رییس صندوق بین المللی پول با هشدار نسبت به وقوع موجی از ورشکستگی ها و افزایش نرخ بیکاری در آمریکا در صورت متوقف شدن روند حمایت از کسب و کارها در این کشور گفت: تا زمانی که بحران کرونا به پایان نرسد نباید اجرای بسته های محرک در آمریکا متوقف شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر حمایتش از بسته پیشنهادی ۱.۹ تریلیون دلاری دولت جو بایدن نیز گفت: صندوق بین المللی پول از برنامه دولت برای تمرکز بر روی واکسیناسیون، مراقبت های درمانی و حمایت از کسب و کارها و افراد آسیب دیده از محل کرونا حمایت می کند و معتقد است حمایت ها هم باید در سطح دولت فدرال و هم در سطح دولت های محلی صورت گیرد. وی با اشاره به ریسک های بر سر راه اقتصاد آمریکا گفت اگر حمایت های مالی دولت تداوم پیدا نکند حفظ موفقیت هایی که در کاستن از تبعات اقتصادی کرونا به دست آمده دشوار خواهد بود. 

جیورجیوا با اشاره به آمار مناسب ورشکستگی ها در آمریکا در سال ۲۰۲۰ با وجود کرونا گفت: هنوز این خطر وجود دارد که اگر حمایت ها دوام نیابد، موجی از ورشکستگی ها و افزایش نرخ بیکاری گریبان اقتصاد آمریکا را بگیرد. ما می خواهیم ببینیم که سیاست گذاری ها با نهایت دقت اعمال شوند. من از هشدار لاورنس سامرز- وزیر خزانه داری اسبق- در خصوص خطر داغی بیش از حد اقتصاد قدردانی می کنم اما اطمینان دارم وزیر خزانه داری جدید- ژانت یلن- به دقت مراقب این ریسک و سایر مخاطرات ممکن خواهد بود. برای ریسک های موجود ما یکی از بهترین مدیران را خواهیم داشت که از تصمیم گیری های هیجانی اجتناب خواهد کرد. 

لازم به ذکر است آمریکا اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان محسوب می شود.