انتقاد آقای کارگردان از توقیف فیلم لیلا حاتمی/ گیر دادن به لاله گوش و چهار سانت مو به سینما لطمه می‌زند

منبع: ایران آرت

131

1399/11/16

22:17


مجری سابق برنامه هفت و کارگردان سینما و تلویزیون درباره توقیف فیلم "قاتل و وحشی" با بازی لیلا حاتمی می‌گوید: اگر اجازه می‌دادند متوجه می‌شدند که بازیگر این فیلم هیچ‌گونه حس زنانه‌ای نمی‌دهد.

ایران آرت: تبسم کشاورز در اعتمادآنلاین نوشت: در حاشیه سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر با محمدحسین لطیفی، کارگردان فیلم "خوابگاه دختران"، "توفیق اجباری"، "روزسوم"، بازیگر سریال "آقازاده" و مجری برنامه "هفت" گفت‌وگویی در خصوص برنامه هفت، جشنواره فجر و توقیف فیلم حمید نعمت‌الله داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

*فکر می‌کنید "برنامه هفت" نسبت به سال‌های گذشته چه تغییراتی کرده است؟

برنامه هفت در اصل یک مشعل و یا بهتر بگویم سکویی برای بچه‌های سینما در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران است. به‌ نظرم باید این سکو و در اصل تریبون را حفظ کرد. واقعا تلاش بسیاری کردم که آن حس قوت دوستی، برادری و محبت بین بچه‌های سینما ایجاد شود و مثل گذشته نباشد که همگی به جان هم بیفتیم.

*شاید کمی زود باشد پرسیدن این سوال؛ اما می‌خواهم بدانم نگاهتان نسبت به جشنواره فیلم فجر امسال تا به امروز چیست؟

شرایط کاملا اورژانسی داریم و انگار که سینما درون اتاق اکسیژن است اما با این وجود برگزاری جشنواره باعث می‌شود که سینما زنده بماند که این مسئله واقعا خیلی اهمیت دارد.

*با برگزاری جشنواره فجر در این شرایط موافق هستید؟

بله صد در صد! شاید درست نباشد که روزهای اول ما جشنواره را قضاوت کنیم ولی همین که من توانستم تا امروز حداقل یک فیلم خوب ببینم، نشان می‌دهد که شاید تا روزهای پایانی جشنواره چند فیلم خوب دیگر هم ببینم که این واقعا امیدوارکننده است.

*منظورتان کدام فیلم است؟

منظورم فیلم "بی‌همه‌چیز" محسن قرایی است که بسیار کار درست و فوق‌العاده‌ای بود.

*فکر می‌کنید فیلم "بی همه چیز" بتواند جایزه‌ای را به خودش اختصاص دهد؟

اگر جزو هیات داوران بودم می‌توانستم بگویم. ولی ترکیب هیات داوران را نمی‌دانم به همین دلیل نمی‌توانم حدس بزنم که چقدر این فیلم شانس خواهد داشت. البته به جز این فیلم، "رمانتیسم عماد و طوبی" ساخته کاوه صباغ‌زاده هم اثری بود که در تحکیم خانواده بسیار باارزش و قابل تامل بود. شاید این فیلم سلیقه خیلی‌ها نباشد و از نظر دیگران ضعف‌هایی داشته باشد اما همین که فیلمساز تا این حد برای استحکام خانواده ارزش قائل است و در مورد آن فیلم می‌سازد برای من قابل احترام است.

*خودتان در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

اگر خدا بخواهد قصد دارم سریالی به نام "سنجرخان" را که قهرمان ملی مردم کردستان است شروع کنم. داستان شخصی است که حدود ۱۰۵ سال پیش شهید می‌شود و به نوعی یک اجنبی‌ستیزی عجیب و غریبی با عثمان‌ها، آلمان‌ها، انگلیس‌ها و روس‌ها دارد و با تمامی قوا سنندج را حفظ می‌کند.

*امسال فیلم "قاتل و وحشی" آقای حمید نعمت‌الله به دلیل دیده شدن گوش بازیگر خانم، پشت گوش گذاشته شد. نگاه شما به این قضیه و نرسیدن این فیلم به جشنواره چه بود؟

واقعا متاسفم برای کسانی که چنین کاری می‌کنند. یک فیلمساز فیلمی به این خوبی می‌سازد و به خاطر یک گوش فیلم را توقیف می‌کنند؛ که به‌نظرم اصلا گوش هم نیست اگر اجازه می‌دادند متوجه می‌شدند که بازیگر این فیلم هیچ‌گونه حس زنانه‌ای نمی‌دهد.  اساسا آن حس و موارد خاص را باید فهم کنیم و اجازه ندهیم بحث‌های آیین‌نامه‌ای مثل لاله گوش، چهار سانت مو و... به سینما لطمه بزند. من واقعا با حمید نعمت‌الله همدردی می‌کنم. و خیلی برای او و زحمتی که کشیده ناراحت هستم. امیدوارم که صبوری کند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو