لیست کامل تنقلات تولد کودکان و بزرگسالان

لیست کامل تنقلات تولد کودکان و بزرگسالان


منبع: دلگرم

149

1399/11/19

16:11


لیست کامل تنقلات تولد کودکان و بزرگسالان

تنقلات مخصوص جشن تولد

جشن تولد با بقیه مهمانی ها و دورهمی ها متفاوت است از این رو خوراکی هایی که برای پذیرایی در این مهمانی استفاده می شود نیز با سایر مهمانی ها تفاوت دارد.

در این مقاله شما را با تنقلاتی که برای تولد کودکان و بزرگسالان لازم دارید، آشنا خواهیم کرد. شما عزیزان می توانید بر اساس تعداد مهمانان، بودجه و امکانات، ذائقه و سلیقه افراد و ... بهترین آن ها را انتخاب کنید و برای جشن تولدتان آماده کنید.

تنقلات تولد کودک

کودکان به تنقلات علاقه ی زیادی دارند به همین دلیل باید تنقلاتی را برای آن ها مهیا کرد که برای سلامتی شان مضر نباشد. معمولا در جشن تولدهای کودکان از چیپس و پفک استفاده می شود که ممکن است در برخی موارد منجر به بروز آسیب هایی به کودکان شود.

در ادامه تنقلات سالم برای تولد کودکان را خواهید شناخت.

1. تنقلات تولد کودک: ذرت بو داده

پاپ کرن یا ذرت بو داده یکی از محبوب‌ ترین تنقلات تولد و میان وعده‌ هایی است که در جهان بین تمام گروه‌ های سنی طرفداران زیادی دارد و خواص بیشماری را در خود جای داده است.

این خوراکی علاوه بر اینکه هیچ ضرری برای کودکان ندارد، می تواند خواصی نیز برای آن ها داشته باشد.

می‌ توانید به جای اینکه آن را به صورت عادی و فقط با نمک درست کنید، سعی کنید با استفاده از گوجه و یا هر افزودن دیگری که دوست دارید، پوفیلا را طعم‌ دار درست کنید و این امکان را برای بچه‌ ها در جشن تولد فراهم کنید که طعم‌ های مختلف ذرت را بچشند.

تنقلات تولد

برای تولد کودک چه تنقلاتی لازم است ؟

2. لیست تنقلات برای تولد کودک: ژله

مگر می شود تولد باشد و ژله نباشد ؟ ژله با رنگ های زیبایی که دارد می تواند میز تولد شما را زیباتر کند، همچنین با طعم خوشمزه ی خود مورد علاقه کودکان است. ژلاتین به عنوان ماده اصلی سازنده ژله ماده‌ ای سالم است.

برخلاف تصور بسیاری از مردم ژله چاق‌ کننده نیست. در تهیه از مقدار ناچیزی شکر استفاده می‌شود که ضرر چندانی برای بدن ندارد.

ژلاتین حاوی پروتئین است و مصرف این ماده غذایی حاوی پروتئین و آمینو اسید نقش مؤثر در استخوان سازی بر رشد دارد که برای کودکان بسیار مفید است. از آنجایی که در ساخت ژله از رنگ‌ ها و اسانس‌ های طبیعی استفاده می‌ شود، در هنگام ساخت ژله از طبیعی‌ بودن رنگ آن با توجه نشان پروانه محصول دقت کنید.

تنقلات تولد بچه ها

لیست تنقلات تولد بچه ها

3. کیک تولد برای تنقلات تولد کودک

شاید قرار دادن این خوراکی در تنقلات تولد بنظرتان عجیب باشد، اما کیک هم از تنقلات است. خوراکی ضروری و جداناپذیر جشن تولد کیک آن است.

کیک تولد باعث می‌شود که جشن تولد از سایر جشن‌ ها متمایز شود. شما در سفارش کیک تولد کاملاً دستتان باز است. توجه داشته باشید طعم کیک را برای انتخاب در اولویت قرار دهید.

محبوب‌ ترین کیک‌ های تولد از نظر کودکان شکلاتی است. کیک موز و گردویی نیز یکی دیگر از کیک‌ های پرطرفدار جشن تولد است. شما عزیزان می توانید کیک را بر اساس تم تولدتان انتخاب کنید و جشن خود را جذاب تر کنید.

تنقلات مورد نیاز برای تولد

بهترین تنقلات برای تولد

4. بستنی به عنوان تنقلات تولد کودک

بستنی یکی دیگر از تنقلات تولد کودکان است که می توانید آن را خریداری کنید. ممکن است برخی افراد بخواهند خودشان در منزل بستنی درست کنند، در این صورت می توانید بستنی را بر اساس تم تولد تزیین کنید.

شاید فکر کنید که بستنی فقط برای فصول گرم طرفدار دارد تا حدودی درست حدس زده‌ اید. اما اگر جشن شما در روزهای سرد هم باشد باز هم طرفداران خودش را دارد. بستنی‌ های یخی میوه‌ ای یا بستنی‌ های شکلاتی محبوب‌ ترین بستنی‌ هایی هستند که می‌ توانید در تنقلات خود استفاده کنید.

تنقلات تولد

لیست تنقلات میز تولد

5. ساندویچ برای تنقلات تولد کودک

شاید فکر کنید که ساندویچ به عنوان غذا استفاده می شود. این فکر شما کاملا درست است اما شما می توانید آن را به عنوان تنقلات تولد نیز استفاده کنید. مخصوصا اگر آن ها را با شکل های کودکانه تزیین کنید.

می‌ توانید برای کودکان با انتخاب مواد اولیه و نان، ساندویچ را به گونه‌ ای تنظیم و تزیین کنید که به شکل شخصیت‌ های کارتونی تبدیل شود و کودکان را به خوردن آن مشتاق کند.

سعی کنید از نان‌ های فانتزی و نان تست بیشتر استفاده کنید؛ چرا که کودکان بیشتر دوست دارند. پنیر، مغزیجات کالباس از موادی هستند که در تهیه ساندویچ‌ های متنوع استفاده می‌ شود.

بهترین تنقلات برای تولد چیست

ایده تنقلات تولد

6. لیست کامل تنقلات تولد: میوه

اگر از آن دسته والدینی هستنید که خیلی به سلامت افراد خانواده اهمیت می دهید و فقط می خواهید آن ها خوراکی های طبیعی میل کنند، میوه بهترین انتخاب است. در پر خاصیت بودن و غنی بودن میوه‌ ها شکی وجود ندارد. میوه‌ ها سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ ها هستند.

این تنقلات جزو رایج‌ ترین تنقلات تولد و تنقلات رژیمی هم هستند که نیاز بدن را به خوبی برطرف می‌ کنند؛ به علاوه آب بدن را تأمین می‌ کنند؛ اما یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که بسیاری از کودکان علاقه چندانی به خوردن میوه ندارند.

برای تشویق اینگونه کودکان می توانید میوه ها را تزیین کنید و روی میز بچینید تا برای خوردن وسوسه شوند.

تنقلات مناسب تولد

تنقلات جشن تولد کودکان

7. خشکبار برای جشن تولد کودکان

اگر کودکان باز هم به خوردن میوه علاقه ای نشان ندادند، می توانید از میوه های خشک استفاده کنید. خشکبار به نوعی همان میوه‌ های خشک‌ شده هستند در میان تنقلات تولد مظلوم واقع شده‌ اند.

آن ها مواد مغذی و خواص خود را تقریباً از دست نداده‌ اند. برگ زردآلو و هلو، پسته، بادام، موز خشک، انبه خشک و دیگر میوه‌ ها بسیار مطبوع هستند. این کار باعث می‌ شود هم نیاز بدن افراد به مواد معدنی و ویتامین‌ ها برطرف شود و هم از مصرف تنقلات با ارزش غذایی پایین صرف نظر کنند.

چه تنقلاتی برای تولد بگیریم

برای تولد چه تنقلاتی مناسب است ؟

8. تنقلات جشن تولد: آبمیوه

معمولا در تمام مهمانی ها، نوشیدنی لازم است. تولد نیز از این قانون مستثنی نبوده و باید در آن یک نوشیدنی مناسب آماده شود. آبمیوه بهترین انتخاب است. اما باید بدانید که مصرف نوشابه و آبمیوه‌ های گازدار برای کودکان مناسب نمی‌ باشد و توصیه نمی‌ شود. البته متاسفانه طرفداران زیادی هم دارند.

می‌توانید آبمیوه‌ های طبیعی را خود تهیه کرده و با تزیینی بسیار زیبا با استفاده از لیوان‌ ها و بشقاب‌ های زیبا، کودکان را به استفاده آن ها مشتاق کنید.

تنقلات تولد

تنقلات برای تولد

9. چیپس خانگی برای تولد کودکان

یکی دیگر از تنقلات مناسب برای تولد کودکان، چیپس است. اما همانطور که گفته شد چیپس مضر است و بهتر است کودکان و حتی بزرگسالان آن را مصرف نکنند. به همین دلیل می توانید خودتان در منزل چیپس درست کنید. توجه داشته باشد که برای این کار از روغن خیلی کمی استفاده کنید.

تنقلات تولد بزرگسالان

بهترین تنقلات برای تولد بزرگسالان

10. کیک‌ های تک نفره یا کاپ کیک برای تولد کودکان

علاوه بر کیک تولد، کودکان به کیک‌ های تک نفره نیز علاقه زیادی نشان می‌ دهند. می‌ توانید با استفاده از خامه، اسمارتیز و شکلات و یا حتی برش‌ هایی از میوه آن را تزیین کنید و به کودکان پیشنهاد دهید تا از خوردن آن لذت ببرند.

تنقلات تولد بزرگسالان چیست

برای تولد بزرگسال چه تنقلاتی مناسب است ؟

تنقلات تولد بزرگسال

برای تنقلات تولد بزرگسال می توانید از مواردی که در بالا ذکر شد استفاده کنید اما این تنقلات برای تولد بزرگسالان باید به شکل دیگری دیزاین شوند. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود، این است که برای تولد بزرگسالان بهتر است خوراکی ها را به شکل تک نفره آماده کنید.

می توانید اسموتی های تک نفره با طعم های مختلف درست کنید. همچنین برای ذرت بو دادن از طعم های مورد علاقه بزرگسالان مثل کچاپ و فلفلی استفاده کنید.

درمورد درست کردن چیپس برای تولد بزرگسالان نیز می توانید چیپس فلفلی درست کنید چون اکثر بزرگسالان با تندی مشکلی ندارند. به طور کلی برای تولد بزرگسالان باید به تم توجه کنید و بدانید که تم تولد کودکان و بزرگسالان کاملا با هم متفاوت است. پس این نکته را رعایت کنید.

گردآوری مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو