نحوه رسوب گیری اتو بخار با سرکه برای باز شدن سوراخ های اتو بخار

نحوه رسوب گیری اتو بخار با سرکه برای باز شدن سوراخ های اتو بخار


منبع: مینویسم

104

1399/11/18

12:05


نحوه رسوب گیری اتو بخار با سرکه

نحوه رسوب گیری اتو بخار با سرکه

اتو بخار وسیله ای است که امروزه در همه ی خانه ها پیدا می شود. اتو ها در تماس مستقیم با لباس ها می باشند به همین دلیل در تمیز نگه داشتن اتو ها باید دقت کنید چون ممکن است لباس را خراب کنند، لکه هایی روی لباس ایجاد کند و یا آن ها را بسوزاند. مخزن اتو بخار و سوراخ های آن به دلیل جرم موجود در آب بعد از مدتی رسوب می کنند و جرم می گیرند که در این صورت باید آن را تمیز کرد تا سوراخ ها باز شده و بخار به خوبی از آن خارج شود. شما با چه چیزی رسوب گیری اتو بخار را انجام می دهید؟ آیا روش رسوب زدایی اتو بخار را می دانید؟ پس حتما رسوب گیری اتو بخار را انجام دهید تا دستگاه اتو شما سالم بماند. در زیر درباره نحوه رسوب گیری اتو بخار با سرکه توضیح می دهیم. درباره نحوه اتو کردن لباس بافتنی و آموزش طرز اتو کردن پارچه مخمل در مطالب گذشته صحبت کردیم که می توانید ببینید.

طریقه رسوب گیری اتو بخار با سرکه

آبی که درون مخزن اتو برای اتو کشی لباس ها می ریزیم به مرور باعث ایجاد رسوب درون مخزن می شود که باید رسوب گیری شود. اگر رسوب داخل مخزن تمیز نشود سوراخ های زیر اتو با آن رسوب ها مسدود شده و بخار آب از آن خارج نمی شود و باعث ایجاد لکه در لباس ها می شود و چین و چروک لباس ها از بین نمی رود. استفاده از سرکه برای رسوب گیری اتو بخار یکی از بهترین و ارزان ترین راه ها می باشد. با استفاده از سرکه اتو بخار شما کاملا تمیز از هر گونه رسوبی می شود.

مراحل رسوب گیری اتو بخار با استفاده از سرکه

در زیر مراحل پاک سازی رسوب اتو بخار آورده شده است:

1. دستگاه اتو را خاموش کنید

اگر قبل از رسوب زدايي اتو بخار استفاده کرده اید آن را خاموش کنید و از برق بکشید تا کاملا دستگاه اتو خنک شود.

2. رسوب داخل سوراخ های اتو را تمیز کنید

اتو را به سمت کف آن برگردانید و با استفاده از خلال دندان رسوب ها را از داخل سوراخ های اتو خارج کنید سپس با یک گوش پاک کن سوراخ ها را تمیز کنید.

رسوب زدايي اتو بخار

نکته: برای تمیز کردن رسوب سوراخ ها از اجسام فلزی استفاده نکنید زیرا به سطح فلزی اتو شما آسیب می زند و باعث خراشیده شدن می شود.

همچنین بخوانید: روش شستن لباس مجلسی پولک دار در خانه با دست یا ماشین لباسشویی!

3. محلول رسوب گیری با سرکه را آماده کنید

یک فنجان بردارید، یک چهارم فنجان سرکه و یک فنجان آب مقطر را با هم مخلوط کنید و مخزن اتو را باز کنید و این محلول را داخل مخزن بریزید.

نکته: اگر مخزن اتو رسوب بیشتری داشت مقدار سرکه محلول را افزایش دهید.

4. دستگاه اتو را گرم کنید

رسوب گیری اتو بخار با سرکه

دستگاه اتو را روشن کنید و آن را روی حالت بخار بگذارید و درجه گرمای آن را روی حالت متوسط رو به بالا تنظیم کنید، اجازه دهید دستگاه حدود 5 دقیقه گرم شود. این گرم کردن باعث می شود رسوبات درون مخزن خیس بخورند و راحت تر از دیواره های مخزن جدا شوند.

یک پارچه روی زمین پهن کنید و دستگاه را روی آن بگذارید و حالت اتو را روی حداکثر بخار قرار دهید سپس دکمه بخار را به مدت 30 ثانیه فشار دهید و این کار را 6 بار تکرار کنید.

دیگر کاربردهای سرکه: نحوه تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه با سرکه

5. مخزن دستگاه را تخلیه کنید

اتو را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود سپس محلول را از مخزن خالی کنید.

6. رسوب گیر اتو بخار را درون محلول آب و سرکه قرار دهید

در پایان رسوب گیر اتو بخار را خارج کرده و آن را درون یک ظرف سرکه قرار دهید این کار باعث می شود اتو بخار شما مانند روز اول کار کند و کلیه رسوب ها و جرم های آن جدا شوند. تصاویر زیر به شما کمک می کنند رسوب گیر را از تو جدا کنید.

رسوب گیر اتو بخار را جدا کنید

رسوب گیر اتو بخار را جدا کنید

نحوه جداسازی رسوب گیر اتو بخار

نحوه جداسازی رسوب گیر اتو بخار

رسوب گیر اتو بخار

رسوب گیر اتو بخار را درون سرکه قرار دهید

نکته: محلول آب و سرکه را که از مخزن خالی کردید، ممکن است کمی از آن باقی بماند که دارای املاح و مواد معدنی می باشد که دوباره باعث رسوب می شود. پس مخزن اتو را با یک فنجان آب پر کنید و دستگاه را روشن کنید و آن قدر دکمه بخار را فشار دهید تا کاملا سرکه از مخزن پاک شود.

در پایان:

با محلول سرکه و آب به راحتی می توانید رسوب اتو بخار را تمیز کنید. این کار را حتما هر چند ماه انجام دهید قبل از این که دستگاه شما دچار آسیب شود و یا لباس های شما خراب و لکه دار بشود.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو