اگر در یک رابطه جنسی گیر کرده اید و از آن لذت نمی برید تنها نیستید. در حالی که طلسم ها بخشی طبیعی از هر رابطه ای محسوب می شود، اما برای زوج هایی که این رابطه را تجربه می کنند هیچ چیزی تسلی خاطر نیست. آلیسون مون، نویسنده کتاب “دختر جنسی 101” در همین زمینه به هلث لاین، گفت: آشنایی، مرگ میل جنسی است هرچه بیشتر به شخصی عادت کنیم هیجان جنسی ما کم می شود. در اینجا چند نکته سریع آورده شده است تا به اشتیاق دوباره شما در رابطه جنسی کمک کند.
انرژی بدن خود را به روشی جدید آزاد کنید
مون می گوید: “بروید برقصید یا یوگا را امتحان کنید.” هنگامی که با بدن خود ارتباط گرفتید می توانید ارتباط خود را با بدن شریک زندگی خود نیز بپذیرید. یک نظرسنجی نشان داد افراد همراه، اما غیرفعال جنسی مستعد احساس غم و اندوه هستند و احساس زیبایی نمی کنند. با یافتن راه های جدید برای حرکت و ایجاد آرامش در بدن قدرت جنسی خود را بازیابی کنید.
با یک تجربه تازه دوپامین خود را دوباره احیا کنید
انجام کار جدید باعث ایجاد حس پیوند و صمیمیت بین دو طرف در یک رابطه می شود. بیرون از چارچوب فکر کنید و فعالیتی را انجام دهید که ممکن است شما را بترساند یا هیجان زده کند مانند رفتن به یک پارک تفریحی یا یک اتاق وحشت. این تفریح ها بری شما دوپامین ایجاد خواهید کرد و همان احساساتی را که در مرحله ماه عسل خود تجربه کردید را بار دیگر احساس می کنید. متخصصان می گویند دوپامین و سایر مواد شیمیایی مغز ارتباط مستقیمی با جاذبه جسمی و اشتیاق عاشقانه دارند به همین دلیل اتصال به دلیل فعالیت جدید با هم می تواند باعث برانگیختگی شود.
یک شب “حقیقت یابی” جنسی را برنامه ریزی کنید
یک شب وقت بگذارید و یک بحث درباره آنچه انجام می دهید و از نظر جنسی دوست ندارید انجام دهید حرکات جدید جنسی را کشف و درباره تخیلات پنهان خود صحبت کنید. به خود فشار وارد نکنید که سکسی شوید فقط آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی را دوست دارید و آنچه را که به طور معمول از گفتن آن می ترسید بگویید از ترس اینکه خجالت بکشید یا بی احساس به نظر برسید از گفتن علاقه های خود خودداری نکنید. یک تحقیق آنلاین در سال 2016 روی هزار و 200 زن و مرد در سنین 18 تا 25 سال نشان داد انتظارات جنسی زن و مرد بسیار متفاوت است. بعید به نظر می رسد این انتظارات یک شبه تغییر کند، بنابراین زوجین برای داشتن تجربه ای لذت بخش متقابلا باید در تختخواب علاقه و نفرت خود را اعلام کنند.
در کلاس جنسی شرکت و آخر هفته ها تمرین کنید
شرکت در کلاس جنسی زوجین می تواند راهی کاملا جدید برای بازی جنسی ایجاد کند. زوجین می توانند در یک موقعیت یادگیری سرگرم کننده و نه رعب انگیز در مورد موقعیت های جدید جنسی، تکنیک ها، اسباب بازی ها و وسایل مخصوص بازی جنسی اطلاعات کسب کنند. این کار به هر زوجی که می خواهند هنگام یادگیری ترفندهای جدید از آن لذت ببرند، توصیه می شود.
به یک سفر شبانه بروید
بروید تا یک نقش آفرینی جدید را تجربه کنید. پیش از این برای شخصیت های خود پیشینه بسازید، لباس خود را بپوشید و از آن لذت ببرید. ایالات متحده حتی گزارش می دهد زوجینی که با هم تعامل می کنند زندگی جنسی بهتری دارند. مون می گوید: یک تعامل عاشقانه می تواند فشار زیادی را برای اجرا ایجاد کند. شما حتی اگر وقت خود را با هم غیر از رابطه جنسی بگذرانید سود خواهید برد. با هم به پیاده روی بروید یا از یک محلی جدید دیدن کنید.
برای از بین بردن استرس با یکدیگر صحبت کنید
کمبود ارتباط اغلب اوقات منجر به خشکسالی جنسی در یک رابطه می شود. به گزارش گاردین، یک نظرسنجی اخیر نشان داده است زن و شوهر هایی که به طور مرتب با هم مشاجره می کنند10 برابر بیشتر از افرادی که از درگیری اجتناب می کنند، خوشبخت ترند. مون می گوید: مکالمه های سخت را تمرین کنید، پرورش صمیمیت اغلب می تواند به سادگی مکالمه ای باشد که از آن اجتناب کرده اید. از گفته های شریک زندگی خود دلگیر نشوید. فقط به یاد داشته باشید کشف آنچه در روابط شما اشتباه است بخشی از تلاش برای بهبود آن است. مون می گوید: اگر شما مایل به سازش هستید راه حل هایی وجود دارد. حتی اگر از نظر جنسی مطابقت نداشته باشید می توانید خلاقیت به خرج دهید و این نابرابری ها را برطرف کنید.
اگر مورد دیگری کارساز نیست، به نیازهای درونی خود ضربه بزنید
استرس و مشغله های زندگی از دیگر عواملی است که بر صمیمیت جنسی تاثیر می گذارد، اما روش های مثمر ثمر برای غلبه بر عقب ماندگی ها وجود دارد. مون می گوید: گاهی اوقات فقط لازم است که به چیز ساده ای ضربه بزنید تا دوباره به حالت اول برگردید، اما بسیاری از مردم اجازه می دهند ترس یا خجالت مانع تلاش آنها شود.
مترجم: الهه زارعی