مکان های دیدنی سویا شهری با جاذبه های تماشایی و محبوب

مکان های دیدنی سویا شهری با جاذبه های تماشایی و محبوب


منبع: آرگا

170

1399/11/16

10:05


در این مطلب برای آشنایی بیشتر با مکان های دیدنی سویا یا همان سویل شهری پرجاذبه و معروف در کشور اسپانیا همراه ما باشید، این شهر دارای جذابیت های تاریخی و فرهنگی و همچنین تفریحی بیشماری می باشد.

اسپانیا ملقب به کشور ماتادورها یکی از کشورهای معروف اروپایی است که همه ساله این کشور از سوی توریست های بسیاری مورد بازدید و توجه قرار می گیرد که شهر سویا در این کشور یکی از مکان های مهم گردشگری برای جذب توریست ها می باشد. در ادامه به معرفی مکان های دیدنی سویا می پردازیم.

سویا شهری آرام و زیبا می باشد که در ایالت جنوبی اندلس اسپانیا قرار گرفته است، این شهر که با اسامی دیگر سویل و سبیا نیز معروف است، پایتخت اندلس می باشد.

اَندَلُس جزو ۱۷ بخش مستقل کشور اسپانیا می باشد که پایتخت اندلس شهر سویل یا سبیا می باشد، سویا به واسطه ی عبور رودخانه ی «گودال کیبیر» به دو قسمت تریانا و سویا تقسیم شده است، این شهر چهارمین شهر بزرگ کشور اسپانیا و از جمله شهرهای جذاب اسپانیا محسوب می گردد که به عنوان بزرگترین مکان توریستی آتلانتیک شناخته گردیده که از خدمات رسانی سطح بالایی برخوردار می باشد.

شهر سویا دارای جمعیتی کم است که با دارا بودن فقط ۷۰۰ هزار نفر یکی از شهرهای خلوت و آرام جهان به شمار می رود، اما در کنار این آرامش چشم اندازهایی کاملا متفاوت از جمله مسابقه گاوبازی دارد که از جاذبه های معروف و پربازدید این منطقه به حساب می آید. به گونه ای که کشور اسپانیا را کشور گاوبازان می نامند.

اَشنایی بیشتر با مکان های دیدنی و زیبای سویا

پایتخت اندلس

سویا یا همان سبیا پایتخت اندلس است که در حاشیه رودخانه گودالکیبیر ایجاد شده و دارای بناهایی تاریخی و قدمت دار می باشد که تاکنون پابرجا بوده و نبض زندگی در این شهر را به تپیدن واداشته اند، این بناها بیان کننده ی عظمت تاریخی شهر سویا در قرون وسطایی می باشد که سالانه موج زیادی از گردشگر را به خود جذب می نماید.

موسس این شهر در افسانه ها هرکول معرفی می گردد ولی تاریخچه این شهر به دوران برنز بر می گردد، شهر سویل واقع در اسپانیا در زمان حکومت روم باستان از اهمیت بالایی برخوردار شد که از همان زمان به عنوان پایتخت ایالت اندلس معرفی گردید.

معرفی جاذبه های دیدنی و تماشایی شهر سویا

آب و هوا و بهترین زمان سفر

سویا شهری است در جنوب اسپانیا، که دارای آب و هوایی گرم و خشک دارد که به دلیل همین نوع آب و هوا، زندگی در این مکان در فصل تابستان کمی سخت خواهد بود، چون دمای هوا از ژوئن تا سپتامبر به ۴۰ – ۴۵ درجه می رسد، اما این موضوع موجب نشده تا این شهر یکی از مکان های گردشگر پذیر به حساب نیاید.

این شهر که دارای تابستان های گرم می باشد، زمستان هایی معتدل دارد، اما بهترین زمان برای سفر به شهر سویا اواخر فصل زمستان (ماه مارس) تا اوایل فصل بهار(ماه مه) می باشد چون که دمای هوا در این دو فصل کمتر است و در اواخر زمستان خلوت می باشد زیرا توریست های کمتری در آن دیده می شوند و این عدم حضور موجب لذت بیشتر شما از جاذبه های دیدنی آن می گردد.

آشنایی با مکان های دیدنی سویا

جاذبه های دیدنی شهر سویا

کلیسای کاتدرال

یکی از مکان های دیدنی اسپانیا، مدفن کریستوفر کلمب کاشف قاره آمریکا، در کلیسای کاتدرال سویا؛ سومین کلیسای بزرگ دنیا است که در قرن ۱۵ میلادی بر روی باقیمانده های یک مسجد ۳۰۰ ساله ایجاد شده، قرار دارد. از جمله چشم اندازهای گردشگری شهر سویا بازدید از لوازم و دفتر این کاشف بزرگ می باشد که البته از محبوبیت بالایی هم برخوردار می باشد.

آشنایی با مکان های دیدنی و زیبای شهر سویا

کلیسای جامع سویا

در شهرهای تاریخی همیشه یکی از مهمترین مکان های دیدنی را اماکن مذهبی تشکیل می دهند، در شهر سویا هم وجود کلیسای جامع از اهمیت خاصی برای توریست ها دارا می باشد که بیانگر تاریخ و تاریخچه ی این شهر محسوب می گردد.

میان سالهای ۱۴۰۲ – ۱۵۱۷ این کلیسا به وجود آمد که با طول ۱۲۶ متر و ۸۳ متر عرض یکی از بزرگترین کلیساهای دنیا به شمار می رود، این کلیسا با ظاهری کلاسیک و معماری داخلی خارق العاده بازدیدکننده ها را به وجد می آورد، از جمله جذابیت های دیدنی این کلیسا تابوت سنگی متعلق به کریستف کلمب، محراب اصلی که تشکیل شده از ۳۶ قطعه های طلا کاری شده می باشد و بر شکوه این کلیسا می افزاید.

معرفی و بازدید از جاذبه های دیدنی و گردشگری زیبای سویا

قصر سلطنتی آلکاسار

قصر سلطنتی آلکاسار که در همسایگی کلیسای جامع قرار گرفته است، با دارا بودن جذابیت معماری یکی از مکان های دیدنی سویا به حساب می آید، این بنای تاریخی در واقع ترکیبی از سبک های معماری رنسانسی، موری، مودِخار می باشد. احداث کاخ آلکاسار در قرن دهم کلید خورد، اما در قرن دوازدهم احداث آن به پایان رسید اما بازسازی های آن تا قرن ۱۹ هم ادامه داشت. این قصر معروف سلطنتی از جمله کاخ های قدیمی اروپا می باشد که در حال حاضر هم قابل استفاده و سکونت می باشد.

آشنایی بیشتر با مکان های دیدنی و تماشایی سویا

برج ناقوس گیرالدا

در بالای کلیسای سویا برج ناقوس گیرالدا می باشد که در حقیقت مناره مسجد جامع شهر در زمان پادشاهی اسلامی آندولوسیا بوده که در حال حاضر با وجود ۹۳ متر بلندی به عنوان سمبل شهر سویا محسوب می شود. فضای باز مقابل کلیسا هم حیاط مسجد جامع قبلی این شهر بوده است که بافت قدیمی آن نشانگر معماری اسلامی دارد.

مکان های دیدنی در سویا و بازدید از آنها

منزل پیلاتوس

خانه پیلاتوس یکی دیگر از چشم اندازهای مشهور شهر سویا می باشد که تاریخ تاسیس آن به قرن ۱۶ میلادی باز می گردد، این بنا با معماری سنتی آندولوس ساخته شده است که حیاطی در وسط آن و اتاق هایی با سنگ های سفید سرامیکی و دکورهای رنگارنگ می باشد، یکی از معروفترین این اتاق ها «سالن طلایی» است که مورد توجه بازدیدکنندگان زیادی قرار گرفته و می گیرد. گفتنی است که فیلمبرداری فیلم «Lawrence Of Arabia»  و فیلم «Knight And Day» در این مکان انجام شده است.

معرفی جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد شهر سویا

میدان گاوبازی

بنای رئال مائسترانزا یکی از مکان های دیدنی مشهور و معروف شهر سویا می باشد که در سال ۱۷۶۱ در منطقه «پلازا داتوروس» که به شکل مستطیل بوده را شروع نموده است و عاقبت در سال ۱۸۸۱ کار احداث آن به پایان رسید. دروازه های آهن سفید و سیاه، دروازه شاهزاده همان ورودی اصلی شهر که توسط پدرو رولدن انجام شده است از جمله جذابیت های این مکان محسوب می گردد، گاوبازها وی را که صاحب کلیسا هم بود، را بر روی شانه های خود می گذاشتند و به میدان می آمدند که امروزه موزه ی ای از تاریخ گاوبازی هم موجود است که قطعا پر از تازگی می باشد.

بازدید زا مکان های دیدنی شهر سویا یا همان سویل

مراسم گاوبازی

مسابقه گاوبازی همواره یکی از محبوب ترین و اصلی ترین های این مرز و بوم بوده تا حدی که کشور اسپانیا به کشور ماتادورها ملقب می باشد، اعتراض هایی در مورد برگزاری مراسم گاوبازی شده است. اما در قرن ۱۸ شاهد پر شدن فضای تماشاچیان می باشیم که با توجه و شر خاصی این صحنه را تا پایان همراهی می کنند.

معرفی چشم اندازهای دیدنی و فوق العاده شهر سویا

سانتا کروز

سانتا کروز یکی از محله های مشهور در اندلس می باشد که متعلق به یهودیان سویا است، این منطقه در حال حاضر مرکز تاریخی سویا به شمار می رود که با میدان های احساسی و خیابان های سنگفرش شده ایده ی جالبی برای بازدید گردشگران می باشد که حتما بعضی از برترین تاپاس  بارهای سویا را هم ببینید.

بازدید از جاذبه های دیدنی و تماشایی سویا

دانشگاه سویا

این دانشگاه از جمله دانشگاههای قدیمی اسپانیایی زبان دنیا می باشد در قرن ۱۸ ایجاد گردید و در دهه ۱۹۵۰ به عنوان کارخانه ی تنباکو آغاز به فعالیت نمود که در زمان خودش بزرگترین کارخانه محسوب می شد و ۴۲ سال زمان برد تا این پروژه به پایان برسد. بازدید از این مکان یعنی کارخانه سلطنتی تنباکو آزاد بوده و البته هیچ هزینه ای هم دریافت نمی شود.

آشنایی بیشتر با جاذبه های دیدنی شهر سویا

بنای کاسا د پیلاتوس

این بنا یکی از مکان های دیدنی سویا می باشد که دارای زیبایی و شگفتی های زیادی می باشد و تاریخ آن به قرن ۱۶ باز می گردد، این بنا که دارای معماری به سبک رنسانسی می باشد بر اساس باور گروهی از مردم شبیه منزل «پونتیوس پیلاته» در اورشلیم است که با حیاط آن با مجسمه های زمان رومی، کاشی ها و گچ کاری های زیبای آن حقیقتا زیبا است. جالب توجه تر از تمام این ها وجود مجسمه ی اصل الهه آتنا می باشد که مربوط به قرن پنجم است.

پاراسول متروپل

شهر سویا از لحاظ معماری بسیار غنی می باشد به طوری که علاوه بر تاریخچه ای ارزشمند در این زمینه، دارای معماری جدید شگفت انگیزی در حال حاضر است. «پاراسول متروپل» که بزرگترین ساختار چوبی دنیا می باشد، به تازگی دارای موزه ای شده است که باقیمانده های رومی را در معرض دید افراد قرار داده است، ال میرادور مرتفع ترین نقطه پاراسول می باشد که گردشگران از بالای آن می توانند دورنمای زیبای پیرامون خود را بنگرند.

معرفی مناطق دیدنی شهر سویا و کلیساهای آن

موزه رقص فلامنکو

فرهنگ جنوب اسپانیا با موسیقی و همچنین رقص عجین شده است که شهر سویا یا همان سویل به رقص خارق العاده فلامنکوی خود معروف است، برای آشنایی بیشتر با این فرهنگ و این رقص می توانید به موزه رقص فلامنکو در این شهر بروید، این موزه که در قرن ۱۸ در بلندترین نقطه سویا احداث شده از مدرن ترین موزه های کشور اسپانیا به شمار می رود. در این موزه شما می توانید با علاوه بر آشنایی بیشتر با موسیقی؛ رقص، اطلاعاتی درباره این سبک، و فرهنگ این منطقه، و حتی بازدید از لباس های مخصوص رقص فلامنکو، در صورت تمایل در کلاس هایی از این رقص شرکت نمایید.

معرفی و بازدید از چشم اندازهای دیدنی سویا و میان گاوبازی آن

دوچرخه سواری

یکی دیگر از تفریحات در این منطقه در واقع جزو ورزش ها به حساب می آید، دوچرخه سواری می باشد که می توانید یک تور  را با مدت زمان دلخواه خود انتخاب نموده و متناسب با انتخاب خود هزینه ی آن را پرداخت می نمایید، شما دوچرخه ای را اجاره می کنید و بعد از چند ساعت یا یک روز با آن در شهر به گردش می پردازید.

آشنایی با مکان های دیدنی و زیبای شهر سویا

در این مطلب شما عزیزان را با مکان های دیدنی سویا آشنا ساخته ایم، این شهر در کشور اسپانیا قرار گرفته که دارای جذابیت های بیشماری می باشد، چنانچه قصد سفر به این منطقه توریستی فوق العاده را دارید خوب است که قبل از سفر بیشتر با آن آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو