طرز تهیه دسر عروس تنبل

دسر عروس تنبل , طرز تهیه دسر عروس تنبل , دسر عروس ترکیه ای

احتمالا شما جزو آن دسته افرادی هستید، که به دسرهای شکلاتی علاقۀ زیادی دارند، اگر درسته، پس تعلل نکنید و بقیه متن را بخوانید، چون قرار هست که در اینجا دسر خیلی خوشمزه و لذیذ شکلاتی، به اسم دسر عروس تنبل را آموزش بدهیم. دسر عروس تنبل، یک دسر ترکیه ای هست که در این کشور با نام عروس تنبل شاخته می شود، شاید به این خاطر این اسم را بر روی دسر گذاشتند که شکل و فرم زیبایی دارد و یا شاید هم خیلی آسان و سریع حاضر می شود به آن دسر عروس تنبل گفته می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر عروس تنبل
کادایف تر۱ لیوان
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
آرد قنادی۳ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شکر۱ لیوان
شیر۱ لیتر
وانیلنوک قاشق چایخوری
شکلات شیری۸۰ گرم

دستور تهیه دسر عروس تنبل

مرحله اول

برای تهیه دسر عروس تنبل ابتدا رشته کادایف را درون یک تابه مناسب می ریزیم، توجه داشته باشید که نیازی به اضافه کردن روغن یا کره نیست. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله دوم

تفت دادن رشته کادایف را تاز مانی که رشته ها تغییر رنگ دهند و کاملا خشک و ترد شوند ادامه می دهیمف سپس تایبه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم رشته های خشک شده ب خوبی خنک شوند.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه نشاسته ذرت، شکر، پودر کاکایٔو و وانیل داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و با هم مخلوط میکنیم تا یکدست شوند، سپس شیر رو اضافه میکنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را مدام هم میزنیم تا سفت بشه تا حدی باید سفت بشه که از قاشق روان نریزه. چند دقیقه بعد از جوشیدن خاموش میکنیم ( این دسر باید سفت تر از پودینگ ‌معمولی بشه تا قالبی در بیاد).

مرحله پنجم

در این مرحله شکلات رو اضافه میکنیم و هم میرنیم تا شکلات به طور کامل درون مواد ذوب شود. در ادامه فنجان هامون رو کمی خیس میکنیم و یا با یک قطره روغن مایع چرب میکنیم، سپس دسر رو توی فنجان ها میریزیم.

مرحله ششم

بعد از خنک شدن فنجان های حاوی دسر را به مدت سه چهار ساعت توی یخچال میزاریم. بعد از این مدت اول با انگشتهامون کناره های دسر رو آزاد میکنیم و بعد برمیگردونیم و توی کادایف میغلطونیم. و به دلخواه تزیین میکنیم