طرز تهیه پیتزا آمریکایی لذیذ و خوشمزه با دستور اصلی

منبع: آرگا

133

1399/11/20

08:37


در این مطلب آرگایی طرز تهیه پیتزا آمریکایی یکی از پیتزاهای محبوب و خوش طعم آموزش داده خواهد شد؛ هدف آشنایی شما کدبانوهای بینظیر با دستور پخت این فست فود لذیذ می باشد.

پیتزا از انواع فست فودها می باشد که خود نیز دارای تنوع بسیاری بوده است، و هر کدام طعم و مزه ای منحصر به فرد و عالی هستند که به واسطه ی همین طعم و مزه ی فوق العاده از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد؛ در این مطلب طرز تهیه پیتزا آمریکایی را با روشی ساده و همچنین کاربردی به قلم خواهیم کشید.

پیتزا از فست فودهای لذیذ و محبوب نه تنها در ایران که در همه ی دنیا به شمار می رود؛ این غذای آماده با طرز پختی آسان؛ و زمان پختی کم با تنوع بالایی در بیرون از منزل توسط رستوران ها، فست فود پیتزا فروشی ها و … تهیه و ارائه می گردد که می توانید سفارش دهید و خریداری کنید؛ همچنین می توانید این فست فود خوش طعم را در منزل طبخ نمایید؛ انواع پیتزاهای محبوب و پرطرفدار از جمله پیتزا پپرونی، پیتزا مخلوط، پیتزا گوشت و قارچ، پیتزا پنیر و …. می باشد که تمامی آنها نیز با استفاده از دستور پخت مربوط به خود به آسانی در منزل قابل تهیه و پخت می باشد؛ پیتزا آمریکایی یکی از پیتزاهای خوشمزه ای است که طرفداران زیادی دارد؛ در ادامه مطلب دستور پخت پیتزا آمریکایی را آموزش خواهیم داد.

آموزش روش تهیه پیتزا آمریکایی

مواد مورد نیاز

  • ۲۰۰ گرم قارچو
  • ۱۵۰ گرم گوشت چرخ کرده
  • ۲۰۰ گرم ژامبون مرغ
  • ۲ عدد فلفل دلمه ای
  • ۱ عدد پیاز
  • ۳ عدد خمیر پیتزا
  • ۱ قاشق مرباخوری رب گوجه فرنگی
  • مقدار مورد نیاز پنیر پیتزا
  • مقدار مورد نیاز آویشن
  • مقدار مورد نیاز سس کچاپ

طرز تهیه پیتزا آمریکایی با طعمی استثنایی

در اولین قدم برای شروع پیاز را رنده نموده و درون روغن سرخ نموده و بپس از مشاهده رنگ طلایی پیاز گوشت را نیز به آن افزوده و سپس با شعله ی متوسط آن را تفت دهید تا سرخ گردد.

 سپس فلفل دلمه ای ها را خرد کرده و به مواد داخل تابه بیافزایید؛ و با استفاده از دمای متوسط آن را سرخ نمایید؛ درب ظرف را بگذارید و زمان دهید تا قدری پخته گردند.

در این مرحله قارچ ها را خرد نمایید؛ داخل یک تابه ی دیگر کمی روغن بریزید و قارچ های خرد شده را درون آن ریخته و تفت بدهید؛ مقداری آبلیمو نیز به قارچ ها بیافزایید تا بیش از حد آب نیاندازند.

ژامبون را به شکل نگینی خرد نمایید و به گوشت بیافزایید؛ پس از کمی تفت دادن گوجه فرنگی ها را به آن بیافزایید و مجددا تفت بدهید.

خمیر پیتزا را داخل یک ظرف چرب شده پهن نمایید؛ و بر روی آن کمی سس کچاب ریخته و پراکنده سازید.

مواد به دست آمده از مرحله ی اول و مواد به دست آمده از مرحله ی دوم را نیز با یکدیگر ترکیب کرده و آب آن را بگیرید.

مواد به دست آمده را بر روی خمیر بریزید و سپس روی آن را با استفاده از پنیر پیتزا کاملا پوشش دهید.

پیتزای آماده شده را به مدت ۱۰-۲۰ دقیقه زمان دهید تا استراحت نماید؛ این زمان برای این است که خمیر خوب استراحت کرده و هنگام پخت حالت تردی داشته باشد.

سپس در این مرحله فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید و پیتزا را برای ۱۵ -۲۰ دقیقه در طبقه میانی فر قرار دهید؛ آویشن را ترکیب کرده و پس از گذشت ۱۰ دقیقه و ۱۰ دقیقه مانده بر روی پیتزا بریزید.

اگر می خواهید پنیرهای پیتزای شما تغییر رنگ داده و طلایی شود؛ می توانید گریل بالا را روشن نمایید.

پیتزای آمریکایی لذیذ شما آماده است؛ می تواننید میل کنید.

آموزش طرز پخت پیتزا آمریکایی

 

می توانید به دلخواه خود کمی زیتون را نیز خرد نمایید؛ و بر روی پیتزا بریزید.

همچنین می توانید مقداری رب گوجه فرنگی را تفت داده و به جای سس کچاپ از آن برای میل نمودن پیتزای خود استفاده کنید.

در صورت تمایل می توانید روی آن به شکل های مختلف طراحی و تزیین کنید.

 

در این مطلب آشپزی طرز تهیه پیتزا آمریکایی را با روشی ساده و آسان آموزش داده ایم، امیدواریم مورد توجه و پسندتان واقع شده و این پیتزای لذیذ و خوش طعم را در منزل برای دورهمی های ساده دوستانه و خانوادگی تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو