طرز تهیه خاگینه ایتالیایی

خاگینه ایتالیایی , طرز تهیه خاگینه ایتالیایی , دستور پخت خاگینه ایتالیایی

خاگینه ایتالیایی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این شیرینی لذیذ را هر خانمی بدون کمترین مهارت و تجربه و به سادگی و خیلی سریع می‌تواند تهیه کند و برای یک دورهمی دوستانه بسیار مناسب است. محتویات، مواد و طریقۀ طبخ این شیرینی لذیذ در قسمت زیر قابل مشاهده هست و شما اگر دقت و حوصله کافی را به خرج دهید، می‌توانید به خوبی آن را آماده و سرو کنید. بسیار خب، حالا بریم و طرز تهیۀ این دسر خوشمزه رو بخونیم، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم خاگینه ایتالیایی
آرد سفید۳۵۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
کره۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی لیتر
روغن سرخ کردنیبه مقدار کافی
مواد لازم برای شربت بار
شکر۱.۵ لیوان (۳۰۰ گرم)
آب۱ لیوان (۲۰۰ میلی لیتر)
عسل۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق چایخوری

دستور پخت خاگینه ایتالیایی

مرحله اول

برای تهیه خاگینه ایتالیایی خوشمزه و مخصوص  اول از هم و خیلی زود این کار را انجام دهید، چون خیلی از خانم ها و آقایون موقع آشپزی، این اصل اساسی را یادشان می رود، آرد را به همراه نمک و بکینگ پودر الک کنید.

مرحله دوم

دقت داشته باشید که سه بار محتویات گفته شده را به خوبی الک کنید تا آرد حالت گلوله‌ای شدن خودش را از دست بدهد. بعد از این که کار الک کردن تمام شد، تخم مرغ و کره ای را که از قبل آب کرده اید، به محتویات گفته شده اضافه کنید.

مرحله سوم

بعد از اضافه کردن مواد به همدیگر، آن را با همزن، هم بزنید؛ اگر می‌توانید از همزن برقی استفاده کنید تا مواد به خوبی باهم ترکیب بشوند. در مرحلۀ بعدی، وقت اضافه کردن شیر به محتویات هست، حدود دویست میلی لیتر شیر را اضافه کنید.

مرحله چهارم

در صورتی که فکر می کنید این مقدار شیر کافی نیست می توانید در حد اعتدال شیر بیشتری را اضافه کنید، دقت داشته باشید که شیر را مرحله به مرحله و آهسته آهسته اضافه کنید. بعد از انجام این کار خمیر مورد نظر شما به دست می آید.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از اینکه خمیر شما به دست آمد، نیاز به استراحت دارد، پس خیلی خوب، روی خمیر را به خوبی بپوشانید، به مدت بیست دقیقه به خمیر خود استراحت بدهید و اجازه بدهید که خمیر به خوبی پف کند.

مرحله ششم

در فاصله این زمان، شما می توانید شربت خوشمزه و گوارای خود که به عنوان شربت بار خاگینه ایتالیایی استفاده می شود را آماده کنید و در زمان خودتان هم به نوعی صرفه جویی کنید. حالا وقت حاضر کردن شربت هست.

مرحله هفتم

به این ترتیب که شکر و آب و تیکه لیمو رو روی حرارت متوسط قرار بدین تا شکر آب بشه بعد بذارین حدود ۲۰ دقیقه بجوشه در صورت تمایل گلاب رو هم اضافه کنید و می توانید عسل را هم به شربت اضافه کنید.

مرحله هشتم

در آخر زعفران رو اضافه بعد یکی دو جوش حرارت رو خاموش کنید. (اگه آبلیمو میریزین تو مرحله آخر اضافه کنید) و بگذارید تا شربت سرد شود. در مرحلۀ آخر هم شما دوباره، خمیر خودتان را که از قبل آماده کرده بودید و به آن زمان دادید تا استراحت بکند، روی کار می آورید.

مرحله نهم

در این مرحله روی سطح و یا تخته ای خمیر را قرار می دهید و با وردنه و وسیلۀ دل به خواه خود، ورز می دهید تا با قطر یکسان باز و صاف شود. سپس آن را به اشکال دلخواه خود، مربع، دایره، مثلث و …. برش می دهید.

مرحله دهم

داخل اشکال را به فاصله نیم سانت برش بزنید و با دست شکل دهید، و آن را در روغنی که به خوبی داغ شده، سرخ کنید. وقتی که خمیرها برش داده شده، به خوبی در روغن سرخ شدند و رنگ طلایی پیدا کردند.

مرحله یازدهم

سپس آنها را از تابه بیرون آورده و مستقیما در درون شربت خنک و سرده شده بیندازید، یک مقداری که گذاشت و در درون شربت ماند، آنها را در بیاورید و درون یک توری قرار دهید تا شربت اضافه آن برود، حالا خاگینه شما حاضر است.

مرحله دوازدهم

می توانید به دلخواه و سلیقه خود، آن را با پودر پسته و یا خلال بادام که این موارد کاملا سلیقه ای و باب طبع خودتان می باشد، تزیین کنید. این دسر خوشمزه حالا آماده سرو است و می توانید در کنار دوستانتان نوش جان کنید.