تولید محتوا

آیا مطمئن هستید تولید محتوا برای کسب‌و‌کار شما لازم است؟ ]از کجا شروع کنم؟[

در دنیای امروز، با رشد و پیشرفت چشمگیر شبکه‌های اجتماعی و علاقه کاربران به گذراندن وقت در فضای مجازی روبرو هستیم. از این رو، برای پیروز شدن در رقابت میان کسب‌وکار‌ها، صرفاً ارائه محصول خوب و با کیفیت کافی نیست.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال، برای همیشه راه شرکت‌ها و ارتباطشان با مشتری‌ها را تغییر داده است. بازاریابی اصولی کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی، موجب افزایش شانس موفقیت در این رقابت شده است. باید بدانید تولید محتوای مناسب برای مخاطبی که هیچ‌گاه با او در ارتباط نبوده‌اید و نیاز است با ذائقه و خواسته او مطابق باشید کار آسانی نیست اما انجام آن قطعاً در جهت توسعه کسب‌وکار شما بسیار موثر و بااهمیت است.

اولین مکانی که مشتری برای یافتن اطلاعات محصول خود و یا هر کاربری برای پیدا کردن پاسخ خود به آن سر می‌زند، اینترنت است. هر فرد بیش از ۲ ساعت از شبانه‌روزش را در فضای مجازی می‌گذارند؛ به همین ترتیب با یافتن شبکه‌ای که بیشترین کاربر را دارد، در صورتی‌که از اصول تولید محتوای اینترنتی آگاه باشید، قادر به بیشترین جذب و اثرگذاری نیز خواهید بود.

بررسی اهمیت بازاریابی اینترنتی به کمک تولید محتوا برروی کسب و کارها:

۱- گستردگی تعامل با مخاطب‌های بیشتر

فرض کنید شما صاحب یک مغازه در یک مرکز خرید بسیار بزرگ هستید. مشتری‌های شما حتی اگر از سرتاسر شهری که در آن هستید باشند، به گستردگی مخاطبان شبکه‌های اجتماعی نخواهند بود چرا که از این راه شما می‌توانید با سرتاسر کشور و در مقیاس‌های بسیار بزرگ‌تر، با سرتاسر جهان در ارتباط باشید. پس به دنبال تولید محتوا از محصول و هم‌چنین مطالب مرتبط با محصولتان باشید تا بتوانید مخاطب خود را به‌خوبی تحت تاثیر قرار دهید.

۲- صرف کمترین هزینه برای فروشنده و مشتری

شما با کمترین هزینه نسبت به بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگراه‌ها، می‌توانید با شرط تولید محتوای مفید، بیشترین مشتری یا مخاطب را جذب کنید. هم‌چنین امروزه، زمان برای همه ما بسیار مهم است. با وجود دیجیتال مارکتینگ، مشتری می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان و از هرجایی که در آن حضور داشته باشد، نیاز خود را برطرف کند. برای مثال، محصول مورد نظرش را بدون پرداخت هزینه رفت و آمد در شرایط اقتصادی امروز، از ویترین موبایل یا لپ تاپ خود انتخاب کند! در نتیجه دسترسی فروشنده و مشتری به یکدیگر آسان شده و همین موضوع در گسترش کسب‌وکار اهمیت فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

۳- تولید محتوا برای همیشه

شما یک بار تولید محتوا می‌کنید اما در زمان طولانی و برای همیشه می‌توانید برای رساندن پیام خود از آن استفاده کنید، به شرطی که اصول آن را توسط یک متخصص در این زمینه رعایت کرده باشید. به‌این‌صورت در مسیر رشد و افزایش درآمد خود خواهید توانست فقط با به‌روزکردن تغییرات کوچکی که طی زمان در کارتان ایجاد می‌شود، از فضای بازاریابی اینترنتی جا نمانده و به‌ صورت پایدار و تضمین‌شده پیشرفت کنید.

۴- تاثیر مثبت برروی مخاطب

محتوای شما مانند ویترینی است که نشان‌دهنده هدف شما از کسب‌وکارتان خواهد بود. برای مشتری خود ارزش قائل شوید و محتوای باکیفیتی که برایش مهم و موثر است به نمایش بگذارید. هرچه ایده‌های خلاقانه تری داشته باشید و سعی کنید بهترین حالت آن را به نمایش بگذارید، افراد بیشتری جذب شما خواهند شد و این موضوع شانس شما را در رقابت اینترنتی افزایش خواهد داد. در این مسیر از افرادی ‌که تجربه تولید محتوای دیجیتال مارکتینگ دارند، به هدف نوشتن محتوای مناسب و تاثیرگذار استفاده کنید.

۵- گسترش اصولی کوچک‌ترین کسب‌وکارها

باکمک ابزار جدید و بااهمیت تولید محتوای اینترنتی، شما قادر به گسترش کسب‌وکار خود خواهید بود. برای مثال اگر یک مغازه فروش لباس کودک داشته‌اید، با دیجیتال مارکتینگ و معرفی کسب‌وکارتان، افراد علاقه‌مند به حوزه فعالیت خود را جذب کرده و به همین ترتیب محصول شما به افراد بیشتری نمایش داده شده و در نهایت کسب‌وکارتان بسیار گسترده خواهد شد.

۶- یافتن خط فکری مخاطب به‌کمک نظرسنجی‌ها

زمانی‌که شما در فضای مجازی تولید محتوا می‌کنید، به راحتی می‌توانید با ایجاد یک رابطه دوستانه و صمیمانه به همراه ایجاد نظرسنجی و پرسش و پاسخ، از کیفیت کار خود و یا خواسته‌ها و ایده‌های مخاطبتان مطلع شوید. در صورتی‌که این کار را اصولی انجام دهید، اگر کسب‌وکار شما فروش محصولی باشد، با یافتن مشتری هدف و رفع نیازهای او، دیگر مشکلاتی مانند برگشت‌دهی محصول خریداری شده را نخواهید داشت و غالب فعالیت‌های شما طبق ذائقه مخاطبتان پیش می‌رود.

برای افزایش درآمد از هر شغلی که دارید، شروع کنید! با کمک گرفتن از افراد متخصص و باتجربه در این زمینه، محتوای مناسب و باکیفیت بسازید و پیشرفت کنید! تیم تولید محتوای ترجمیک با کمک نویسندگان مجرب خود در مرکز رشد و فناوری دانشگاه شریف، از ابتدای این مسیر همراه شما خواهد بود تا به کسب‌وکار خود اعتبار بیشتری بدهید.

تمامی سوالات شما در زمینه تولید محتوای اینترنتی توسط تیم ترجمیک، به‌صورت کاملاً رایگان پاسخ داده خواهد شد تا در این زمینه، از تمام کسب‌وکارهای نوپای اینترنتی حمایت شود.

شما به راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توانید برای ثبت سفارش تولید محتوا با مراجعه به وب‌سایت ترجمیک به آدرس Tarjomic.com سفارش خود را ثبت نمایید.