خواص کره بادام زمینی چیست؟خواص سلامتی و خطرات احتمالی کره بادام زمینی

منبع: مینویسم

72

1399/11/20

19:21


خواص کره بادام زمینی چیست؟خواص سلامتی و خطرات احتمالی کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی چیست؟خواص سلامتی و خطرات احتمالی کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی چیست؟خواص سلامتی و خطرات احتمالی کره بادام زمینی. امروزه کره بادام زمینی گسترش رایجی درمیان وعده های غذایی و میان وعده ها پیدا کرده است. کره بادام زمینی فاقد کلسترول است و یک گزینه مغذی همراه با پروتئین و چربی های مفید است. کره بادام زمینی همچنین حاوی مواد مغذی بسیاری از جمله ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند برای سلامتی فرد مفید باشد.

با این حال، اطلاعات متناقضی در مورد اینکه آیا یک ماده غذایی سالم است یا نه وجود دارد. این مقاله بررسی می کند که چگونه کره بادام زمینی می تواند بر کلسترول فرد تأثیر بگذارد، مزایای آن برای سلامتی و خطرات احتمالی برای سلامتی را در این مطلب بخوانید.

خواص کره بادام زمینی چیست

کره بادام زمینی و کلسترول

بادام زمینی به طور طبیعی حاوی پروتئین، چربی و فیبر است. آنها همچنین شامل نوعی چربی هستند که به عنوان چربی اشباع نشده شناخته می شوند، که متخصصان بهداشت به طور کلی آن را بخشی مهم از یک رژیم متعادل را در حد متوسط در نظر می گیرند. کره بادام زمینی حاوی دو نوع چربی اشباع نشده است:

  1. چربی اشباع نشده: به گفته انجمن دیابت آمریکا، چربی های اشباع نشده تک ممکن است سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) را کاهش دهند. مقادیر بالای کلسترول LDL می تواند خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش دهد.
  2. چربی اشباع نشده چند برابر: همانند چربی های اشباع نشده، چربی های اشباع نشده غیره نیز می توانند به کاهش سطح کلسترول LDL در بدن فرد کمک کنند.

بعلاوه ، کره بادام زمینی فاقد کلسترول است. طبق وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، کره بادام زمینی حاوی چربی به مقدار زیر است:

نوع چربیدر هر 100 گرم کره بادام زمینیدر هر 28.38 (2 ق چای خوری) کره بادام زمینی
چربی اشباع شده25.4 g7.2 g
چربی اشباع نشده تک12.3 g3.49 g
چربی های اشباع نشده چند برابر10.1 g2.86 g

 

انجمن قلب آمریکا (AHA) به افراد توصیه می کند که حدود 5-6٪ کالری روزانه خود را از چربی اشباع دریافت کنند. بر اساس این راهنما ، فردی که 2000 کالری در روز می خورد ممکن است تقریباً 13 گرمچربی اشباع در رژیم غذایی خود داشته باشد. AHA همچنین 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را به عنوان یک وعده توصیه می کند.

بهترین مواد غذایی قبل از خواب که باعث می شود خواب راحتی داشته باشید

خطرات سلامتی

هنگام خوردن کره بادام زمینی به میزان متوسط و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، خطر کمی برای سلامتی فرد وجود دارد. افرادی که قصد دارند یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنند ممکن است مایل به خوردن کره بادام زمینی خالص باشند که هیچ ماده دیگری ندارد.

مصرف شکر و نمک

محصولات کره بادام زمینی طعم دار می توانند حاوی شکر اضافه شده باشند. اگرچه غذاهای حاوی شکر اضافه شده می توانند بخشی از یک رژیم غذایی مفید باشند، اما بهتر است تا حد ممکن مصرف این ماده برای سلامتی مطلوب محدود شود. کسانی که نیاز به رژیم کم سدیم دارند، باید در صورت امکان کره بادام زمینی بدون نمک را انتخاب کنند.

کالری دریافتی

علاوه بر این، یک وعده 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حدود 188 کالری دارد. برای فردی که 2000 کالری در روز مصرف می کند، این مقدار کره بادام زمینی 9.4 درصد کالری دریافتی روزانه او خواهد بود.

کسانی که بیش از میزان سوزاندن خود کالری مصرف می کنند، احتمالاً اضافه وزن پیدا می کنند، که ممکن است منجر به اضافه وزن یا چاقی در برخی افراد شود و به طور بالقوه باعث سایر مشکلات سلامتی شود. برای فرد مهم است که مراقب آنچه می خورد باشد و سعی کند یک رژیم غذایی سالم و متعادل را رعایت کند.

خواص کره بادام زمینی

خواص سلامتی کره بادام زمینی

وقتی کره بادام زمینی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف می شود، می تواند فواید زیادی به همراه داشته باشد.

1. منبع خوب پروتئین است

طبق USDA، یک وعده 45 گرم کره بادام زمینی حاوی 10 گرم پروتئین است. این می تواند یک منبع پروتئین مناسب برای افرادی باشد که رژیم غذایی گیاهی مانند گیاهخواران را دنبال می کنند.

2.خواص کره بادام زمینی ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهد

تحقیقات نشان می دهد بین مصرف مغزها و کره بادام زمینی و کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها رابطه وجود دارد. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که زنانی که آجیل و کره بادام زمینی بیشتری مصرف می کنند، خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان پستان را کاهش می دهند.

3.ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را تأمین می کند

کره بادام زمینی حاوی بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی است که برای عملکرد صحیح بدن مهم است.کره بادام زمینی منبع خوبی برای:

  • نیاسین
  • ویتامین E
  • منیزیم
  • فسفر
  • منگنز

ویتامین d در چه غذاهایی است؟ معرفی تمام منابع غذایی جذب ویتامین دی

4. خواص کره بادام زمینی برای سلامت قلب

کره بادام زمینی به دلیل داشتن مقدار زیادی چربی اشباع نشده، ممکن است به کاهش سطح کلسترول LDL در فرد کمک کند. داشتن سطح LDL بهینه با خطر کمتری بیماری قلبی مرتبط است.

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که افرادی که مقدار زیادی آجیل مصرف کرده اند ممکن است خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند. محققان همچنین بادام زمینی را به عنوان روشی مقرون به صرفه برای تقویت سلامت قلب توصیه کردند.

5.حفظ سطح قند خون

برخی تحقیقات نشان می دهد که افرادی که یک وعده غذایی را با کره بادام زمینی مصرف می کنند، قند خون کمتری نسبت به همان وعده غذایی بدون آن دارند. این نتایج نشان می دهد کره بادام زمینی ممکن است به بهبود کنترل قند خون کمک کند، که برای سلامتی بهینه و پیشگیری از بیماری مهم است.

عوارض خوردن قند با چای چیست؟ چه چیزی جایگزین کنیم؟

6.خواص کره بادام زمینی برای لاغری

کره بادام زمینی سرشار از فیبر، چربی و پروتئین است که می تواند به احساس سیری بیشتر فرد کمک کند. این احساس سیری می تواند احتمال میان وعده در غذاهای کم مصرف را در فرد کاهش دهد.
یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که افرادی که میزان آجیل بیشتری مصرف می کنند احتمال اضافه وزن یا چاقی کاهش می یابد. نتایج نشان می دهد که آجیل ، اگرچه خود متراکم است ، اما جایگزین سایر غذاهای کم مصرف در رژیم غذایی شرکت کنندگان می شود.

 

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو