طرز تهیه حلوا فندق

حلوا فندق , دستور تهیه حلوا فندق , طرز تهیه حلوا فندق

شاید شما از جمله کسانی باشید که به حلوا، این دسر خوشمزۀ ایرانی، علاقۀ خاصی دارید؛ اما تجربه ‌هایی که برای پختن این دسر داشتید به گونه ‌ای بوده‌ است که از پختن آن دست کشیدید، به دلایل مختلفی مثل اینکه آرد شما سوخت، یا حلوای ‌تان شکرک زد و آن طعمی که باید را نداشت. این دسر مثل بسیاری دیگر از دسر های ایرانی، از دسر های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی‌ ها محسوب می‌ شود و جایگاه خود را در اکثر سفره ‌های ایرانی حفظ می‌کند و از آن جدا نمی‌ شود. گلاب و زعفران، عطر، طعم و بوی این دسر ها را چند برابر مطبوع و خوشمزه می‌کند. حلوا در هر شهری از ایران به نوعی تهیه می‌ شود و دارای اشکال متفاوتی است. یکی از مدل‌ های حلوا، حلوا فندق هست. درست کردن این حلوای خوشمزه مثل تمام غذا ها و البته حلوا ها، فوت و فن‌ خاص خودش را دارد. در این مطلب، طرز تهیۀ یک حلوا فوری و خوشمزه را به شما آموزش می ‌دهیم، پس با ما همراه باشید تا بتوانید با طرز تهیۀ این دسر ایرانی سریع و لذیذ آشنا بشوید.

مواد لازم حلوا فندق
فندق خرد شده۱ پیمانه
آرد ذرت زرد رنگ۱ لیوان
آرد سفید½ لیوان
کره هم دمای محیط۶۰ گرم
روغن مایع۱ استکان کوچک
شیر۱.۵ لیوان
عسل½ لیوان کمی بیشتر

دستور پخت حلوا فندق

مرحله اول

برای تهیه حلوای فندق مجلسی ابتدا ۶۰ گرم کره را برداشته و آن را آب کنید، وقتی کره‌ تان را آب کردید، آن را به همراه یک استکان کوچک، روغن مایع در درون تابه ‌ای که از قبل روی اجاق گرم شده، قرار دهید.

مرحله دوم

سپس  بگذارید تا به خوبی با یکدیگر یک حرارت ملایم و مشخص سرخ شوند. حالا در ادامه، نوبت آرد های شماست. به خاطر داشته باشید که حتما از قبل، آرد تان را سه بار الک کنید، چرا که اگر این کار را انجام ندهید،

مرحله سوم

آرد به حالت گوله گوله در می آید و حلوایتان کیفیت خود را از دست می دهد و گاهی حتی قابل خوردن نیست، پس حتما آرد را الک کنید. دو مدل آرد وجود دارد آن ها را با یک دیگر مخلوط کرده و در درون تابه، تفت دهید.

مرحله چهارم

باید به اندازه ای تفت دهید تا به خورد یک دیگر بروند و در این مرحله آشپزی نکنید و فقط حواستان به آردها باشد، تا ته نگیرد، نسوزد و به خوبی با هم ترکیب شوند. سپس در یک ظرف دیگر، شیر تان را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.

مرحله پنجم

سپس عسل را نیز به شیر افزوده و به هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند. پس از این شلعه گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا سرد شوند. در این مرحله، بوی آرد در می آید و شما باید فندق های خرد شده تان را به آرد اضافه کنید.

مرحله ششم

در این مرحله شربت حلوا را به آرامی اضافه کنید و ترکیب کنید تا یکدست شوند، حالا زیر اجاق را کم کنید و موادتان را یک در حرارت معین و ملایم قرار دهید. و البته حتما در تابه را روی تابه بگذارید تا به مدت ده دقیقه دم بکشد.

مرحله هفتم

این مرحلۀ آخر است، حلوای شما تقریبا حاضر است و وقت آن است که آن را در درون قالب دلخواهتان بریزید، مدتی صبر کنید تا حلوایتان کمی خنک شود و آن را مطابق سلیقۀ خود و با مواد مختلف تزیین کنید.

مرحله هشتم

این حلوای خوشمزه و ساده را می توانید در یک عصر دلپذیر کنار عزیزانتان میل کنید، یا اینکه در ماه مبارک رمضان با حلوا قندی خوشمزه و لذیذ به سفره های سحر و افطارتان رنگ و لعاب ویژه ای می توانید ببخشید.