رئیس پنتاگون: دیپلماسی و دفاع از هم جدا نیست

منبع: برترین ها

70

1399/11/17

08:20


وزیر دفاع آمریکا از بررسی وضعیت نیروهای نظامی این کشوردر جهان خبر داد و گفت دیپلماسی و دفاع از هم جدا نیستند و مکمل همدیگرند.

خبرگزاری ایرنا: وزیر دفاع آمریکا از بررسی وضعیت نیروهای نظامی این کشوردر جهان خبر داد و گفت دیپلماسی و دفاع از هم جدا نیستند و مکمل همدیگرند.

لوید آستین شامگاه پنج‌شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی با اشاره به اظهارات امروز جو بایدن رئیس جمهوری این کشور درباره سیاست خارجی و وضعیت نیروهای نظامی این کشور در جهان، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: خواست امروز رئیس جمهوری بایدن برای رهبری آمریکا در صحنه جهانی و به ویژه اعتقاد وی به اینکه دیپلماسی باید اولین ابزار انتخابی ما باشد، نه تنها برای مردان و زنان وزارت دفاع بلکه برای همشهریان ما نیز اطمینان بخش است.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: این بدان معناست که ایالات متحده، هرگز در هنگامی که باید بجنگد و همچنین هرگز از شرکت در بحث‌ها و مذاکرات دشوار نخواهد ترسید.

آستین اضافه کرد: همچنین بدان معنی است که ما در این وزارتخانه باید همیشه آماده حمایت از کار سخت دیپلماسی، پشتیبانی از آن با توانایی‌هایی باشیم که ملت ما برای تعیین عزم راسخ و تامین منافع خود در هنگام به چالش کشیدن نیاز دارد. اگر باید بجنگیم، باید پیروز شویم. این مساله به تمرکز بر روی استعداد و آموزش، نوآوری، رهبری و حضور رو به جلو و آمادگی نیاز دارد.

وی یادآور شد: بنا بر دستور رئیس جمهوری، وزارتخانه بررسی وضعیت جهانی نیروها، منابع، استراتژی و ماموریت‌های ایالات متحده را انجام می‌دهد. مشورت خود را به فرمانده کل قوا در مورد چگونگی تخصیص نیروهای نظامی برای دستیابی به منافع ملی اطلاع می‌دهم. این بررسی با مشورت نزدیک رئیس ستاد مشترک و سرپرست معاون سیاست دفاعی انجام می‌شود.

وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد: ما هنگام انجام این بررسی با متحدان و شرکای خود مشورت خواهیم کرد. همانطور که در اولین روز کارم گفتم ، هیچ کس به تنهایی در این کار موفق نمی‌شود. از افغانستان و خاورمیانه، در سراسر اروپا، آفریقا و نیمکره خودمان تا وسعت اقیانوس آرام غربی، ایالات متحده شانه به شانه همپیمانان قدیمی و جدید، شرکای بزرگ و کوچک ایستاده است.

آستین خاطرنشان کرد: همانطور که رئیس جمهور کندی هم گفت، دیپلماسی و دفاع از یکدیگر جدا نیستند، آنها مکمل یکدیگرند. هر کدام دیگری را قویتر می‌کنند و هر یک به تنهایی احتمالا شکست خواهد خورد.

وی تصریح کرد: رئیس جمهوری ما را به چالش می‌کشد که بخاطر بسپاریم گرچه ممکن است اقدام نظامی، آخرین راه باشد، دیپلماسی باید اولین داور صلح و امنیت ما باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو