معرفی نامزد‌های مسابقه صحنه‌ای تئاتر فجر

منبع: برترین ها

110

1399/11/20

15:41


 نامزدهای مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در بخش‌های موسیقی، طراحی گریم، طراحی لباس، طراحی نور، طراحی صحنه، بازیگری زن، بازیگری مرد، نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی معرفی شدند.

خبرگزاری ایرنا: نامزدهای مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در بخش‌های موسیقی، طراحی گریم، طراحی لباس، طراحی نور، طراحی صحنه، بازیگری زن، بازیگری مرد، نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی معرفی شدند.
 

معرفی نامزد‌های مسابقه صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر

 
نامزدهای مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در رشته‌های ۹ گانه موسیقی، طراحی گریم، طراحی لباس، طراحی نور، طراحی صحنه، بازیگری زن، بازیگری مرد، نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی بدون اولویت انتخاب و معرفی شدند.
 
موسیقی
 
در این بخش عماد عرب‌زاده برای موسیقی نمایش «آبگوشت زهرماری»، حسین اصلی‌مازغی و عبدالرضا سرابی برای موسیقی نمایش «نگاهم به دریاست تا کسی آب را نبرد» و ثمین زرافشان برای موسیقی نمایش «اتول سورون» به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب شدند.
 
طراحی گریم و طراحی لباس
 
سارا اسکندری برای طراحی گریم نمایش «سگدو»، ساچلین مهدی‌لو برای طراحی گریم نمایش «هار یا مردی که به هنگامه تولد هر دو دستش پر از خون بود» و هستی حسینی برای طراحی لباس نمایش «اتول سورون»، سعید معروفی برای طراحی لباس نمایش «تن­ها»، مهیا قبادی برای طراحی لباس نمایش «هار یا مردی که به هنگامه تولد هر دو دستش پر از خون بود» و نیما ایمان زاده برای طراحی لباس نمایش «باب بارا» به عنوان نامزدهای نهایی دو بخش طراحی گریم و طراحی لباس بخش صحنه‌ای جشنواره سی‌ونهم تئاتر فجر معرفی شدند.
 
طراحی نور و طراحی صحنه
 
همچنین در دو بخش طراحی نور و طراحی صحنه؛ رضا حیدری برای طراحی نور نمایش «اتول سورون»، احسان فلاحت پیشه برای طراحی نور نمایش «پنهان خانه پنج در»، فرشاد نصیری برای طراحی نور نمایش «هار یا مردی که به هنگامه تولد هر دو دستش پر از خون بود»، عبدالخالق مصدق برای طراحی نور نمایش «راشومون» و سعید مؤذنی برای طراحی صحنه نمایش «بهشت حکیم الله»، اوشان محمودی برای طراحی صحنه نمایش «پینوکیو»، سینا ییلاق بیگی برای طراحی صحنه نمایش «پنهان خانه پنج در» و احسان جانمی برای طراحی صحنه «بیداری به وقت خون» به عنوان نامزدهای دریافت جوایز نفرات برتر این دو بخش توسط اعضای هیات داوران انتخاب و معرفی شدند.
 
بازیگری زن و بازیگری مرد
 
علی پویا قاسمی برای بازی در نمایش «هار یا مردی که به هنگامه تولد هر دو دستش پر از خون بود»، آرش فلاحت‌پیشه برای بازی در نمایش «جوادیه بیست متری»، سروش طاهری برای بازی در نمایش «سگدو»، اتابک نادری برای بازی در نمایش «سه­شنبه های لعنتی»، حمیدرضا محمدی برای بازی در نمایش «هار یا مردی که به هنگامه تولد هر دو دستش پر از خون بود» و مائده وحیدی برای بازی در نمایش «بیداری به وقت خون»، آیه کیان‌پور برای بازی در نمایش «سگدو»، نسیم شجاعی برای بازی در نمایش «هار یا مردی که به هنگامه تولد هر دو دستش پر از خون بود» و ویدا موسوی برای بازی در نمایش «بهشت حکیم الله» نامزدهای دو بخش بهترین بازیگر زن و مرد این دوره از جشنواره تئاتر فجر را به نام خود رقم زدند.
 
کارگردانی
 
اوشان محمودی برای کارگردانی نمایش «پینوکیو»، شهروز دل افکار برای کارگردانی نمایش «اتول سورون»، عباس غفاری برای کارگردانی نمایش «سگدو» و نیما ایمان زاده برای کارگردانی نمایش «باب بارا» نامزدهای بخش کارگردانی مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر را تشکیل می‌دهند.
 
نمایشنامه‌نویسی
 
و در نهایت محمدچرمشیر برای نگارش نمایشنامه «سگدو»، محمدمهدی خاتمی برای نگارش نمایشنامه «سه‌شنبه‌های لعنتی»، رضا گشتاسب برای نگارش نمایشنامه «نگاهم به دریاست تا کسی آب را نبرد» و باقر سروش برای نگارش نمایشنامه «اتول سورون» به عنوان نامزدهای بخش نمایشنامه‌نویسی مسابقه آثار صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر در گام سی‌ونهم انتخاب و معرفی شدند.
 

معرفی نامزد‌های مسابقه صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر

 
جشنواره تئاتر فجر به‌عنوان مهم‌ترین رویداد رقابتی و جشنواره‌ای در عرصه هنر تئاتر و بازتاب‌ آینه تمام‌نمای هنر انقلاب در ایام یوم‌الله دهه فجر امسال (۱۳۹۹) در شرایطی سی‌ونهمین دوره خود را با دبیری حسین مسافرآستانه پشت سر گذاشت که همه گیری ویروس کرونا و گسترش آن در کشور برگزاری جشنواره‌ها و فعالیت‌های هنری به‌ویژه در عرصه تئاتر را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
 
تعطیلی فعالیت‌های نمایشی به‌ویژه تماشاخانه‌ها و سالن‌های میزبان آثار نمایشی از یک‌سو و ازسوی دیگر برگزاری بخش اعظم این رویداد به‌عنوان مهم‌ترین رویداد عرصه تئاتر کشور در بستر فضای مجازی، ویژگی‌های این دوره جشنواره را متمایزتر از ادوار دیگر ساخت.
 
همچنین دو محور «رادیوتئاتر» و «فیلم‌تئاتر» به‌عنوان دو بستر متفاوت تولید آثار نمایشی و ارائه آن به مخاطبان برای نخستین‌بار به‌عنوان بخش‌های اصلی و استوانه این جشنواره تعریف شد.
 
همچنین با اعلام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر بازگشایی مجدد تالارهای نمایشی از ابتدای بهمن‌ماه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ظرفیت محدود و حداکثر ۵۰ درصدی نمایش‌ها، سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر را به یکی از معدود رویداد عرصه هنری کشور در قالب جشنواره‌های هنری فجر بدل ساخت که به شکل محدود میزبان مخاطبان بود.
 
در کنار دو بخش یادشده (رادیوتئاتر و فیلم‌تئاتر) به‌عنوان دو ستون اصلی جشنواره تئاتر فجر در گام سی‌ونهم؛ اختصاص بخش «سرباز انقلاب» به مناسبت نخستین سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده باعث شد که این رویداد بعد از مدت‌ها یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های محتوایی خود را بر حوزه تئاتر مقاومت و دفاع مقدس به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بن‌مایه‌های گفتمان فرهنگی انقلاب قرار دهد.
 
از دیگر بخش‌های این دوره از جشنواره می‌توان به بخش «نمایش‌های میدانی و خیابانی»، «بخش دیگر گونه‌های اجرا»، «بخش رقابتی آثار صحنه‌ای»، «بخش رقابتی برگزیدگان جشنواره‌های استانی» و «بخش رقابتی نمایشنامه‌نویسی» اشاره کرد.
 
سی‌ونهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه عصر امروز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه ساعت ۱۸ با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار وحدت به کار خود پایان می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو