طرز تهیه کیک موز و خامه

طرز تهیه کیک موزی با خامه , طرز تهیه کیک خامه ای موز و گردو , طرز تهیه کیک خامه ای موزی خانگی 

کیک موز و خامه از انواع کیک هایی است که دستورهای مختلف و متنوعی دارد. کیک بدست آمده از این دستور و تزیین گفته شده، مجلسی است و می توان به عنوان یک شیرینی خامه ای تهیه و مصرف نمود. ترکیب موز، خامه ، شکلات چیپسی و کیک کاکائویی علاوه بر شکل زیبا و خاصی که به وجود می آورد، مزه خوب و مطلوبی نیز ایجاد می کند. این کیک به عنوان کیک های کافی شاپی نیز مورد استفاده قرار می گیرد که اگر طبق دستور پیش رود، یک نتیجه عالی بدست می آید. این کیک را می توان همراه با میوه های فصل، انواع چای و قهوه و دم نوش های مختلف سرو نمود.

مواد لازم کیک موز و خامه
آرد سفید۲ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱.۵ پیمانه
شیر۱ پیمانه
پودر کاکائو۲.۵ قاشق غذاخوری
روغن مایع۱ قاشق چایخوری
پکینگ پودر۱۰ گرم
وانیل۵ گرم
مواد لازم خامه روی کیک
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
پودر خامه۱۵۰ گرم
شیر۳ پیمانه
شکلات چیپسی½ پیمانه
موز۴ عدد

دستور پخت کیک موز و خامه

مرحله اول

در ابتدای دستور پخت، این نکته مهم قابل ذکر است که برای پخت اکثر کیک ها توصیه می شود تمام مواد داخل کیک حدود نیم ساعت خارج از یخچال باقی بماند تا به دمای محیط برسد تا هنگام مخلوط کردن با دیگر مواد مشکلی پیش نیاید.

مرحله دوم

برای تهیه کیک موز و خامه مجلسی ابتدا تخم مرغ ها را همراه با شکر و وانیل با همزن خوب می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود. شیر و روغن را به تخم مرغ ها اضافه کرده و هم می زنیم تا به خوبی مخلوط شود.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را همراه با پیکینگ پودر و پودر کاکائو الک می کنیم و به مخلوط مرحله اول اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا به خوبی مخلوط شود. کف یک قالب مستطیلی را کاغذ روغنی می گذاریم یا به طور کامل چرب می کنیم.

مرحله چهارم

سپس مواد را داخل آن می ریزیم. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ دقیقه از قبل گرم می کنیم. سپس قالب و مواد کیک را داخل فر با همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت ۳۰ دقیقه می گذاریم تا پخته شود.

مرحله پنجم

قبل از ۲۰ دقیقه در فر باز نشود وگرنه پف کیک می خوابد. بعد از ۳۰ دقیقه با یک سیخ چوبی چک می کنیم که کیک پخته شده باشد. زمانی که کیک در حال پخت است، خامه، پودر خامه و دو و نیم پیمانه شیر را با هم مخلوط کرده و با همزن می زنیم تا فرم بگیرد.

مرحله ششم

در این مرحله روی کرم را با سلفون می پوشانیم و داخل یخچال می گذاریم تا بعد از پخت و خنک شدن کیک، از آن استفاده کنیم. کیک که پخته شد، زمان می دهیم تا خنک شود سپس از قالب بیرون می آوریم.

مرحله هفتم

اگر قبل از سرد شدن کیک را خارج کنیم کیک می شکند. بعد از آن که کیک را از قالب خارج کردیم روی توری قرار می دهیم تا زیر آن نیز خنک شود. روی کیک را یک لایه برش می دهیم و پودر می کنیم و برای تزیین آخر کیک کنار می گذاریم.

مرحله هشتم

در این مرحله روی کیک را با نصف پیمانه باقی مانده از شیر مرطوب می کنیم که باعث نرم تر شدن و خوشمزه تر شدن کیک می شود، سپس موزها را که به صورت حلقه ای یا مورب به سلیقه خود برش دادیم، روی کیک می چینیم.

مرحله نهم

سپس کرمی که درست شده و داخل یخچال گذاشته بودیم را با شکلات چیپسی (برای مشاهده دستور شکلات چیپسی کلیک کنید) مخلوط کرده و روی موزها و کیک می ریزیم و با استفاده از پالت، آن را به صورت یکنواخت پخش می کنیم.

مرحله دهم

کیک پودر شده را روی خامه می پاشیم به طوری که کل کیک را پوشش دهد. به مدت ۴ تا ۵ ساعت توی یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از آن می توان کیک را به دلخواه برش زد و کنار موز و میوه های دیگر سرو نمود.