بازدید از روستای برگ جهان و آنچه در این منطقه زیبا خواهید دید

بازدید از روستای برگ جهان و آنچه در این منطقه زیبا خواهید دید


منبع: آرگا

168

1399/11/17

10:05


آشنایی با روستای برگ جهان یکی از روستاهای زیبا و خوش آب و هوای اطراف تهران در این مطلب با بیانی ساده و جالب صورت گرفته است؛ امیدواریم مورد پسند از آن دسته از عزیزان علاقه مند که قصد سفری کوتاه مدت دارند؛ قرار گرفته باشد.

در حواشی شهر تهران روستاهای زیادی وجود دارد که هرکدام از آنها دارای مساحت، آب وهوا، جاذبه های گردشگری و … می باشد؛ برخی از این روستاها معروف و برخی دیگر ناشناخته و یا حداقل کمتر شناخته شده است که می توان به معروف ترین آنها به روستای افجه، آبنیک و خور و ..؛ناشناخته  های آن وردیج و واریش و برگ جهان و … اشاره داشت. اما وجه مشترک زیبایی در تمامی آنان به طور یکسان وجود دارد, در این مطلب به روستای برگ جهان برای آشنایی بیشتر خواهیم پرداخت.

برگ جهان روستایی در مجاورت تهران است که به نوبه ی خود دارای جذابیت های زیبای زیادی بوده و یکی از جاذبه های زیبا و جذاب این شهر محسوب می گردد؛ اگر شما نیز از آن دسته ازافرادی هستید که قصد سفر به مکانی خوش آب و هوا را به منظور آرامش اعصاب و تمرکز، و مدتی کناره گیری از دغدغه ها و افکار روزمرگی دارید؛ همین حالا بار سفر بسته و عازم این برگ جهان شوید؛ این روستا با آب و هوای دلچسب و همچنین جاذبه های گردشگری متفاوت و فوق العاده اش،دلیل همراه سازی شما عزیزان با ما در این تصمیم خواهد بود، برای قطعی ساختن این تصمیم و آشنایی بیشتر تا پایان مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با روستای برگ جهان

مکان های دیدنی روستای برگ جهان

روستای برگ جهان

این روستا ۴ محله ی قدیمی به اسم های سرده یا سردره، پاده یا پادره، رودبار و شاهان دارد که به محض ورود با سرده آشنا خواهید شد؛ منظره ی این ده تابلویی متلون از رنگ ها و زیبایی ها است که دری از تمام زیبایی را به روی شما باز می کند, قدم زدن در کوچه باغ آن و همچنین نگریستن چشم انداز رودخانه متلاطم یکی از بینظیرهای این منطقه محسوب می شود؛ این آبادی با وجود این همه زیبایی و جذابیت های گردشگری ممکن است برای برخی از اهالی تهران ناشناخته باشد؛ در هر فصل پوشش زیبای او به نوعی متفاوت می باشد؛ در فصل بهار و تابستان این روستا با آب و هایی معتدل میزبان شما خواهد بود؛ اما میزبانی او در فصل پاییز و زمستاان کمی متفاوت تر است؛ هوای سردی که دارد به همراه تصویری زیبا و گرما بخش برگرفته از رنگ های کاربردی گرم مانند رنگ های زرد، قرمز و نارنجی و همچنین قهوه ای می تواند شور و شوقی همراه با گرمایی وصف ناشدنی در شما بوجود بیاورد.

آشنایی با روستای برگ جهان

آشنایی با آبادی برگ جهان و هر آنچه باید بدانید

جغرافیا و تاریخ برگ جهان

این روستا از حومه ها و زیر مجموعه های دهستان لواسان کوراه رسیدن لواسانات شهرستان شمیرانات استان تهران می باشد، که محل قرارگیری آن در دامنه (جنوبی) رشته کوه البرز بوده است؛ همچنین این آبادی در فاصله ی ۱۱ کیلومتری و در قسمت شرقی فرجه روستایی خوش آب و هوا و زیبا وجود دارد، و اما این روستا دارای رودخانه ای زیبا و چشم نواز است که از بلندی های پیرامون برگ جهان نشات گرفته و بعد از ملحق شدن به رودخانه رودبار به سد لتیان اضافه می گردد؛ بلندی خود روستا از دریا ۲۰۲۶ متر می باشد.

آَنایی با ده سرسبز و خوش آب و هوا برگ جهان

برگ جهان روستایی دارای قدمت تاریخی و قدیمی می باشد که به واسطه ی آن روستایی قدیمی محسوب می گردد، آثار سفالی خارج شده از دل این آبادی دلیل معتبری برای این تاریخی بودن است. روستای نامبرده دارای ساختاری متمرکز است که اغلب بناهای قدیمی آن ساخته شده از چوب، خشت، سنگ و گل و دارای ۱ طبقه می باشند؛ متاسفانه به تازگی و در طول دهه های جدید سازه های قدیمی و تاریخی آن خراب شده و عوض آن ها خانه هایی نو بنا شده است که همین موضوع موجب شده است تا روستا ساختار قدیمی و اصیل خود را از دست بدهد.

آَشنایی با آبادی برگ جهان اطراف شهر تهران

زبان صحبت کردن مردمان این روستا، فارسی می باشد.

آشنایی با چشم اندازهای جذاب برگ جهان

فعالیت های مردمان برگ جهان

فعالیت های اغلب مردمان این روستا دامداری، کشاورزی، باغداری و گروهی را امور خدماتی شامل می شود.

به دلیل اشتغال اهالی این روستا به کشاورزی و دامداری کشت و تولید محصولات کشاورزی و لبنی از جمله جو، بنشن و گندم؛ همچنین میوه های گیلاس، زردالو، هلو، گردو، سیب، آلبالو و در پایان شیر، کره، ماست، و همچنین عسل وجود دارد.

آَنایی با روستای برگ جهان یکی از روستاهای نزدیک تهران

آشنایی با آبادی زیبا و سرسبز برگ جهان

راه رسیدن به برگ جهان

این روستا که یکی از توابع شهر لواسان و از روستاهای پیرامون تهران می باشد، گزینه ای عالی و پیشنهادی برای داشتن یک سفر به یاد ماندنی و کوتاه مدت به شمار می رود که به راحتی قابل دست یابی بوده و در بدو ورود با فضایی دلچسب مواجه خواهید شد که قطعا خاطره ای بینظیر را رقم خواهد زد؛ برای رفتن به این آبادی لازم است فاصله ای تقریبا ۴۹ کیلومتر را پشت سر بگذارید؛ به این صورت که ابتدا وارد بزرگراه بابایی شده و به طرف مشرق بروید؛ به قسمت خروجی لشگرک که رسیدید در راه لواسان به راه خود ادامه دهید تا به آبادی افجه برسید؛ سپس بعد از گذر از مسیری کوهستانی باریک و پر پیچ و تاب از آبادی افجه شروع به رانندگی به طرف برگ جهان خواهید کرد.

و اما برای بازگشت از آبادی برگ جهان علاوه بر مسیری که آمده اید، می توانید راه جدید دیگری را نیز تجربه کنید؛ به این صورت که تقریبا ۷ کیلومتر را به طرف سد لتیان حرکت کنید، پس از آن در ادامه راه خود تقریبا مسافتی به اندازه ۷ کیلومتر نیز حرکت کرده، و در نهایت مسیری ۱۵ کیلومتر از جاجرود تا بزرگراه بابایی را باید رانندگی کنید تا به مبدا اولیه خود برسید.

آشنایی با آبادی سرسبز و خوش آب و هوای برگ جهان

آب و هوای روستا

آب و هوای این روستا ملایم و معتدل است؛ هر چند پاییز و زمستان های آن به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی کمی هوا سرد می شود، اما این سردی هوا حتی ذره ای از زیبایی و دلچسب بودن سفر به این مکان در پاییز و زمستان نمی کاهد؛ شاید رد فصل بهار و تابستان آب و هوای مطبوع حال و هوایی خاص ببخشد؛ اما در پاییز شما شاهد هنرآفرینی طبیعت به شکلی زیبا در این آبادی خواهید بود؛ جذابیت ها و رنگ آمیزی هایی که قطعا تصویری ماندگار در صندوق مغز شما به یادگار خواهد گذاشت.

آشنایی با ده برگ جهان در نزدیکی تهران

چه جاذبه هایی دارد؟

این روستا دارای جذابیت های زیادی از جمله بلندی های پیرامون، زمین های کشاورزی اطراف کناره های رودخانه برگ جهان که خود یکی از مهم ترین جاذبه های این مکان محسوب می شود، و همچنین کوچه باغ های فوق العاده ی آن همگی از چشم اندازهای بینظیر این منطقه محسوب می گردد.

و اما در کناره غربی آبادی و در سمت شمال رودخانه معروف برگ جهان, یک صخره تنگل خانه از جنس رسوب وجود دارد که پیرامون آن را نیز باغ ها پوشانده اند. این صخره در زمان قدیم یک قله بوده که اهالی ده هنگام رویایی با مشکل و خطر هجوم دشمن به آن می رفتند. این تپه آرامگاه امامزاده اسماعیل است.

آبادی سرسبز برگ جهان و چشم اندازهای آن

پس از بازسازی و نوسازی در این ده، در بسیاری از نقاط آن بافت های قدیمی شهر از بین رفته و جایگزین آن بناهایی جدید شده اند؛ تنها در سردره باقیمانده هایی از معماری یک مسجد بر جای مانده که مربوط به دوران سال های میانه حکومت پهلوی می باشد، این بنای برجای مانده از چشم اندازهای گردشگری نیز محسوب می شود.

همچنین قلعه دختر در نزدیکی (۳کیلومتری) برگ جهان و غار خمیره یا زندان خانه لار در بلندی های شمال غربی برگ جهان وجود دارد؛ گفتنی است که قلعه دختر در سال ۱۳۸۲ در لیست آثار ملی ثبت گردید.

آشنایی با آبادی زیبا و سرسبز برگ جهان

از دیگر جاذبه های گردشگری برگ جهان آبشار برگ جهان می باشد که در شمال شرق آن قرار گرفته است

آشنایی با آبادی برگ جهان

آَشنایی با روستای برگ جهان و جاذبه های گردشگری آن

آبادی زیبا و سرسبز برگ جهان

آشنایی بیشتر با روستای برگ جهان

َآشنایی با روستای برگ جهان

گردشگری یا همان توریسم مسافرت با هدف تفریح و سرگرمی و یا با هدف تجارت و شغل است؛ که گردشگری داخلی و گردشگری خارجی وجود دارد؛ سفر بخشی از زندگی افراد را تشکیل می دهد که به دلیل تازه کردن روحیه و آرامش بخشیدن به فکر و اعصاب گاهی نیاز به این سفرها حتی برای مدتی کوتاه مهم می گردد؛ از سفر به کشورهای خارجی مانند سفر به کشور هند؛ کانادا، ترکیه و …. گرفته تا سفرهای داخلی سفر به شهر اصفهان، شهر مشهد، شهر شیراز و …. و روستاهای نزدیک و اطراف هر شهر که خود دارای چشم اندازهای زیبا و بینظیری هستند؛ می توانند احیا کننده ی این هدف باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو