علی اوجی: گریه امانمان را بریده است

منبع: برترین ها

101

1399/11/16

23:19


فاطمه معتمد آریا از فوت مهرداد میناوند و علی انصاریان به عنوان دو اسطوره سرزندگی و مردانگی ابراز تاسف کرد و همچنین گفت: شاید اگر من امروز در بین مردم نبودم درد مردم ایران کمتر از نبود علی انصاریان بود.

ایرنا: فاطمه معتمد آریا از فوت مهرداد میناوند و علی انصاریان به عنوان دو اسطوره سرزندگی و مردانگی ابراز تاسف کرد و همچنین گفت: شاید اگر من امروز در بین مردم نبودم درد مردم ایران کمتر از نبود علی انصاریان بود.

نشست پرسش و پاسخ فیلم «روزی روزگاری آبادان» با حضور حمیدرضا آذرنگ (کارگردان)، علی اوجی (تهیه‌کننده)، فاطمه معتمد آریا، الهام شفیعی، هیراد آذرنگ (بازیگر)، سپیده عبدالوهاب (تدوین‌گر)، بابک بنی اردلان (صدابردار)، سهیل دانش‌اشراقی (طراح صحنه) و با اجرای محمدرضا مقدسیان بعدازظهر امروز ، پنج‌شنبه ۱۶ بهمن ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست حمیدرضا آذرنگ توضیح داد که حرفی برای گفتن ندارم. فیلم دیده شده و ترجیح میدم به سوالات پاسخ دهم.

علی اوجی تهیه کننده فیلم روزی روزگاری آبادان نیز گفت: چند روزی هست که گریه امانمان را بریده است برای علی انصاریان و خواهش می کنم یک دقیقه سکوت کنیم برای ایشان.

وی ادامه داد: شایعه شده بود که من کرونا دارم؛ ما این روزها مشغول فیلمبرداری فیلم مسعود کیمیایی هستیم و به دقت تحت مراقب و کنترل هستیم و چون‌ این پروژه بزرگ است مرتب کنترل می‌شویم. اما باید بگویم خیر من کرونا ندارم و این پایانی بر این شایعه است.

اوجی یادآور شد: از این تریبون استفاده کنم تا بگویم مدیریتی برای واکسن رخ دهد و تصمیمی عاجل گرفت شود تا دیگر عزادار نشویم.

وی همچنین در مورد ساخت فیلم روزی روزگاری آبادان افزود که این اثر به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران ساخته شد؛ که دلیل این موضوع اهمیت سلامتی اعضا برایمان بود.

تهیه‌ کننده فیلم روزی روزگاری آبادان تصریح کرد: تست محسن تنابنده وقتی از سرکار اصغر فرهادی بازگشت مثبت شده بود به همین دلیل خیلی سریع از ۷۰ نفر عوامل این فیلم تست گرفتم که خداراشکر همه منفی بودند

وی ادامه داد : پس از این که تنابنده خوب شد،تست کرونایش منفی شد و بعد از سلامتی ایشان دوباره کار کردیم.

آذرنگ کارگردان فیلم روزی روزگاری آبادان نیز در پاسخ به این پرسش که هدف وی از ساخت این فیلم چه بوده است و قصد انتقال چه مفهومی را داشته است؟، گفت: ترجیح می دهم اگر این فیلم پیام خودش را نرسانده چیزی نگویم

وی توضیح داد که روز اول جنگ آمریکا و عراق موشکی اشتباهی در انبار شرکت نفت افتاده بود که البته تلفاتی نداشت و این خطای انسانی که می‌توانست برای خانواده‌ای رخ دهد برای من سرمنشاء خیالپردازی بود آن هم در روزهایی که خطاهای انسانی بیش از انسانیت شده است.

آذرنگ ادامه داد: چون‌ احساس می‌کردم جنگ میرایی و پایانی ندارد در تمام جهان و ما امروز آن را بسیار احساس می‌کنیم تصمیم گرفتم این فیلم را بسازم.

معتمد آریا هم ضمن ابراز تاثر برای فوت میناوند و انصاریان گفت: متأسفم که دو اسطوره سرزندگی و مردانی را از دست دادیم.

معتمدآریا توضیح داد: ابراز تاسف می کنم که سهیل عزیز که‌ از بچه های گروه ماست، الان مقابل من نشسته و به دلیل رعایت موارد بهداشتی نتوانسته است بالا بیاید.

معتمد آریا در توضیح چرایی پذیرش نقش خود در فیلم روزی روزگاری آبادان گفت: سابقه کار تئاتری من با آقای آذرنگ در بازی در این فیلم بسیار موثر بوده است. و سابقه همکاری ما در فیلم آباجان سبب شد تا به پیشنهاد بازی در این اثر جدی‌تر فکر کنم.

آذرنگ درباره حضور معتمدآریا در این اثر توضیح داد: معتمدآریا پای این کار ایستاد و من بسیار از ایشان ممنونم. اگر یک بازیگر عزیزترین اطرافیانش را هم از دست دهد بازهم باید در کار حضور داشته باشد و این سختی کار یک بازیگر است. فاطمه معتمدآریا یکی از زیباترین لحظه‌های زندگی‌اش را که به دنیا آمدن نوه‌اش بود، به خاطر این فیلم ندیده گرفت و من از او بسیار ممنونم.
آذرنگ درباره اولویت میان کارگردانی و بازیگری نیز گفت : از آینده خبر ندارم. پیشتر در تئاتر کارگردانی کردم؛ اما در مدیوم سینما می‌دانستم که وارد راه سختی می‌شوم. حقیقتا نمی‌دانستم که تا این حد سخت‌کوشی را توامان نیاز دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو