خواص برگ زیتون و مزیت های درمانی فوق العاده آن

خواص برگ زیتون و مزیت های درمانی فوق العاده آن


منبع: آرگا

175

1399/11/16

12:36


زیتون میوه ای خوشمزه و مفید می باشد که در سلامت بدن نقش موثری دارد اما کمتر کسی از خواص برگ زیتون مطلع می باشد که برای درمان چه امراضی موثر است.

تمام مواد موجود در طبیعت از فواید و خواص بی نظیری برخوردار هستند که با استفاده از دانش گیاهان دارویی می توان به درمان بسیاری از بیماری ها با استفاده از آفریده های خالق یکتا پرداخت. یکی از این موارد برگ زیتون می باشد که ما از خواص برگ زیتون و طرز تهیه چای از برگ زیتون در این مقاله نوشته ایم.

معرفی خواص برگ زیتون:

از فواید برگ زیتون برای بهبود و درمان مشکلات و عارضه هایی به شرح زیر می توان بهره برد:

  • در خواص برگ زیتون آمده است که به خاطر داشتن آنتی اکسیدان و آنتی آنژیوژنیک از تولید و انتقال سلول تومور های پیشرفته سرطانی جلوگیری می کند. برگ زیتون رشد سلول های سرطانی مرتبط به سرطان پستان، سرطان مغز و سرطان مثانه را کاهش می دهد.

    معرفی خواص برگ زیتون

  • به جای استفاده از داروی کاپتوپریل برای درمان فشار خون بالا می توان از خواص برگ زیتون بهره مند شد. علاوه بر اینکه برگ زیتون موجب پایین آمدن فشار خون می شود سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد را هم کاهش می دهد و عوارض قرص کاپتوپریل را هم ندارد. ۵۰۰ میلی گرم عصاره برگ زیتون را دو بار در روز و به مدت هشت هفته برای این منظور استفاده کنید.
  • گفته شده است که برگ زیتون سطح قندخون بدن را نیز کاهش می دهد و از بالا رفتن قند خون جلوگیری می نماید.

    دانستنی های جالب و مهم از خواص برگ زیتون

  •  Oleuropein یک ترکیب  فنولیک و یک گلیکوزید مهم در زیتون و برگ زیتون می باشد که بیماری عروق کرونر قلب و بعضی سرطان ها را کاهش می دهد و عصاره ی برگ زیتون، فشار بیماری قلبی عروقی مزمن و بیماری های التهابی را نیز کم می نماید.
  • اولئوروپئین موجود در برگ زیتون سبب پیشگیری و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن، مانند زوال عقل و آلزایمر می شود و در بهبود عملکرد مغز بسیار موثر است. نوشیدن دمنوش و یا چای برگ زیتون یک درمانگر مفید در پیشگیری از علایم آلزایمر می باشد.

    مضرات برگ زیتون

  • فواید ضد التهابی برگ زیتون در درمان آرتریت بسیار مثمر ثمر می باشد. برگ زیتون التهاب مفاصل را کاهش می دهد و به همین علت در درمان آرتریت تاثیر گذار است. عصاره برگ زیتون برای درد مزمن آرتروز مفید بوده و درد ناشی از آرتروز را کم می کند.
  • یک فنجان قهوه به همراه عصاره برگ زیتون می‌تواند برای مقابله با چاقی مفید واقع شود. خاصیت ضد التهابی برگ زیتون در کاهش وزن بسیار موثر است.

    طرز تهیه چای برگ زیتون

  • برگ زیتون از بروز پوکی استخوان پیشگیری می کند و در استخوان سازی نقش موثری را ایفا می کند.
  • برگ زیتون در درمان سرماخوردگی، درمان آنفولانزا و درمان تبخال که از بیماری های ویروسی به حساب می آیند، کاربرد دارد.

طرز تهیه چای برگ زیتون:

یک قاشق مرباخوری از برگ خشک شده زیتون را در یک فنجان آب داغ به مدت زمان ده تا پانزده دقیقه بخوابانید و اجازه دهید تا دم بکشد و با عسل آن را شیرین کنید و در روز سه فنجان از این چای به همراه غذا بنوشید.

فواید برگ زیتون

مضرات برگ زیتون:

عوارضی برای برگ زیتون ذکر نشده است ولی برگ زیتون با داروهای شیمی درمانی تداخل دارد و افرادی که با فشار خون پایین مواجه اند باید در مصرف این برگ گیاهی بسیار دقت نمایند.

خاصیت های بی نظیر برگ زیتون

همانطور که در بالا اشاره کردیم؛ خاصیت برگ زیتون بی شمار است، از این رو در ادامه قصد داریم به معرفی برخی فواید و مزایای دیگر برگ زیتون اشاره کنیم :

زیتون برای مبارزه با باکتری و قارچ

عصاره زیتون خاصیت ضد باکتریایی داشته و برای مبارزه با عفونت ها و بیماری هایی مثل مننژیت، مالاریا، خستگی های مزمن، عفونت های کاندیدایی، پوشش چوبی، ذات الریه، هپاتیت موثر نقش مهمی داشته باشد، ضمن اینکه می تواند در درمان عفونت های مجاری ادراری، عفونت های گوش و دندان پزشکی موثر باشد.

مصرف زیتون برای درمان ورم مفاصل

خاصیت ضد التهابی زیتون موجب شده تا از آن برای درمان طبیعی بیماری های مفاصل مورد استفاده قرار گیرد؛ ورم مفاصل بیماری مربوط به مفصلها بوده که موجب ورم و درد در این نواحی می شود.

خاصیت برگ زیتون

زیتون برای تقویت و افزایش انرژی بدن بدون کافئین

اغلب افراد برای دریافت انرژی و افزایش قدرت بدنی از قهوه استفاده می کنند، زیرا مصرف کافئین می تواند عملکرد مغز و قلب را به طور همزمان افزایش دهد، اما با این حال مصرف کافئین می تواند مضرات زیادی برای سلامتی داشته باشد، از این رو استفاده از برگ زیتون برای این منظور انتخاب مناسب تری است و می تواند بدون استفاده از کافئین مواد معدنی با ارزش را در اختیار بدن قرار دهد، در نتیجه خستگی بدن تسکین شده و قدرت بدنی فرد نیز بهبود پیدا می کند.

استفاده از برگ زیتون برای بهبود خلق و خو

نوشیدن چای برگ زیتون گرم در صبح ها تاثیر زیادی در افزایش روحیه مثبت شخص خواهد داشت که این حالت در کل روز وجود خواهد داشت، زیرا برگ های زیتون دارای اسید های پنتونیک می باشند و مصرف آن حال شما را خوب خواهد کرد؛ بنابراین مصرف چای زیتون به دلیل فواید زیادی که دارد، بسیار توصیه می شود و چون طعم تلخی دارد، می توانید از مقداری عسل طبیعی برای بهتر شدن طعم این نوشیدنی مفید استفاده کنید.

مزایای برگ زیتون

به این مسئله توجه داشته باشید که از هیچ نوع ماده غذایی و گیاهی سرخود مصرف نکنید و این نکته شامل برگ زیتون نیز می شود. برای اطلاع از خواص زیتون سیاه نیز می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو