فیلمی که تمام جوایز حلقه منتقدان را درو کرد

منبع: ایران آرت

94

1399/11/20

14:41


جوایز انجمن منتقدان تورنتو جایزه بهترین فیلم، کارگردان و بازیگر زن خود را به فیلم "سرزمین آواره‌ها" اختصاص داد.

ایران آرت: جوایز سالانه حلقه منتقدان سینمایی لندن و تورنتو نیز "سرزمین آواره ها" به کارگردانی "کلوئی ژائو" را به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب کردند.

به نقل از هالیوود ریپورتر، چهل و یکمین دوره جوایز حلقه منتقدان لندن به صورت مجازی برگزار شد و فیلم "سرزمین آواره ها" به کارگردانی "کلوئی ژائو" سه جایزه بهترین فیلم و فیلمنامه و بهترین بازیگر زن (فرانسیس مک دورمند) را به خود اختصاص داد. 

جوایز انجمن منتقدان تورنتو نیز جایزه بهترین فیلم، کارگردان و بازیگر زن خود را به فیلم "سرزمین آواره‌ها" اختصاص داد. 

ایسنا نوشت "سرزمین آواره ها" در اولین نمایش جهانی خود سال گذشته در جشنواره ونیز رونمایی شد و  پس از کسب شیر طلایی بهترین فیلم و همچنین هوگوی طلایی بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره شیکاگو، در جوایز مختلف انجمن های منتقدان نیز مورد توجه قرار گرفته و از سوی انجمن فیلم بوستون، شیکاگو، نیویورک، لس آنجلس، انجمن ملی منتقدان سینمای آمریکا و نیز در شاخه بهترین فیلم و یا کارگردانی برگزیده شده است. 

در فیلم "سرزمین آواره" که در نظرسنجی سالانه نشریه ایندی وایر از بیش از ۲۰۰ منتقد و روزنامه نگار سینمایی نیز در رتبه نخست برترین فیلم های سال ۲۰۲۰ قرار گرفته، "فرانسس مک دورمند" بازیگر برنده اسکار در نقش زنی از یک شهر در ایالت نوادای آمریکا بازی می‌کند که زندگی جدیدی را در جاده تجربه میکند. 

این فیلم بر اساس کتاب غیرداستانی "سرزمین آواره ها: زنده ماندن در آمریکای قرن بیست و یکم" نوشته "جسیکا برودر " ساخته شده و از بخت های اصلی اسکار ۲۰۲۱ محسوب میشود. 

در سایر بخش های جوایز حلقه منتقدان نیویورک، "استیو مک کوئین" برای مجموعه فیلم "تبر کوچک"، بهترین کارگردان نام گرفت و "چادویک بوزمن" بازیگر درگذشته آمریکایی نیز برای نقش آفرینی در فیلم "ما رینی بلک باتم" بهترین بازیگر مرد در نقش اصلی شناخته شد. 

فیلم دانمارکی "راند دیگر" ساخته "توماس وینتربرگ" بهترین فیلم خارجی سال شد و مستند رومانیایی "کولکتیو" به کارگردانی "الکساندر نانو" هم به عنوان بهترین اثر مستند سال انتخاب شد.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو