دانه های چربی زیر چشم چرا به وجود می آید؟ و چطور درمان می شود؟

منبع: آرگا

149

1399/11/19

23:05


درمان های بسیار زیادی برای از بین بردن میلیا و سیرنگوما وجود دارد. توصیه ما به شما این است که قبل از هرگونه اقدامی دانه های چربی زیر چشم و روی آن را به خوبی بشناسید و متناسب با آن ها راهی برای درمانش پیدا کنید.

ممکن است گاهی به آینه نگاه کنید و متوجه دانه های چربی زیر چشم شوید. این مشکل را بسیاری از افراد تجربه می کنند و باید بدانید که بیش تر این دانه ها به صورت ناگهانی و بدون دلیل ایجاد می شوند و ممکن است بسیاری از افراد را نگران کنند.

علل ایجاد دانه های زیر چشم

دانه های چربی زیر چشم

دانه های چربی زیر چشم به دو دلیل مختلف ایجاد می شود و یکی از علل آن سیرنگوما بوده و دلیل دیگر آن میلیا است. هر دو دلیل را برایتان بررسی می کنیم.

سیرنگوما

سیرنگوما برجستگی هایی برابر ۱ الی ۳ میلی متری اند و بیشتر روی پلک ظاهر می شوند. این دانه ها به دلیل رشد خوش خیم غدد عرقی اند و به هیچ وجه خطرناک نمی باشند بهتر است نگران نباشید زیرا این مشکل فقط به زیبایی شما صدمه می زند و هیچ مشکل دیگری برایتان ایجاد نمی شود. گاها در برخی موارد ممکن است چند عدد از این دانه ها با یک دیگر ترکیب شده و بیش تر زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار بدهند. این مورد بیش تر در روز های گرم سال اتفاق می افتد. شما می توانید با استفاده از روش هایی مانند رعایت بهداشت، دوری از تعریق زیاد، شستشوی صورت با آب سرد و گرفتن دوش بعد از ورزش و همچنین با استفاده از لیزر آن را درمان کنید.

سیرنگوما

میلیا

یکی دیگر از دلایلی که موجب ایجاد دانه های چربی زیر چشم می شود میلیا است. میلیا یک کیست است و حاوی ماده ای شبیه به چربی می باشد که نام آن کراتین است. این مشکل بیش تر در بخش های زیر چشم شما ظاهر می شود و در بیش تر موارد نیازی به درمان ندارد زیرا خودش درمان می شود ولی باید بهداشت صورت را رعایت کنید تا بهبودی سریع تر شود. اگر دوست دارید از روش های درمانی استفاده کنید می توانید از کرم های ترتینوئین، کرایو تراپی و یا تخلیه کمک بگیرید که روش آخر توسط پزشک شما انجام می شود.

درمان دانه های پوستی

  • در نظر داشته باشید که بهترین درمان پیشگیری می باشد و افرادی که پیشگیری می کنند معمولا موفق تر اند. برای پیشگیری از بروز این دانه ها باید سعی کنید همیشه از ضد آفتاب ها استفاده کنید زیرا این کرم ها می توانند از شما در برابر اشعه نامناسب خورشید و تشدید دانه های زیر چشم مراقبت کنند. روش های دیگر عبارت اند از :
  • استفاده از ماسک لایه بردار متوسط برای درمان میلیا زیرا استفاده از کرم های لایه بردار بسیار قوی می تواند مشکلات بسیاری برای شما ایجاد کند و باعث قرمزی زیر چشم شما شود.
  • اگر سیرنگوما دارید باید برای برداشتن آن ها و جلوگیری از تجمع آن ها از روش لیزر استفاده کنید.
  • میلیم ممکن است در نوزادان ایجاد شود ولی برخی والدین آن را با آکنه دوران نوزادی اشتباه می گیرند و درمان های نا مناسبی برای آن ها ارائه می دهند. بهتر است برای درمان میلیا در نوزادان این است که خود هیچ اقدامی را بدون دستور پزشک انجام ندهید تا پوست حساس نوزاد را اذیت نکرده و به او آسیب نرسانید.

درمان دانه های چربی

همانطور که مشاهده کردید این دانه ها خود به خود از بین می روند ولی برای درمان آن ها باید ابدا نوع آن را شناسایی کنید و سپس درمان های ارائه شده را به کار بگیرید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک مقابل سایر مطالب آرگا را در ارتباط با سلامت پوست مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو