طرز تهیه ماهی و گردو لذیذ و خوشمزه با بهترین طعم

منبع: آرگا

149

1399/11/17

08:02


ماهی و گردو یکی از انواع غذاهای دریایی بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که نحوه تهیه آن نیز بسیار ساده و راحت است فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا آن را تهیه و نوش جان کنید.

همانطور که می دانید اکثر افراد به ماهی علاقه دارند و با ماهی می توانید غذاهای بسیار خوشمزه و خوش طعمی تهیه کنید و در مهمانی ها و دور همی ها سفره تان را زیبا و جذاب کنید که یکی از غذا هایی که با ماهی درست می شود غذای ماهی و گردو است و جزو غذاهای ایرانی به شمار می رود که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، در ادامه مطلب طرز تهیه ماهی و گردو را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه ماهی و گردو با طعم عالی

ماهی و گردو در کنار خوشمزه بودن غذایی پر خواص نیز می باشد بنابراین اگر شما نیز به دنبال یک غذایی دریایی خوش طعم هستید تا آن را تهیه و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

با کمک ماهی می توانید غذاهای متنوعی را بسته به ذائقه تان تهیه کنید، در مطالب قبلی به شما عزیزان نحوه تهیه انواع غذا با ماهی از جمله : ماهی شکم پر، ماهی شیر، ماهی سالمون و… را آموزش دادیم، در ادامه شما را با نحوه تهیه ماهی و گردو بسیار خوشمزه آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم :

  • فیله ماهی : پنج تا شش عدد
  • گردوی خرد شده : یک فنجان
  • پوست لیموی کاملا رنده شده : سه قاشق غذا خوری
  • نان خشک شده و آسیاب شده : سه قاشق غذا خوری
  • شوید خرد شده : یک و نیم تا دو قاشق غذا خوری
  • سس خردل : به مقدار لازم
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • آب لیموی تازه : یک چهارم فنجان
  • روغن زیتون : سه قاشق غذا خوری

آموزش تهیه ماهی و گردو

طرز تهیه ماهی و گردو با با طعم به یاد ماندنی

در طرز تهیه ماهی و گردو ابتدا تمام مواد را به جز ماهی و آب لیمو با هم داخل مخلوط کن ریخته و اجازه دهید مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

حالا با یک کاغذ روغنی قالب را پوشانده و فیله های ماهی را به گونه ای که قسمت پوست آن زیر باشد داخل قالب مورد نظر قرار دهید.

حالا سس خردل را بر روی ماهی مالیده و مخلوط گردو و… را بر روی آن ریخته سپس با کمک یک قاشق کمی فشار داده تا مواد کاملا به هم بچسبد.

 حالا ماهی را به مدت یک تا دو ساعت داخل یخچال گذاشته سپس فر را بر روی دمای ۳۵۰ درجه روشن کنید و اجازه دهید ماهی به مدت بیست دقیقه داخل فر بماند تا پخته شوند و در آخر از فر بیرون آورده و همراه با سبزیجات و آب لیمو نوش جان کنید.

نحوه پخت ماهی و گردو

نکات تکمیلی

۱. زمان آماده سازی مواد اولیه تقریبا پانزده دقیقه و زمان پخت و انتظار آن حدود دو ساعت می باشد.

۲. مقدار مواد گفته برای چهار نفر مناسب است.

۳. ماهی و گردو را می توانید در زمان شام نوش جان کنید.

امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و این غذای بسیار خوشمزه و خوش طعم را تهیه و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با دستور تهیه انواع غذای ایرانی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو