آموزش دوخت پیشبند آشپزخانه

آموزش دوخت پیشبند آشپزخانه


منبع: آرگا

546

1399/11/18

19:06


آموزش دوخت پیشبند آشپزخانه قطعا سوپرایز ایده آلی برای شما خانم های عزیز و خوش سلیقه ای محسوب می شود که هنرمند هستید و اغلب دوست دارید بیشتر وسایل مورد نیاز خود را، خودتان تهیه نمایید، این بار نوبت به نمایش کشیدن هنرتان در زمینه پیشبند می باشد.

هنگام شستشوی ظرف ها و طبخ غذا توسط کدبانوها در آشپزخانه نیاز به یک پیشبند برای جلوگیری از خیس شدن و کثیف شدن لباس های آنها الزامی می شود، شما عزیزان می توانید این پیشبند را خریداری و یا به راحتی در منزل تهیه نمایید که هم رنگ و هم طرح آن مطابق سلیقه ی شما باشد، این مطلب به آموزش دوخت پیشبند آشپزخانه اختصاص داده شده است.

حتما مواقعی پیش آمده هنگام تهیه غذا، شستن فقط تعدادی ظروف لباس شما خیس شده و چون رنگ روشن بوده خیلی راحت لک شده است، قطعا در مکانی مانند آشپزخانه که با انواع مواد غذایی، آب و روغن و …. سر و کار دارید، بوجود آمدن مشکلاتی از این قبیل نیز خیلی بعید و دور نباشد، به همین خاطر پیشبند به عنوان یک محافظ از لباس های شما در برابر این آلودگی ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، آرگا در این مطلب آموزش دوخت پیشبند آشپزخانه را ارائه داده است، همراه ما باشید.

تعلیم دوخت پیشبند آشپزخانه در طرح های زیبا

وسایل لازم

  • پشم شیشه
  • قیچی
  • پارچه
  • تور متری

آموزش دوخت پیشبند آشپزخانه با روشی آسان

آموزش دوخت پیشبند آشپزخانه با روشی آسان

برای این منظور ابتدا باید به سراغ انتخاب پارچه برویم، انتخاب طرح و رنگ آن به سلیقه شما بستگی دارد، اما از پارچه ای بهره ببرید که دارای دوام مناسب هم باشد، و اینکه اگر می خواهید از یک مدل پارچه برای دوخت قسمت بالای این پیشبند بهره ببرید، نیاز به پارچه ای با ابعاد ۳۰ در ۳۰ دارید، اما چنانچه می خواهید برای بالاتنه ی آن از دو طرح پارچه استفاده شود، نیاز به پارچه ای با ابعاد ۲۰ در ۳۰ دارید.

آموزش دوخت پیشبند آشپزخانه به شکلی دوست داشتنی

حالا در این مرحله می رسیم به برش پارچه برای دامن پیشبند، که به دو پارچه با اندازه های ۱۰ در ۹۰ و همچنین ۴۵ در ۹۰ نیاز دارید، پس از برش زدن این دو پارچه، دقیقا برابر قطعه های برش خورده ی بالاتنه و دامن از پارچه ی ساده و ارزان قیمت یک عدد دیگر می بریم که برای داخل کار می باشد.

سپس تکه های برش خورده را بر روی پشم شیشه می گذاریم و از روی آنها به تعداد لازم برش می زنیم.

جهت پارچه ی نازکی که اطراف گردن شما جای می گیرد، پارچه ای به اندازه ۵۰ در ۱۰ برش می زنید.

پس از اتمام مرحله ی برش، به مرحله ی دوخت می رسیم، ابتدا از بالاتنه رو شروع می کنیم، اگر شما از دو طرح پارچه استفاده کرده اید، باید آنها از راست پارچه بر روی هم قرار داده و توری در میان بگذارید، به همین روش بدوزید، ولی اگر اینچنین نیست می توانید به دوخت مرحله ی بعد بالاتنه و دامن بروید.

برای دوخت نوار گردنی پیشبند پارچه برش زده را از راست پارچه بر روی هم قرار دهید به طوری که دو لبه آن بر روی هم بنشیند، و طول و یکی از عرض های آن را می دوزید، یکی از عرض های آن باقی می ماند تا کار از آن برگردانده شود، نوار را برمی گردانید و اتو می کشید.

ایده هایی زیبا از پیشبند آشپزخانه و آموزش دوختن آن

در این مرحله از دوخت پیشبند آشپزخانه؛ ابتدا پشم شیشه سپس پارچه ی برش خورده مربوط به داخل کار را بر روی آن قرار داده و نوار دوخته شده را هم بر روی آن گذاشته و در نهایت پارچه ی اصلی را بر روی آنها قرار می دهیم و خیلی با دقت و محکم هر سه سمت آن را می دوزید، از قسمت پایین که دوخته نشده است کار را بر می گردانید و روی درزها را اتو می کشید.

بالای تکه ی دامن را می توانید قبل از دوختن با نخ کوک، کوک شل بروید، همچنین در صورت تمایل می توانید برای چین دار شدن قسمت کمر دامن پیشبند، این کوک شل ها را کمی بکشید تا چین ایجاد شود، سپس با دست آنها را مرتب  و یکدست کنید و انتهای نخ را گره بزنید.

برای دوخت دامن نیز همین کار را انجام می دهید، به ترتیب پشم شیشه، سپس پارچه ی زیر کار و در نهایت پارچه ی روکار را بر روی هم قرار داده و و از سه طرف می دوزید، تنها قسمت بالای دامن را باز می گذاریدتا کار از آن قسمت برگردانده شود، مانند مرحله ی قبل کار را بر می گردانید و روی درزها را اتو می کشید.

در آخرین مرحله نوبت به اتصال تکه ی بالاتنه و دامن می رسد، از قسمت روی کار بر روی هم قرار داده و توری در میان آنها قرار بدهید و بدوزید، از پارچه ی زیبای دیگری که با پارچه ی اصلی متفاوت باشد نواری تهیه نموده و بر روی قسمت اتصال آنها بدوزید.

به این صورت که دو عدد پارچه ی مستطیلی شکل به اندازه های ۱۳۰ در ۶ برش زده و از یک طرف به یکدیگر متصل نموده و می دوزید، در دو سمت دامن می گذارید، ۱ سانتی متر جای دوخت می گذارید و شروع به دوخت می کنید، سپس لبه های نوار را به طرف داخل تا زده و به طرف بالاتنه برگردانده و در نهایت می دوزید.

آموزش دوخت پیشبند آشپزخانه و ایده هایی زیبا از آن

به همین سادگی شما صاحب یک پیشبند آشپزخانه شدید، در صورت تمایل می توانید برای این پیشبند یک جیب نیز دوخته و نصب نمایید.

در ادامه ایده های زیبایی از پیشبند آشپزخانه را مشاهده می کنید:

ایده های زیبا همراه با یاد دادن روش دوخت پیشبند آشپزخانه

آموزش دوخت پیشبند آشپزخانه هنری در خانه

تعلیم روش دوخت پیشبند آشپزخانه

آموزش دوختن پیشبند آشپزخانه با روشی ساده و زیبا

ایده هایی خواستنی از پیشبند آشپزخانه و آموزش دوختن آن

ایده هایی متنوع و متفاوت از یاد دادن دوخت پیشبند آشپزخانه

نمونه هایی فوق العاده از آموزش دوختن پیشبند آشپزخانه

آموزش دوخت پیشبند آشپزخانه به شکل و رنگ های زیبا

ایده هایی ناب و نفیس از پیشبند آشپزخانه و آموزش دوختن آن

تعلیم و یاد دادن دوخت پیشبند آشپزخانه به روشی زیبا

آموزش روش دوختن پیشبند آشپزخانه برای خانم های خانه دار

تدریس و تعلیم دوخت پیشبند آشپزخانه

اموزش دوخت پیشبند آشپزخانه برای کدبانوهای هنرمند

در این مطلب با دوخت پیشبند آشپزخانه با ما همراه شدید، که می توانید بدون کشیدن الگو در کمترین زمان ممکن یک پیشبند زیبا و فوق العاده را تهیه نمایید. همچنین می توانید برای آشنایی با آموزش دوخت دم کنی، دوخت دستگیره یخچال، دوخت نمگیر آشپزخانه، دوخت زیر قابلمه ای و … روی لینک هر کدام کلیک کنید،

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو