طرز تهیه شیرینی شربتی

طرز تهیه شیرینی های شربتی خوشمزه , شیرینی شربتی , دستور پخت شیرنی شربتی

شیرینی شربتی، یکی از نوستالژی ترین شیرینی های ما ایرانیان است، برای ما یادآور خاطراتی از گذشته ها، مراسم ها و دورهمی ها می باشد. شیرینی شربتی های چیده شده در بشقاب چینی گل گلی که حتی اگر چند روز در یخچال خانه مادربزرگ هم می ماند، باز هم چیزی از خوشمزگی و عطر ملایمش کم نمی شد. اگر یادتان باشد در گذشته، شیرینی شربتی های لوزی شکل را به خاطر شکل و شمایلش کیک باقلوا نیز می نامیدند و چه روزهایی بود یواشکی برداشتنش از یخچال مادربزرگ و خوردن آن در کنجی پنهان. بافت نرم و ملایمی که این شیرینی خوشمزه دارد، تمامی اعضای خانه را سر ذوق می آورد، پس اگر امروز به دنبال پخت شیرینی برای عزیزانتان هستید و می خواهید بعدازظهر خودتان را دل انگیزتر کنید، پیشنهاد ما به شما این است که دست به کار شوید و این شیرینی خوش طعم را تهیه نمایید تا عطر زعفرانی دلپذیر آن رنگی متفاوت به روزتان ببخشد. برای تهیه این شیرینی شربتی خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم شیرینی شربتی
آرد ایرمیک۱ استکان
پودر قند۱ استکان
مغز فندق یا گردو۱ استکان
کره یا مارگارین۱۲۵ گرم
تخم مرغ۲ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
آرد سفید۲.۵ پیمانه
رنده پوست پرتقال۱ پرتقال یا لیمو ترش
مواد لازم شربت بار
آب۲.۵ لیوان
شکر۲.۵ لیوان
لیمو ترش¼ لیمو ترش
پیمانه مواد شیرینی : استکان چای با گنجایش ۱۵۰ میلی لیتر
پیمانه مواد شربت : لیوان دسته دار فرانسوی با گنجایش ۲۵۰ میلی لیتر

طرز تهیه شیرینی شربتی

مرحله اول

ابتدا درون یک قابلمه شکر را به همراه آب لیمو بریزید، پس از جوشیدن به مدت ۵ دقیقه آن رابا شعله کم مجددا بجوشانید پس از اینکه شکر آب شد، زیر گاز را خاموش کنید. شربت را در محلی قرار دهید تا کاملا خنک شود.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ( زرده یکی از تخم مرغ ها جدا می کنیم و برای رومال کردن شیرینی ها کنار می گذاریم ) را همراه با کره و پودر قند به کمک همزن دستی کاملا مخلوط نمایید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله سوم

سپس همه مواد لازم برای خمیر کیک را (به جز آرد)، در ظرفی ریخته و توسط یک لیسک آن را کاملا مخلوط کنید. در انتهای کار آردی را که از قبل چندبار الک نموده اید را به مواد اضافه کنید تا نهایتا مواد به صورت خمیر نرمی دربیاید.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را به شکل مستطیلی بلند و نازک در بیاورید و به فاصله یک سانتی متر توسط یک کاتر گرد و یا سر فنجان به شکل ماه برش زده و در سینی فر قرار دهید. دمای فر بایستی ۱۷۰ درجه سانتی گراد باشد.

مرحله پنجم

حالا پس از گذشت ۳۰ دقیقه، شیرینی ها را از فر دربیاورید و اجازه دهید تا داغی آن از بین برود و کمی خنک شوند. در ادامه شربت بار را که حالا به طور کامل خنک شده است را روی آن بریزید و یک سینی را روی آن برگردانید.

مرحله ششم

برای اینکه شربت کاملا به خورد کیک برود، اجازه دهید که به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت به همین صورت باقی بماند. پس از یک روز می توانید شیرینی ها را با پودر نارگیل یا پسته تزیین کنید و به همراه خانواده میل نمایید. نوش جان.

نکات پخت شیرینی شربتی

آرد ایرمیک چیست؟

آرد ایرمیک نوعی آرد می باشد که رنگ آن کمی تیره تر از آرد معمولی می باشد. این آرد یکی از خالص ترین آرد های گندم است که می توانید تهیه کنید و به دلیل خواص فراوان آن مصرفش بسیار توصیه می شود.