طرز تهیه کوکو کدو سبز و سیب زمینی

طرز تهیه کوکو کدو سبز و سیب زمینی , کوکو کدو سبز و سیب زمینی خوشمزه رژیمی

کوکوی کدو سبز و سیب زمینی یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و کم کالری ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. همانطور که مطمئنا می دانید کدو سبز یکی از کم کالری ترین مواد غذایی موجود در آشپزی ایرانی است و به همین دلیل یک گزینه بسیار مناسب برای کشانی است که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند و لاغر شوند. در این دستور با ترکیب کدو سبز با هویج و سیب زیمین یک طعم خاص و خوشمزه خواهیم داشت که کالری بسیار کمی دارد. اگر بخواهیم کالری این غذا را کمتر از اینی که هست کنیم باید برای سرخ کردن کوکوها از روغن زیتون استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو سبز۳ عدد قلمی
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
هویج۱ عدد متوسط
سینه مرغ½ سینه مرغ کامل
تخم مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
آرد۲ قاشق غذاخوری
پودر سیر و آویشنبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور کوکوی کدو و سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کوکوی کدو و سیب زمینی خوشمزه ابتداسیب زمینی را به همراه، هویج، پیاز و سینه مرغ داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه ۲ پیمانه آب به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه مواد به خوبی پختند، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس پیاز را دور می ریزیم. در ادامه گوشت مرغ، سیب زمینی و هویج را با رنده متوسط رنده می کنیم و. داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله کدو ها را پوست می گیریم، سپس با رنده متوسط رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی شان به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ را در یک کاسه جدا می شکنیم، سپس به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری آویشن، پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و با قاشق مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه آرد را کم کم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مایه کوکو منسجم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کوکو استراحت کند.  پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی داغ شود، سپس با دست به اندازه یک نارنگی از مایه کوکو بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم، سپس به آرامی درون روغن قرار می دهیم.

مرحله هفتم

به همین صورت تمام مایه کوکو را آماده می کنیم و در روغن می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کوکوها به خوبی رنگ گرفت و سرخ شد، آنها را به آرامی برمی گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله هشتم

در این مرحله کوکوهای سرخ شده را از تابه خارج می کنیمف سپس روی دستمال حوله ای می چینیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در ادامه کوکوها را به همراه خیارشور، گوجه فرنگی و نان سرو می کنیم.