تویوتا کمری با ظاهر اسپورت جدید از راه رسید!

تویوتا کمری با ظاهر اسپورت جدید از راه رسید!


منبع: فوت و فن

124

1399/11/18

13:18


تویوتا کمری با ظاهر اسپورت جدید از راه رسید!

مدل کمری کمپانی خودرو ساز تویوتا با بهره گیری از طراحی جدید و تکنولوژی ایمنی ارتقاء یافته برای سال ۲۰۲۱ به روز رسانی شد.

اما برای کسانیکه به دنبال‌ جذاب‌تر ساختن ظاهر این خودرو هستند کمپانی‌های Modellista و GR Parts به عرضه‌ی تجهیزات جانبی تمرکز بر بهبود ظاهری خودرو پرداخته‌اند.

کمپانی Modellista دو پکیج متمایز Smart Shine و Bright Elegance را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

پکیج اسمارت شاین با اضافه ساختن کروم بیشتر به بدنه، ظاهر مرغوب‌تری به این خودرو می‌بخشد.

تزئینات از جنس کروم را می‌توان به پنجره‌ی مشبک جلویی، درب‌ها، اجزای سازنده‌ی قسمت عقب خودرو، و اسپویلر درب صندوق اضافه کرد.

به علاوه، این پکیج آپشن چرخ‌های آلومینیمی ۱۷ اینچی را نیز در بر می‌گیرد.

پکیج برایت الِگِنس می‌تواند با جزئیات تزئینی از جنس کروم پکیج اسمارت شاین ترکیب شده و علاوه بر این ویژگی‌هایی همچون اسپویلر جلویی، محافظ جناحین، و محافظ عقب را نیز اضافه کند.

به علاوه، این پکیج از چرخ‌های ۱۹ اینچی به همراه تایر‌های Yokohama Tire Advan Sport V105 نیز بهره می‌برد.

بخش GR Part کمپانی تویوتا برای دستیابی به ظاهری اسپورت‌تر و آیرودینامیکی بهتر به ارائه‌ی امکاناتی همچون افزونه جدید سپر جلویی، اسپویلر عقبی، دیفیوزری با پرخاشگری بیشتر، و سقف به رنگ مشکی براق پرداخته است.

علاوه بر این امکان اضافه کردن لوله اگزوز‌های دوگانه یا چهارگانه به سپر عقب این خودرو نیز وجود داشته که تنها دو لوله اگزوز سمت چپ کاربردی خواهند بود.

کمری سفارشی کمپانی GR به چرخ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی به همراه تایر‌های ۲۳۵/۴۰ Goodyear EfficientGrip تجهیز شده است.

در حالیکه امکانات ذکر شده صرفاً جنبه‌ی تزئینی دارند اما کمپانی GR Parts برای کاهش ورود صدا و لرزش به داخل کابین و فراهم ساختن سواری راحت‌تر و پایداری بهتر، امکان اضافه کردن یک دمپر پرفورمنسی را نیز در اختیار مشتریان قرار داده است.

از این گذشته، کمپانی GR نسخه‌ای از این خودرو به نام Black Edition که قطعات تزئینی مشکی رنگی را به اسپویلر صندوق عقب، دیفیوزر، محافظ‌های جانبی، و افزونه‌های سپر اضافه می‌کند را ارائه می‌دهد.

تمامی این امکانات تنها در ژاپن قابل دسترس خواهند بود اما مشابه‌ترین مدل در آمریکا مدل کمری TRD به شمار می‌رود.

تویوتا کمری برای نخستین بار در تاریخ خود در سال ۲۰۲۰ تحت نام TRD عرضه شد که به دنبال آن به ویژگی‌هایی همچون کمک فنر‌های سفت‌تر، میله‌های ضد واژگونی، و ضرب گیر‌های TRD مجهز شد.

این امکانات باعث شده این خودرو به اسپورت‌ترین و خوش رکاب‌ترین تویوتا کمری تاریخ تبدیل شود.

تنها نقطه ضعف این نسخه نبود امکان ارتقاء سیستم پیشرانه به شمار می‌رود، چرا که این خودرو همچنان موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری اصلی خود با توان تولید ۳۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۷ پوند فوت گشتاور را حفظ کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو