طرز تهیه نان کرمدار

نان کرمدار مامی سایت, کرم برای وسط نان , طرز تهیه نان کرم دار , xvc jidi khk  vlnhv

نان کرمدار، نان ساده ای است که می توانید در خانه درست کنید و به دلخواه خودتدن در هر زمانی که میل داشتید، آن را نوش جان کنید، این نان خیلی خوشمزه برای وعده افطار خیلی مناسب هست و شما می توانید، آن را در این وعده سرو کنید. این نان خوشمزه طعم بسیار خوبی دارد و به دلیل اضافه شدن کرم خوشمزه که تر کیب شکر، شیر و دیگر مواد تهیه می شود خوشمزه تر نیز می شود و به همین دلیل می توانیم از ان برای پذیرایی نیز استفاده کنیم، یا اینکه از آن در کنار انواع نوشیدنی های داغ مثل چای و قهوه نیز استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان کرم دار
آرد قنادی۲ لیوان پُر
تخم مرغ۱ عدد
شیر ولرم½ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
پودر خمیر مایه فوری۱ قاشق مرباخوری
بهبود دهنده نان (اختیاری)۱ قاشق مرباخوری
نمک½ قاشق چایخوری
شکر۳ قاشق غذاخوری
کره هم دمای محیط۵۰ گرم
مواد لازم کرم نان
شیر۱ لیوان
شکریک سوم لیوان
آرد۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
کره۲۰ گرم

دستور پخت نان کرم دار

مرحله اول

برای تهیه نان کرم دار خوشمزه ابتدا شکر، نمک، وانیل، مایه خمیر و آرد را با قاشق خوب مخلوط نمایید. مرکز مواد را کمی گود نموده تخم مرغ و آب ولرم را اضافه کنید. دقت کنید که آرد ولرم باشد و نه خیلی داغ و نه خیلی سرد باشد.

مرحله دوم

سپس مواد را مجددا به هم بزنید تا مواد شما حالت خمیری پیدا کنند. خمیر را حدود پنج دقیقه به خوبی ورز دهید . سپس کره را کم کم به خورد خمیر دهید و به خمیر بیافزایید و حدود ده دقیقه دیگر خمیر را ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی حاصل شود.

مرحله سوم

اگر احساس کردید خمیر شل است از آرد باقی مانده کم کم استفاده نمایید اما مراقب باشید با استفاده بیش از حد از آرد، خمیر را سفت نکنید. کف و دیواره های یک کاسه بزرگ را به روغن مایع آغشته نمایید.

مرحله چهارم

سپس خمیر را چانه کنید در کاسه بگذارید رویش را نیز با کمی روغن مایع چرب کنید سپس روی ظرف را با سلفون یا پارچه بپوشانید و حدود دو ساعت در فضایی نسبتا گرم قرار دهید تا ور آید و حجمش دو برابر شود.

مرحله پنجم

پس از ورآمدن، دستتان را مشت کنید و پف خمیر را بگیرید سپس خمیر را در حد بیست ثانیه ورز دهید بعد به چانه هایی حدود ۷۰ گرمی تقسیم کنید. روی چانه ها را با پارچه بپوشانید بعد از چانه اول شروع به فرم دادن کنید.

مرحله ششم

هر چانه را با وردنه به صورت مستطیلی به ابعاد ۸ در ۱۶ باز کنید به اندازه یک قاشق سوپ خوری از کرم بردارید و در یکی از عرض های مستطیل به صورت نواری قرار دهید سپس از همان سمت خمیر را رول کنید.

مرحله هفتم

کف سینی فر را با روغن جامد چرب نمایید و خمیرها را با فاصله از هم در سینی بچینید. روی آن ها را با پارچه بپوشانید و در فضای گرمی قرار دهید تا دوباره تغییر حجم دهند. سپس یک تخم مرغ کامل را با چنگال بزنید.

مرحله هشتم

سپس یکی دو قطره رنگ زرد زعفرانی اضافه نمایید و با قلم مو روی خمیر را رومال نمایید. سینی را در فر از پیش گرم شده به دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد به مدت تقریبی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار دهید در حدی که روی نان ها کاملا طلایی شود.