بهترین قرص ویتامین برای تقویت مو

منبع: تالاب

80

1399/11/21

06:53


بهترین قرص ویتامین برای تقویت مو

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم پزشکی و داروسازی تصور داشتن موهای پرپشت و ابریشمی یک آرزویی دست‌نیافتنی نیست. بسته به علت ریزش مو در بسیاری از موارد می‌توان با مصرف مکمل‌های غذایی برای همیشه با ریزش مو خداحافظی کرد. جستجو برای بهترین قرص تقویت مو معمولا دغدغه اکثر افرادی است که به دنبال راهی برای بهبود این مشکل هستند.

 

ما در این مطلب از میان همه مکمل‌های ضد ریزش مو که در بازار وجود دارند، بهترین انواع آنها را انتخاب کرده و در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

 

ریزش مو تا چه تعداد طبیعی است ؟

در بیشتر منابع علمی ریزش مو را تا حدود 100 عدد در روز طبیعی دانسته‌اند. چرخه رشد مو در 3 مرحله صورت می‌پذیرد:

مرحله آناژن: این مرحله فاز رشد مو است و معمولا 90% از موها همیشه در این فاز قرار دارند. هر تار مو معمولا 2 تا 8 سال در این فاز به رشد خود ادامه می‌دهد.

مرحله کاتاژن: در این مرحله مو دیگر رشد نمی‌کند و غلاف خارجی ریشه مو چروکیده می‌شود. مو اغلب 2 تا 3 هفته در این فاز قرار دارد.

مرحله تلوژن: این مرحله، فاز افتادن مو بوده و یک تار موی جدید جایگزین موی قبلی می‌شود. مرحله تلوژن 2 تا 3 ماه به طول می‌انجامد.

ریزش مو از نظر بسیاری از متخصصان حتی اگر به 200 عدد در روز نیز برسد، مشکلی را ایجاد نمی‌کند اما اگر از دست دادن موها روزانه به بیش از این رقم رسید، زنگ اخطاری است برای اینکه به شما هشدار دهد که باید حتما به دنبال علتی اساسی برای آن بگردید.

 

علل ریزش مو

شایع‌ترین علت ریزش مو را می‌توان به مسائل ژنتیکی مرتبط دانست. در این موارد ممکن است درمان دارویی تا حدی که مورد نظر است، موثر واقع نشود و تنها راه تاثیرگذار انجام عمل کاشت مو باشد. اما ریزش مو دلایل دیگری نیز دارد که آنها را می‌توان در موارد زیر گنجاند:

داشتن رژیم غذایی ناسالم و کمبود مواد مغذی و ویتامین‌ها

قرار گرفتن در دوره‌های اضطراب و استرس

مصرف برخی از داروها مثل داروهای شیمی‌درمانی

ابتلا به بعضی از بیماری‌ها

عدم تعادل هورمون‌های بدن

در مواردی که علت ریزش مو به کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مرتبط باشد، می‌توان با استفاده از مکمل‌های ویتامین مثل قرص بیوتین یا مکمل‌های حاوی مینرال مثل قرص زینک پلاس به تقویت موها پرداخته و تعداد ریزش موها را نیز کاهش داد. البته بسیاری از مکمل‌های ریزش مو ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و تنها شامل یک ماده مغذی نمی‌شوند.

بهترین قرص ویتامین برای تقویت مو

معرفی بهترین انواع قرص ریزش مو

با ورود به داروخانه با انواع قرص ریزش مو در برندهای مختلف مواجه می‌شوید. خرید مکمل‌های پوست و مو نیازی به نسخه پزشک ندارد و هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی می‌توان آنها را تهیه کرد. یکی از معتبرترین داروخانه‌های آنلاین که متنوع‌ترین مکمل‌های غذایی را به مشتریان عرضه می‌کند، داروخانه آنلاین مثبت سبز به مدیریت جناب آقای سید مرتضی مهر طباطبایی است. در این داروخانه مکمل‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند را به سهولت می‎‌توانید بیابید:

 

قرص زینک پلاس

قرص زینک پلاس در انواع برندهای ایرانی و خارجی یکی از محبوب‌ترین و بهترین مکمل‌های ریزش مو است. اصلی‌ترین ترکیب موجود در زینک پلاس، عنصر “روی” بوده و علاوه بر آن ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگری نیز در آن وجود دارد که همه آنها به صورت اختصاصی در تقویت مو موثر هستند. چنانچه اشاره شد زینک پلاس از لحاظ ترکیبات انواع مختلفی دارد:

زینک و ویتامین‌های گروه B

زینک و ویتامین C

زینک، ویتامین‌های گروه B و ویتامین C

لازم به توضیح است که در برخی از برندهای زینک پلاس ممکن است از املاح معدنی نظیر آهن یا کلسیم نیز استفاده شود اما آنچه در همه زینک پلاس‌ها مشترک است، عنصر “روی” است. ماده معدنی روی کمک می‌کند تا غدد چربی اطراف فولیکول مو به خوبی عملکرد خود را انجام داده و به این وسیله از ریزش مو ممانعت به عمل آورده و سلامت کلی مو را بهبود بخشد. قرص زینک پلاس همچنین در حفظ سلامت پوست نیز موثر عمل می‌کند و در تسریع بهبود زخم‌های پوستی و همچنین درمان آکنه تاثیرگذار است. با مصرف روزانه 1 عدد قرص زینک پلاس می‌توانید علاوه بر کاهش ریزش مو، به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک کرده و از خاصیت آنتی‌اکسیدانی ترکیبات موجود در زینک پلاس برخوردار شوید. افزایش اشتها و بهبود رشد در کودکان و نوجوانان نیز از دیگر فواید زینک پلاس محسوب می‌شود.

 

مولتی ویتامین ضد ریزش مو

در واقع بسیاری از محصولاتی که برای درمان ریزش مو معرفی می‌شوند، مولتی ویتامین و مینرال هستند؛ یعنی ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای رشد مو را در خود جای داده‌اند. اگر بخواهیم به تعدادی از این قرص‌ها اشاره کنیم می‌توانیم قرص هیرویت  ، قرص ریجن دایت و قرص پیلفود کمپلکس را نام ببریم. در این نوع مکمل‌ها معمولا عنصر روی، آهن، کلسیم، منیزیم، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C و ویتامین E وجود دارد. ترکیب همه این مواد مغذی در کنار یکدیگر سبب می‌شود تا از ریزش مو جلوگیری شده و رشد مجدد موها با کیفیت و ضخامت بهتر تسریع شود. اگرچه این نوع مولتی ویتامین‌ها به طور ویژه و اختصاصی جهت ارتقاء سلامت مو فرموله شده‌اند اما مزایای بسیار دیگری نیز دارند که تقویت سیستم دفاعی بدن، یکی از مهم‌ترین آنها به شمار می‌آید.

 

قرص بیوتین

اگر به طوردقیق علت ریزش مو به کمبود ویتامین B7 (بیوتین) مرتبط شود، می‌توان از مکمل بیوتین استفاده کرد و دیگر لازم نیست ویتامین‌ها و املاح معدنی دیگری را نیز مورد استفاده قرار داد.

 

بیوتین تولید کراتین در مو را تحریک کرده و سرعت رشد فولیکول مو را افزایش می‌دهد. بیوتین یکی از ویتامین‌های گروه B است و از آنجایی که این گروه از ویتامین‌ها محلول در آب محسوب می‌شوند، در بدن ذخیره نمی‌شود و به طور مرتب باید از طریق مواد غذایی آن را برای بدن تامین کرد.

 

گوشت قرمز، تخم مرغ، ماهی، سیب زمینی شیرین، دانه‌ها و آجیل غنی‌ترین منابع حاوی بیوتین هستند. اگر فرد به هر دلیل نتواند نیاز بدن خود به این ویتامین را تامین نماید، باید حتما از مکمل بیوتین بهره گرفت. مصرف قرص بیوتین ریزش مو را متوقف کرده و به پرپشت شدن موها کمک می‌کند.

 

بهترین قرص ویتامین برای تقویت مو

مکمل های کلاژن ساز

اکثر مکمل‌های کلاژن‌سازی که در بازار وجود دارند معمولا بیشتر برای حفظ سلامت پوست در نظر گرفته شده‌اند. این نوع مکمل‌ها خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و با کاهش چین و چروک‌های پوستی در جوان‌سازی پوست نقش مهمی ایفا می‌کنند. اما کلاژن برای مو و ناخن نیز بسیار مفید است. با استفاده از مکمل‌های کلاژن‌ساز، مو می‌تواند از اسیدهای آمینه موجود در کلاژن برای ساخت پروتئین‌های موجود در مو استفاده کرده و به تقویت ریشه مو پرداخت. بر اساس پاره‌ای از تحقیقات کلاژن همچنین ممکن است از سفید شدن موها نیز پیشگیری به عمل آورد.

کپسول درموبلا گلدن لایف یکی از بهترین مکمل‌های کلاژن‌ساز است که آهن، بیوتین، ویتامین ث، ویتامین E، روی، سیلیکا، ید، منیزیم، منگنز، مس، کلسیم و ویتامین D مهم‌ترین ترکیبات آن را تشکیل می‌دهند. اگر علاوه بر تقویت رشد موها به دنبال پیشگیری از سفید شدن آنها نیز هستید، این مکمل کلاژن‌ساز که تحت لیسانس ایتالیا است یکی از بهترین گزینه‌های پیشنهادی به شما می‌تواند باشد.

 

دیگر مکمل های غذایی تقویت مو

به جز انواع مکمل‌هایی که در قسمت فوق به آنها اشاره شد، محصولات دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در جلوگیری از ریزش مو موثر واقع شوند. یکی از این محصولات مخمر آبجو است که با فرمولاسیون کاملی از ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی و اسیدهای آمینه می‌تواند به تغذیه ریشه موها پرداخته و افزایش رشد آنها را در پی داشته باشد.

 

بسیاری از افراد از قرص مخمر آبجو جهت بهبود ناراحتی‌های گوارشی و افزایش اشتها استفاده می‌کنند اما این قرص می‌تواند برای سلامت پوست، مو و ناخن نیز موثر واقع شود. مخمر منبعی غنی از مواد مغذی است که به جز ویتامین‌ها شامل مواد معدنی مانند کروم و سلنیوم نیز می‌شود.

 

یکی دیگر از این محصولات قرص سلن پلاس است. سلن پلاس را بسیاری از افراد با زینک پلاس اشتباه می‌گیرند. فرق عمده‌ای که بین زینک پلاس و سلن پلاس وجود دارد، این است که ماده اصلی تشکیل‌دهنده زینک پلاس، عنصر روی است در حالی‌که عمده‌ترین ترکیب موجود در سلن پلاس را عنصر سلنیوم تشکیل می‌دهد.

 

سلنیوم با داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی یکی از بهترین منابع به منظور تقویت سیستم ایمنی محسوب می‌شود و در کنار این مزیت مهم به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن نیز می‌پردازد. سلنیوم علاوه بر اینکه رشد موها را افزایش می‌دهد، قارچ‌های ایجاد‌کننده شوره سر را از بین برده و در نتیجه در مبارزه با شوره سر موفق عمل می‌کند.

 

نوشتار پایانی

به منظور تقویت مو و پیشگیری از ریزش مو محصولات مختلفی در داروخانه‌ها یافت می‌شود که برخی از آنها باید به صورت موضعی مورد مصرف قرار گیرند و برخی دیگر مکمل‌های غذایی و خوراکی هستند. ما در این مطلب سعی نمودیم تا انواع بهترین قرص‌های موثر در تقویت مو را به شما معرفی کنیم. بعضی از این قرص‌ها تنها شامل یک ویتامین هستند و بعضی دیگر شامل انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه می‌شوند. چنانچه علت ریزش موی شما به کمبود مواد مغذی مربوط باشد، با مصرف این مکمل‌ها می‌توانید گامی موثر و استوار در راه بهبود این مشکل بردارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو