آموزش ساخت تراریوم ساکولنت + روش ساخت یک تراریوم زیبا در 9 مرحله

آموزش ساخت تراریوم ساکولنت + روش ساخت یک تراریوم زیبا در 9 مرحله


منبع: تاپ ناز

201

1399/11/18

08:37


تراریوم ساکولنت

در این بخش با روش ساخت تراریوم ساکولنت آشنا می شوید و در 9 مرحله می توانید یک تراریوم بسیار زیبا داشته باشید.

تراریوم یک اثر هنری است و می توانید در منزل آن را تهیه کنید. هر کدام از تراریوم هایی که می سازید می توانند شبیه به یک دنیای زیبا و کوچک باشند. با تراریوم های ساکولنت می توانید یک باغ را به منزل بیاورید که در ادامه روش های تهیه و آماده کردن آن را به شما آموزش می دهیم.

آموزش ساخت تراریوم ساکولنت

با ساختن تراریوم می توانید از آن برای هر بخشی که دوست دارید استفاده کنید و از آنها حتی برای سر میز ناهارخوری هم استفاده کنید. تراریوم انطباق پذیری زیادی دارد. برای ساخت تراریوم ساکولنت وسایلی نیاز دارید و باید یک سری از مراحل را طی کنید که در ادامه برای شما توضیح می دهیم.

وسایل مورد نیاز برای ساخت تراریوم

تراریوم نیاز به وسایلی دارد و تراریوم ساکولنت هم از این قضیه مستثنی نیست. وسایل مورد نیاز شامل:

  • ظرف دهان باز مخصوص تراریوم
  • سنگریزه به میزان لازم
  • زغال فعال
  • خاک
  • تعدادی ساکولنت
  • خزه
  • وسایل تزئینی
  • قلم مو نرم و تمیز

نکته یک : در صورتی که نتوانستید زغال فعال تهیه کنید می توانید از زغال ساده استفاده کنید.

نکته دو : برای استفاده از ساکولنت ها بهتر است از رنگ های مختلف آن خریداری کنید تا کار شما چشم گیر تر و زیبا تر شود.

تراریوم ساکولنت

روش ساخت تراریوم ساکولنت

ساکولنت مربوط به نقاط خشک است پس بهتر است ظرف را زیاد مرطوب نکنید. این نوع تراریوم نیاز به زهکشی ندارد. می توانید از ظرف های دهان باز و ته بسته استفاده کنید. در ادامه مراحل تهیه کردن این تراریوم زیبا و جذاب را به شما آموزش می دهیم.

مرحله اول

در نخستین مرحله باید یک لایه کوتاه به ضخامت 2 الی 3 سانتی متر کف ظرف را سنگریزه بریزید. ساکولنت ها نیاز به زهکشی ندارنهد ولی باز هم این سنگریزه ها نقش زهکشی را برای تراریوم دارند. سنگ ریزه از قرار گرفتن ریشه در معرض آب خیلی زیاد ممانعت می کند. سنگ ریزه به طور کل بسیار مهم است و می تواند از پوسیدگی گیاه جلوگیری کند.

مرحله دوم

در این مرحله باید لایه ای نازک تر از لایه های قبلی زغال را در ظرف بریزید. باید دقت کنید که این لایه نباید بیش از نیم سانتی متر شود. در واقع زغال می تواند با تصفیه هوا از بروز بیماری های قارچی در گیاه تراریوم پیشگیری کند.

مرحله سوم

در سومین مرحله باید لایه ای خاک مناسب از خاک را درون تراریوم خود بریزید طوری که لایه زغالی کاملا پوشیده شود. باید در نظر داشته باشید که لایه خاک باید به اندازه ای باشد که بتوانید ساکولنت را در آن بکارید. برای ساکولنت بهتر است از خاک شن دار استفاده کنید تا رشد بهتری داشته باشد. خاک کاکتوس هم می توانید گزینه ای مناسب برای این کار باشد که می توانید این خاک را از بازار به صورت آماده تهیه کنید.

مطلب مشابه: نحوه نگهداری از گیاه بامبو در منزل + شرایط نگهداری و پرورش بامبو

تراریوم ساکولنت

مرحله چهارم

ساکولنت هایی که از بازار تهیه کرده اید را از گلدان هایشان خارج کنید و در تراریوم قرار بدهید. نکته ای که در مورد این نوع کاشت گیاهان وجود دارد این است که باید سعی کنید از گیاهانی که نیازهایشان یکسان است در یک تراریوم استفاده کنید تا برای آبیاری و نور رسانی به آنها دچار می مشکل نشوید.

مرحله پنجم

باید سعی کنید در موقع کاشت گیاهان بلندتر را عقب تر از سایرین قرار بدهید و تراریوم را بر اساس قد مرتب کنید. در نظر داشته باشید که طراحی تراریوم به عهده خود شما است ولی دو روش معمول آن عبارت است از:

  1. کاشتن گیاهان بلند در مرکز و کاشت گیاهان کوتاه تر در اطراف آن ها
  2. کاشتن ساکولنت ها به ترتیب قد

مرحله ششم

خزه ها را به تراریوم اضافه کنید. باید در نظر داشته باشید که می توانید از خزه های مرده و یا خزه های زنده استفاده کنید. می توانید خزه ها را در بخش های خلی تراریوم قرار دهید تا فضای شما پر شود.

نکته : اگر از خزه های زنده استفاده کردید یادتان باشد که هر روز باید آن ها را تمیز کنید و در این میان باید مراقب ساکولنت ها باشید تا آب به آن ها برخورد نکند.

مرحله هفتم

اضافه کردن وسایل تزیینی در مرحله 7 صورت می پذیرد و پس از این که تراریوم شما پر از گیاه شد می توانید وسایلی که از قبل تهیه کرده اید برای تزیین استفاده کنید.

مرحله هشتم

کارآیی قلم موی نرم در این بخش است و می توانید خاک هایی را که در موقع کار روی ساکولنت ها ریخته است را با این قلم مو به آرامی تمیز کنید. در موقع تمیز کردن مراقب باشید که به گیاهان آسیبی وارد نشود.

مرحله نهم : پایان کار ساخت تراریوم

با تمیز کردن ساکولنت ها کار شما تمام شده است و تراریوم شما آماده شده است. تراریوم ساکولنت را باید در مکانی قرار دهید که نور زیادی دریافت کند ولی به صورت مستقیم زیر تابش نور خورشید نباشد زیرا با گرم شدن هوای درون تراریوم، گیاه خواهد سوخت. فقط در صورتی به گیاه آب بدهید که خاک شده باشد در غیر این صورت از آبیاری این گیاه بپرهیزید. می توانید برای جلوگیری از بیماری هر ماه یک بار به تراریوم محلول ضد قارچ بنزید. این محلول را می توانید از گل فروشی ها و گلخانه ها تهیه کنید و آن را با مقدار مناسبی آب مخلوط کنید و به گیاه درون تراریوم اسپری کنید.

مطلب پیشنهادی: پرورش و رشد گیاه عشقه | آشنایی با گیاه عشقه و نگهداری آن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو