ایمان کرمیان مطرح کرد؛ جلوه‌های ویژه میدانی متفاوتی را در «تک‌تیرانداز» ارائه کرده‌ام

منبع: سینما پرس

99

1399/11/17

12:29


سینماپرس: مدیر جلوه‌های ویژه میدانی فیلم سینمایی «تک تیرانداز» تأکید کرد به‌رغم امکانات انداک تلاش شده است تا بهترین جلوه‌های ویژه میدانی برای این پروژه طراحی و اجرا شود.

فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز»

سینماپرس: مدیر جلوه‌های ویژه میدانی فیلم سینمایی «تک تیرانداز» تأکید کرد به‌رغم امکانات انداک تلاش شده است تا بهترین جلوه‌های ویژه میدانی برای این پروژه طراحی و اجرا شود.

به گزارش سینماپرس، ایمان کرمیان مدیر جلوه‌های ویژه میدانی با اشاره به فیلم‌هایی که با آن در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته است، به مهر گفت: در این دوره از جشنواره فیلم فجر با فیلم‌های «تک تیرانداز»، «رمانتیسم عماد و طوبا»، «شیشلیک» و «یدو» حضور دارم، از بین این آثار «تک تیرانداز» یکی از پروژه‌هایی است که کار در آن را دوست داشتم. داستان «تک تیرانداز» در طول جنگ رخ می‌دهد و درباره شهید عبدالرسول زرین است، تک تیراندازی که ۷۰۰ هدف‌گیری موفق داشته است، البته برخی روایت‌ها هم هست که ۳ هزار شلیک موفق هم به نام این شهید ثبت شده است.

وی بیان کرد: او هرکسی را هدف قرار نمی‌داده و تنها بعثی‌ها را می‌کشته است، همچنین سر نماز کسی را هدف قرار نمی‌داده و شخصیت عجیب و غریبی داشته است، امیدوارم خروجی این اثر سینمایی یک کار خوب شده باشد.

این مدیر جلوه‌های ویژه میدانی گفت: به عنوان مدیر جلوه‌های ویژه میدانی این اثر سینمایی سکانس‌های بسیاری از جنگ، باران و برف را طراحی کرده‌ام که هرکدام از این سکانس‌ها می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. این فیلم با باران شروع می‌شود و می‌توان آن را بارانی عجیب و غریب دانست و اجرای آن را بسیار دوست داشتم، البته این فیلم سرتاسر جنگ است و جلوه‌های ویژه میدانی متفاوتی را در آن ارائه کرده‌ام.

مدیر جلوه‌های ویژه میدانی «تک تیرانداز» توضیح داد: معمولاً امکانات کمی از نظر جلوه‌های ویژه میدانی در اختیار فیلم‌ها قرار می‌دهند، این را باید بگویم با همین امکانات کم توانستیم جلوه‌های ویژه میدانی را به خوبی جلو ببریم البته تاکید می‌کنم که ساخت فیلم جنگی در ایران بسیار سخت است، چرا که امکانات مناسبی در اختیار قرار نمی‌گیرد و ما مجبور هستیم با همان امکانات کم بسازیم و فیلم را جلوی دوربین ببریم.

کریمیان گفت: در واقع ما با این امکانات کم به معنای واقعی از کاه کوه می‌سازیم و این خود جای تقدیر دارد.

وی درباره دیگر فیلم‌هایی که در جشنواره امسال دارد گفت: «یدو» هم پس زمینه جنگی دارد، اما جلوه‌های ویژه «تک تیرانداز» متفاوت بود، اجرای جلوه‌های ویژه میدانی این پروژه نزدیک به ۳ ماه طول کشید و زمانی که در این پروژه کار می‌کردم هیچ فیلم دیگری را قبول نکردم و تمام انرژی خود را صرف این فیلم کردم، البته این را باید بگویم که در نهایت این مخاطب است که نظر اصلی را می‌گوید و باید دید مخاطب از دیدن این صحنه‌ها لذت می‌برد یا خیر.

مدیر جلوه‌های ویژه میدانی «لباس شخصی» بیان کرد: امیدوارم وقتی «تک تیرانداز» بین ۱۶ فیلم نامزد سی و نهمین جشنواره فیلم فجر قرار گرفته است، فیلم قابلی باشد و اهالی رسانه، منتقدان و مردم از دیدن آن لذت ببرند. البته در میان پروژه‌هایی که امسال کار کرده‌ام جلوه‌های ویژه میدانی «شیشلیک» را هم دوست داشته‌ام.

وی تاکید کرد: معمولاً فیلم‌هایی که کار می‌کنم، فیلم‌هایی است که دوست دارم، زمانی که فیلمنامه «تک تیرانداز» را خواندم شخصیت آن آدم برای من بسیار محترم بود و همین مساله سبب شد تا به این پروژه بپیوندم. گروهی که این فیلم را به تولید رساندند، یک گروه بسیار جوان بودند که می‌توان گفت اکثر آنها حتی جنگ را ندیده‌اند اما به خوبی از پس ساخت چنین فیلمی برآمدند.

کرمیان در پایان گفت: تک تیراندازها معمولاً نقاط خاصی را می‌زند و ما همه این صحنه‌ها را به صورت میدانی کار کرده‌ایم، یعنی تمام چاشنی‌های توی سر بازیگران را به صورت میدانی گرفته‌ایم که فکر می‌کنم به خوبی از پس این سکانس‌ها برآمده‌ام.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو