سریال بیگانه ای با من است؛ متفاوت و سردرگم

سریال بیگانه ای با من است؛ متفاوت و سردرگم


منبع: برترین ها

174

1399/11/17

07:16


سریال «بیگانه‌ای با من است» مجموعه‌ای که این شب‌ها از شبکه دو پخش می‌شود و توجه برخی مخاطبان را به شدت جلب کرده است.

برترین‌ها: «نسا» دختری است از طبقه پایین اجتماع که با جعل هویت خود، عروس یک خانواده مرفه می‌شود. این جابه جایی که با فریب یک خانواده متدین همراه است، عواقبی در پی دارد. این خلاصه‌ای از سریال تلویزیونی «بیگانه‌ای با من است» است.
 

«بیگانه ای با من است»

 
ماجرای هویت جعلی «نسا» به عنوان «مینو رافعی» عروس خانواده «شهرابی»، از ابتدا بسیار ساده و غیرقابل باور اتفاق افتاد. «نسا» پس از مرگ «مینو»، عکس خود را در شناسنامه او می‌چسباند و در جلد او فرو می‌رود. «مینو» دفتر خاطراتی دارد که داستان زندگی‌اش را نوشته و «نسا» آن را پیدا می‌کند، بنابراین از زندگی او باخبر می‌شود و اطلاعاتش با توصیفاتی که خانواده «امیرعلی» از او شنیده بودند، تضاد زیادی ندارد. شبکه دو با ساخت این اثر دست روی درام خانوادگی گذاشته تا بتواند با یک داستان سرگرم کننده مخاطبان را پای جعبه جادویی بنشاند، ضمن این که تلنگر‌های اجتماعی هم به بینندگان می‌زند.
 
سازندگان اثر به شکل غیرمستقیم به معضلات جامعه اعم از دروغگویی می‌پردازند. شخصیت نسا در قصه، مرتب بین خوب و بد بودن در رفت‌وآمد است و با این‌که دروغ می‌گوید و پشت سر هم باید دروغ‌های دیگری ببافد، اما مخاطب از او متنفر نمی‌شود. این در حالی است که موضوع اصلی سریال درباره دروغ است و می‌خواهد نشان بدهد دروغ چه پیامد‌هایی به دنبال دارد.
 

«بیگانه ای با من است»

 
فیلمنامه این سریال تلویزیونی را فروغ فروهیده به تهیه کنندگی بهروز مفید نوشته و کارگردانی فاز اول به عهده احمد امینی و فاز دوم را آرش معیریان ساخته است. نقش محوری این سریال را شبنم قلی خانی بازی می‌کند که ایفاگر زنی به نام نساست و از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به پژمان بازغی، پوراندخت مهیمن، نگار عابدی، ایوب آقاخانی، مهرداد ضیایی، شیوا ابراهیمی، سوگل طهماسبی، مهشید جوادی، مهران رجبی، مینا جعفرزاده، مهدی فقیه، پیام احمدی نیا، نسرین بابایی، سپیده خداوردی، میلاد میرزایی، مهدیه نساج، وحید نفر، لیلی فرهادپور، سامرند معروفی و... اشاره کرد. همچنین زنده یاد پرویز پورحسینی در این سریال تلویزیونی یکی از نقش‌های محوری را بازی کرده است.
 

«بیگانه ای با من است»

 
این سریال تا اینجا با حواشی بسیاری همراه بوده است، یکی از حواشی که انتقاد ببیندگان را در پی داشت دوبله بازیگر نقش سلیم بود. برای بسیاری سؤال بوجود آمد که چرا این اتفاق افتاده و چرا دست‌اندرکاران «بیگانه‌ای با من است» به این نتیجه رسیدند کاراکتر سلیم با صدای خودش پخش نشود، اتفاقی که انتقاد پیام احمدی‌نیا بازیگر نقش سلیم را هم به دنبال داشت، اما تهیه‌کننده دلیلش را جلوگیری از حاشیه‌های احتمالی عنوان کرد؛ و احمد امینی کارگردان سریال در گفتگو با جام جم علت این اتفاق را این طور بیان می‌کند: «این نقش، لهجه داشت و گفتند ممکن است جنوبی‌ها به خاطر منفی بودن این شخصیت اعتراض کنند.
 

«بیگانه ای با من است»

 
متاسفانه از قبل به ما نگفته بودند و بعد از تمام شدن کار چنین مساله‌ای مطرح شد.  قرار شد به خاطر این موارد بگوییم بچه آن منطقه نیست. البته بوشهری‌ها الان در صفحات مجازی ما در شبکه‌های اجتماعی نظر می‌دهند و اتفاقا می‌گویند چرا لهجه ندارد. آن‌ها می‌گویند همه جا آدم خوب و بد وجود دارد و تازه این شخصیت، منفی مطلق نیست و از کرده خود پشیمان می‌شود. اگر این‌گونه باشد که باید بگوییم هیچ شهری غیر از تهران، خلافکار ندارد.»
 

«بیگانه ای با من است»

 
اما حاشیه‌های دیگری که چند روزی است گریبانِ سریال را گرفته بازنمایی جنجال برانگیزِ معلولیت در این سریال است که با واکنش ببیندگان همراه شده است.
 
 

سریال بیگانه ای با من است؛

 

سریال بیگانه ای با من است؛

 

سریال بیگانه ای با من است؛

 

سریال بیگانه ای با من است؛

 
با وجود نقض‌هایی در فیلمنامه، این سریال با استقبال مخاطبان مواجه شده و مردم آن را دوست دارند و با هیجان دنبال می‌کنند. این سریال هر شب ساعت ۲۱:۳۰ پخش می‌شود و تکرار و بازپخش آن ساعت‌های ۱۲ و ۱۶:۱۵ روز بعد روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو