معنی اسم نیهان و نگاهی به اسامی مشابه دخترانه و پسرانه

منبع: آرگا

188

1399/11/20

14:17


در این مطلب شما را با یکی از نام هایی که با حرف نون آغاز می شود آشنا می کنیم و ریشه آن، فراوانی اش در ایران و اسامی مشابه با آن را برایتان عنوان خواهیم کرد. در انتهاب مطلب هم نحوه نام گذاری در دهه های اخیر را برایتان مطرح می کنیم. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

در دوران بارداری و یا قبل از آن بیش تر والدین به فکر انتخاب اسم می باشند و دوست دارند برای فرزندشان نامی مناسب و جدید انتخاب کنند. برای انتخاب چنین اسمی باید به ریشه و فراوانی آن نام دقت کنید. در ادامه معنی اسم نیهان را برایتان بررسی می کنیم.

  

اسم نیهان

معنی اسم نیهان

نیهان در منابع مختلف معنای متفاوتی دارد ولی دقیق ترین معنی برای آن نهان و پنهان است. در نظر داشته باشید که بیش تر معنا گران این نام را هم معنی با نهان می دانند. برخی از منابع بیان کرده اند که این نام به معنی بهش پنهان است ولی نمی شود به این معنا اتکا کرد. نیهان دارای دو ریشه ترکی و کردی است و این نام را برای دختران می گذارند و فرقی نمی کند که ریشه آن کردی و یا ترکی باشد. این اسم در کشور ترکیه استفاده بسیار زیادی دارد و می توان گفت در این کشور بیشترین میزان فراوانی را به خود اختصاص داده است. این اسم را می توانید در ثبت احوال ایران به راحتی ثبت کنید ولی باید بدانید که این نام در ثبت احوال معنا نشده است و آمار دقیقی از این نام در دسترس نمی باشد بنابراین نمی توانیم درباره فراوانی این نام در ایران ارقام دقیقی ارائه کنیم.

اسامی مشابه

اگر به دنبال اسامی مشابه با این نام می گردید و دوست دارید برای فرزندان دیگرتان نیز انتخابی داشته باشید در ادامه اسامی مشابه پسرانه و دخترانه را برایتان بیان می کنیم.

اسامی پسرانه

اسامی دخترانه

  • هانا
  • حنا
  • هانیه
  • نورا
  • نارین
  • ناربن
  • نادیا
  • نازنین
  • نوژان
  • نیلا 
  • نوژین

اسامی مشابه با نیهان

انتخاب اسم

روش های انتخاب اسم در فرهنگ های مختلف فرق می کند و روش های بسیار گوناگونی برای آن وجود دارد. در نظر داشته باشید که در هنگام انتخاب اسم باید دقت و رغبت بسیاری نشان بدهید و به تفاوت های نسلی احترام بگذارید زیرا ممکن است نامی که انتخاب می کنید قدیمی باشد و کودک شما در دوران مدرسه و یا سایر دوران تحصیلی دچار مشکل شود. بسیاری از والدین فکر می کنند که انتخاب نام افرادی که دیگر در میان ما نمی باشند کار بسیار خوبی است ولی بهتر است از اسامی جدید و با معنا برای کودکان خود استفاده کنید. برخی دیگر از والدین برای نشان دادن عشق خود به یک دیگر سعی می کنند با تلفیق اسم هایشان نامی برای فرزندشان انخاب کنند که کاری عاقلانه می باشد ولی باید سعی کنند نام انتخابی معنای خوبی داشته باشد زیرا ثابت شده است که اسامی تاثیرات بسیار زیادی بر روی آینده افراد دارد. از طرف دیگر برخی از افراد دوست دارند نام شهر، کوه و رود مورد علاقه خود را روی فرزندشان بگذارند و می توان گفت این روش هم امروزه یکی از متداول ترین روش های نامگذاری روی فرزندان شناخته می شود. بنابراین سعی کنید در حین انتخاب اسم برای نوزاد خود تمامی جوانب را بسنجید و نامی با مفهوم و جذاب برای کودکتان انتخاب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو