بهترین آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد به همراه نحوه تاثیر و عوارض جانبی

منبع: مینویسم

139

1399/11/16

11:12


آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد

همان طور که می دانید اعتیاد یک بیماری است که باید درمان شود. افرادی که اعتیاد دارند و به فکر ترک آن می باشند هم باید اراده قوی داشته باشند که برای ترک اقدام کنند و بعد از تمام شدن دوره ترک دوباره به مصرف مواد روی نیاورند و هم از طرف اطرافیان مورد حمایت قرار بگیرند. برای ترک اعتیاد فرد می تواند به مراکز درمان اعتیاد و کمپ مراجعه کند و در آن جا درمان خود را شروع کند. فردی که به این بیماری مبتلا است می تواند از آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد استفاده کند. مکمل های تقویتی زیادی دوران ترک اعتیاد وجود دارد مانند ویتامین ها، آمپول ها، مواد غذایی مفید و ….. در این مطلب به طور اختصاصی به این موضوع می پردازیم که بهترین آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد کدام است؟ چند آمپول تقویتی ترک اعتیاد را معرفی می کنیم و مکانیسم اثر و عوارض جانبی آن ها را ذکر می کنیم تا شما تصمیم بگیرید که کدام آمپول تقویتی ترک اعتیاد برای شما بهتر و مفیدتر است. همچنین درباره چه تفاوتی بین مصرف و سوء مصرف مواد مخدر وجود دارد؟ بیشتر بخوانید.

بهترین آمپول های تقویتی برای ترک اعتیاد

آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد انواع مختلفی دارد. در زیر به این آمپول ها، موارد مصرف و عوارض احتمالی آن ها اشاره می شود. می خواهیم بدانیم آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد در بدن فرد مبتلا به اعتیاد چقدر می تواند تاثیر بگذارد و به ترک اعتیاد آن شخص کمک کند.

آمپول نالوکسان

ترک اعتیاد

یکی از آمپول های تقویتی برای ترک اعتیاد آمپول نالوکسان می باشد. نام تجاری نالوکسان، نارکان می باشد که با این نام تولید و به بازار عرضه می شود. این آمپول برای درمان بیش از حد مصرف مواد مخدر و اوردوز استفاده می شود. نالوکسان در فرم های مختلف در بازار وجود دارد. فرم خوراکی و آمپول نالوکسان برای ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرد.

تاثیر نالوکسان در بدن فرد مبتلا به اعتیاد

مصرف نالوکسان تاثیر مواد مخدر را بر روی گیرنده های مغز و عملکرد مغز مسدود می کند. در حالت کلی فردی که بیش از حد مواد مصرف کرده است و یا اوردوز کرده است، در صورت استفاده از این آمپول باعث می شود آن مواد روی بدن و مغزش تاثیر نگذارد. این آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد و مسدود کردن تاثیرات مواد مخدر زیر مورد استفاده قرار می گیرد: هروئین، مرفین، اکسیکدون، متادون، فنتانیل، هیدوکدون، کدئینب 2 یا بوپرنورفین، کارفنتانیل، هیدرومورفون، هیدروکودون.

مصرف این آمپول تقویتی ترک اعتیاد باعث می شود تا بیماران مبتلا به اعتیاد که یکی از مواد اعتیاد آور فوق را مصرف می کنند هوشیاری و تنفس عادی خود را بدست آورند، زیرا مصرف این دارو به مخدر هایی که فرد مصرف کرده است اجازه نمی دهد بر روی عملکرد مغز شخص تاثیر بگذارد. این ویژگی باعث می شود پزشکان زمان مناسبی برای درمان و نجات فرد بیمار داشته باشند.

اطلاعات جامع درباره تست اعتیاد و انواع آزمایش اعتیاد

عوارض مصرف نالوکسان:

  1. فرد مبتلا به اعتیاد که از این آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد استفاده می کند باید در مراکز کمپ اعتیاد بستری شود و تحت درمان قرار گیرد، به دلیل زیر:

وقتی فرد این دارو را مصرف می کند وارد حالت خماری می شود که این حالت باعث می شود شخص به مصرف دوباره مواد مخدر ترغیب شود. تاثیر دارو نالوکسان در بدن یک ساعت می باشد در صورتی که تاثیر مواد مخدر در بدن حدود 12 ساعت است به همین دلیل امکان روی آوردن فرد به مصرف دوباره مواد مخدر زیاد است. همچنین مصرف مواد مخدر بعد از استفاده از این دارو احتمال اوردوز را 2 برابر افزایش می دهد. به همین دلیل بیمار باید در مراکز درمانی و زیر نظر پزشکان باشد تا خطری سلامت آن فرد را تهدید نکند.

2. بیمارهایی که بعد از مصرف این دارو به هوش می آیند نمی توانند محیط اطراف و اتفاقات را تحلیل کنند به همین دلیل رفتار آن ها خشن و پرخاشگرانه می شود، آن ها نمی توانند درک کنند که چه اتفاقی برایشان افتاده است.

3. آمپول نالوکسان عوارض جانبی دیگری هم دارد از جمله: تهوع، استفراغ، اختلال در تمرکز، بی اشتهایی و تغییرات فشار خون.

 مصرف نالوکسان برای این افراد موثر است:

  1. افرادی که دوز بالایی از مواد مخدر را مدت طولانی می باشد که استفاده می کنند.

2. افراد و بیمارانی که از مواد مخدر برای کنترل درد استفاده می کنند.

3. بیمارانی که سابقه اوردوز دارند.

هزینه نگهداری معتاد در کمپ ترک اعتیاد چقدر است ؟

آمپول ب کمپلکس یا نوروبیون

آمپول نوروبیون برای تقویت نیروی جسمانی و برای درمان بعضی از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. این آمپول ترکیبی از ویتامین های گروه B می باشد. ویتامین های گروه B به پاک سازی و سم زدایی بهتر بدن از مواد مخدر در حین دوره درمان کمک می کند. این گروه ویتامینی به تولید سلول های خونی جدید در بدن، بهبود عملکرد دستگاه گوارشی و تبدیل قند اضافه در بدن به انرژی کمک می کند و با تاثیر مثبت بر سلامت مغز احساس نیاز به مصرف مواد مخدر را کاهش می دهد. 

مصرف به اندازه این آمپول می تواند به ترک اعتیاد کمک کند و موثر باشد. البته زیر نظر پزشکان و روانشناسان از این دارو استفاده کنید.

عوارض جانبی مصرف آمپول نوروبیون

ویتامینB از دسته ویتامین های محلول در آب می باشد که اضافی آن را بدن از طریق ادرار دفع می کند به همین دلیل معمولا تزریق این آمپول عوارض خاصی ندارد. ممکن است بعد از مصرف این دارو رنگ ادرار شما زرد فسفری بشود، به معنای آن است که بدن ویتامین اضافی را دفع می کند. گاهی اوقات هم ممکن است خارش و آلرژی پوستی در فرد مشاهده شود. به همین دلیل مصرف این آمپول ها را حتما زیر نظر پزشک شروع کنید.

آمپول نالتروکسان 

نالتروکسان به عنوان یک داروی مکمل به افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند داده می شود. نکته ای که در مورد مصرف این آمپول باید به آن توجه شود این است که قبل از شروع مصرف این آمپول باید بدن به حد کافی سم زدایی شده باشد. اگر فرد وابستگی به مواد مخدر داشته باشد در زمان مصرف این دارو ممکن است عوارضی در فرد مشاهده شود، به همین دلیل فرد مبتلا به اعتیاد نباید هیچ گونه وابستگی ای به مواد مخدر مانند تریاک و هروئین داشته باشد.

شیشه چیست و آیا ترک آن در منزل امکان پذیر است؟

آیا با آمپول نالتروکسان، اعتیاد کامل درمان می شود؟

مواد مخدر روی مغز اثراتی دارد که داروی نالتروکسان اثرات مواد مخدر بر روی مغز را خنثی می کند به همین دلیل از این دارو برای درمان وابستگی به مواد مخدر استفاده می شود. این دارو به دلیل عوارضی که دارد باید زیر نظر پزشک مصرف شود. آمپول نالتروکسان برای درمان کامل اعتیاد نیست بلکه بخشی از درمان ترک اعتیاد می باشد. کار اصلی این آمپول این است که گیرنده های مواد افیونی را مسدود کند و همچنین خطر وابستگی به این دارو وجود ندارد.

 عوارض مصرف نالتروکسان

حالت تهوع و استفراغ، سرگیجه و سر درد، درد عضلانی و مفصل ها، اضطراب و افسردگی، توهم و تاری دید، تنگی نفس، ورم کردن دست و پا.

موارد درمان اعتیاد با نالتروکسان

درمان اعتیاد به الکل با نالتروکسان: این دارو برای افرادی که اعتیاد به الکل دارند موثر می باشد. با مصرف این دارو تاثیرات سرخوشی در فرد از بین می رود و فرد از مصرف الکل منصرف می شود.

درمان اعتیاد به مواد مخدر با نالتروکسان: نالتروکسان یک خاصیت ضد اعتیادی دارد که استفاده از آن باعث ترک مواد مخدر هایی مانند هروئین، مرفین، متادون، اکسی کدون و کدئین می شود.

آمپول بوپرونورفین Buprenorphine 

آمپول بوپرونورفین داروی درمان ترک اعتیاد است، که در مراکز درمانی ترک اعتیاد استفاده می‌شود. این آمپول ها، جایگزین مواد مخدر می‌شود. پزشک با توجه به وضعیت بیمار، و به مرور زمان، دوز آمپول بوپرونورفین را کاهش می دهد. ازاین دارو در روند سم زدایی تریاک، شیره و هروئین استفاده می‌شود. اما باید در نظر بگیرید که بوپرونورفین یک داروی مخدر قوی به شمار می‌رود و بسیار اعتیاد آور است. درصورتی که طولانی مدت از آن استفاده کنید، ترک اعتیاد آن سخت تر از مخدرهایی مانند تریاک و هروئین می‌شود. بنابراین مصرف آن فقط با دستور متخصص سم زدایی ممکن است و زیر نظر پزشک این آمپول را برای ترک اعتیاد تزریق کنید.

عوارض جانبی آمپول بوپرونورفین

این دارو هم مانند دیگر دارو ها دارای عوارضی می باشد مانند:

سر درد و سرگیجه، تهوع، تنگی نفس، خشکی گلو، یبوست، خواب آلودگی، مشکل انزال در مردان، کاهش میل جنسی، تعریق و خارش.

در پایان:

افرادی که مبتلا به بیماری اعتیاد می باشند برای ترک اعتیاد وقتی از دارو ها و آمپول ها استفاده می کنند باید زیر نظر پزشک این کار را انجام دهند و بی رویه از این دارو ها استفاده نکنند زیرا به جای ترک اعتیاد، بیشتر به دارو ها اعتیاد پیدا می کنند. از آن جایی که در زمان ترک اعتیاد ممکن است اعصاب فرد ضعیف شود خواندن پست بهترین ویتامین برای تقویت اعصاب چیست؟ می تواند مفید باشد.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو