشت و برنج در آن یک وعده کامل و مقوی محسوب می شود و انتخابی ویژه برای مراسم های مذهبی میباشد و به جهت عطر و طعم دلپذیر آن می تواند مهمانان شما را خشنود نماید. برای تهیه این آش گوشت خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
لوبیا قرمز۱.۵ پیمانه
برنج۱ پیمانه
سبزی آشی۱.۵ پیمانه
پیاز۳ عدد
آب نارنج۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و دارچینبه مقدار کافی
روغنبه مقدار کافی

دستور پخت آش گوشت بوشهری

مرحله اول

برای تهیه آش گوشت خوشمزه به روش بوشهری ابتدا گوشت قرمز را در یک قابلمه حاوی آب قراردهید و بر روی آن مقداری زردچوبه، نمک و یک قاشق آب نارنج بریزید و هم بزنید تا عطر و طعم آن به خورد گوشت برود.

مرحله دوم

بعد از پخته شدن گوشت که بسته به نوع گوشت از ۳ تا ۴ ساعت ممکن است طول بکشد آن را از روی اجاق بردارید و ریش ریش کنید. لوبیا را از چند ساعت قبل ( حدودا ۱۲-۱۰ ساعت) بگذارید در آب خیس بخورد.

مرحله سوم

سپس آن را به همراه ۲ پیمانه آب در قابلمه ای قرار داده و اجازه دهید تا پخته شود. پس از آن لوبیاها را توسط گوشت کوب، بکوبید تا کاملا یکدست و نرم نمایید. برنج را در قابلمه ریخته و با آب بپزید، سبزی را به آن اضافه نمایید.

مرحله چهارم

پس از پخته شدن برنج آن را آبکش کنید. در این مرحله آب برنج را در ظرفی دیگر نگهداری کنید. پس از آبکش کردن برنج، آن را کاملا توسط گوشت کوب نرم نمایید. برای سبزی می توانید از چند نوع سبزی محلی مثل ترکیب تره، شوید و کمی گشنیز استفاده نمایید.

مرحله پنجم

یک عدد پیاز درشت را برای خوش طعم شدن غذا شسته، پوست کنید و آن را به صورت نگینی خرد و یا رنده نمایید. کف تابه را با روغن چرب نمایید، اجازه دهید روغن داغ شود سپس به آن پیاز را اضافه نمایید

مرحله ششم

سپس همراه زردچوبه و نمک کاملا تفت دهید. لوبیا و برنج را در یک قابلمه بریزید به همراه آب اضافه گوشت آن را حدود ۵ دقیقه تفت دهید. سپس آب برنج را به آن اضافه نمایید. نمک و ادویه را به آن اضافه نمایید و به خوبی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید

مرحله هفتم

تا ادویه ها به خورد آش روند و عطر و طعم لذیذی را به آن بدهند. توجه داشته باشید این آش به سرعت غلیظ می گردد پس آن را هم بزنید هنگامی که آش رقیق شد در مرحله آخر نیز پیاز داغ و گوشت را با آش ترکیب نمایید.

مرحله هشتم

اجازه دهید آش با شعله کم حسابی جا بیافتد.پس از اینکه آش شما حسابی جا افتاد می توانید آن را نوش جان کنید. در مرحله آخر دقت کنید که جهت ته نگرفتن آش، پیاز داغ و گوشت را بایستی در آخرین مرحله به آش اضافه نمایید.