از احساس غریب بهناز جعفری تا لباس عجیب نوید محمدزاده + عکس

از احساس غریب بهناز جعفری تا لباس عجیب نوید محمدزاده + عکس


منبع: سیمرغ

164

1399/11/21

16:37


از احساس غریب بهناز جعفری تا لباس عجیب نوید محمدزاده + عکس

 آثار و هنرمندان برتر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، در آیینی در تالار وحدت، معرفی شدند. سخنان احساسی بهناز جعفری درباره شرایط این روزهای تئاتر کشور، از شنیدنی‌های این مراسم بود و لباس نوید محمدزاده که برای اهدای جوایز روی صحنه آمد، از دیدنی‌ها

برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر ۳۹، معرفی شدند

 آیین پایانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با حضور هنرمندان، مدیران و جمعی از اهالی رسانه، با اجرای نیما کرمی در تالار وحدت برگزار شد. این مراسم در مدت زمانی بیش از سه ساعت به درازا کشید که دلیل اصلی آن، اهدای جوایز بی‌شمار در بخش‌ها و شاخه‌های متعدد بود.

در آغاز این آیین، سیدمجتبی حسینی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ویدئوکلیپی خطاب به هنرمندان گفت: «امید است که شیوع این ویروس کرونا هرچه زودتر متوقف شود و رویدادهای هنری ما از جمله تئاتر و جشنواره های پیش رو با کیفیت و بدون دغدغه به اجرا درآیند.»

سپس، قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی هم در پیامی تصویری گفت: «از هنرمندان و خبرنگارانی که در شرایط کرونایی و ملتهب ناشی از  شیوع بیماری کرونا، ما را یاری کردند و امید و نشاط  را برای جامعه به ارمغان آوردند، تشکر می کنم. از همه عوامل برگزاری جشنواره و از جمله آقای مسافر آستانه قدردانی می‌کنم. جشنواره مشکلات زیادی داشت ولی با عزم جمعی، کار به خوبی پیش رفت.»

مسافر آستانه، دبیر جشنواره تئاتر فجر، دیگر سخنران این آیین بود که گفت: «در سالی که گذشت، هنرمندان درآثارشان بیشتر به موضوعاتی رو آوردند که دغدغه‌ اقشار مختلف جامعه است. در جشنواره سی و نهم، موضوع‌هایی چون ترور و شهدای سلامت مورد توجه هنرمندان قرار گرفت.

او ادامه داد: «جشنواره سی و نهم با همکاری و همراهی جمعی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این رویداد، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، اجازه دادند تا این دوره از جشنواره به خوبی برگزار شود.»

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در سخنانی کوتاه گفت: «گویا رسم امشب سخن نگفتن است. من هم از این روند پیروی می‌کنم و از همه پیشکسوتان عرصه تئاتر و همه آن‌هایی که راه این عزیزان را می‌پویند، سپاسگزاری می‌کنم.»

بیشتر بدانید : واکنش ها به تیپ خاص نوید محمدزاده در جشنواره فجر + عکس

تقدیر از خانواده شهید دکتر فخری ‌زاده

تقدیر از خانواده شهید دکتر محسن فخری‌زاده، ادامه بخش این مراسم بود که با حضورعباس صالحی، وزیر وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی روی صحنه انجام شد.

تقدیر از خانواده شهید دکتر فخری ‌زاده در جشنواره فجر

 
تقدیر از خانواده شهید دکتر فخری ‌زاده در جشنواره فجر

حامد فخری‌زاده، فرزند این شهید هسته‌ای، در کلیپی گفت: «پدرم به شعر و هنر علاقه داشت ومعتقد بود موسیقی‌ وسایر رشته‌های هنر، جزو جدایی‌ناپذیر از فرهنگ غنی یک ملت به شمار می‌روند.

مهدی، دیگر فرزند شهید فخری‌زاده نیز بیان کرد: «پدرم زیبایی‌ را در ذات هر چیزی جست‌وجو می‌کرد نه در ظاهرآن. او دل‌بسته موسیقی و آواز اصیل ایرانی بود. او دستگاه‌های آواز ایرانی را می‌شناخت و صدای خوبی داشت. پدرم با تسلطی که به آواز ایرانی داشت، معتقد بود مفهوم و معنای عمیقی که در شعر فارسی وجود دارد، زمانی که با موسیقی همراه می‌شود، به بالاترین درجه هنری می‌رسد.

در ادامه این آیین، نوبت به معرفی برگزیدگان بخش مسابقه عکس و پوستر جشنواره شد. رتبه اول عکس به شهریار دبیری، برای عکاسی از نمایش «فرانکنشتاین» اختصاص یافت. رتبه دوم به فاطمه حسن‌پور زعفرانی برای عکس نمایش «جانکاه» رسید. رتبه سوم هم از آن مریم قهرمانی‌زاده برای عکس نمایش «مری پاپینز» شد.

در بخش پوستر، مهدی رایگانی برای طراحی پوستر نمایش «دراکولا» رتبه اول، سروش حیدری برای طراحی پوستر نمایش «شاه شکار» رتبه دوم و سینا افشار برای طراحی پوستر نمایش «اسم»، رتبه سوم را دریافت کردند.

سپس، برگزیدگان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، معرفی شدند.در بخش نمایش‌های صحنه‌ای دفاع مقدس، نمایش‌های «برونسی» به کارگردانی مرتضی شاه کرم و «سرباز» به کارگردانی حسین پارسایی، بدون اولویت، به عنوان آثار برتر معرفی شدند. در بخش نمایش‌های خیابانی دفاع مقدس هم، جایزه نقدی بدون اولویت به نمایش‌های «حباب زیر آب» به کارگردانی جلال حسنوند و علی شمس و «۶۵۹۹» به کارگردانی مسعود براهیمی اهدا شد.

متروی تهران هم در راستای حمایت از آثار متناسب با مسئولیت‌های این نهاد، از نمایش خیابانی «ژنرال» به نویسندگی و کارگردانی سعید بادینی، نمایش «سه‌شنبه‌های لعنتی» به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی خاتمی و نمایش «پاشوره» به نویسندگی و کارگردانی حسن عابدی تقدیر کرد.
 

اهدای بدون نظم جوایز

از نکات عجیب آیین پایانی جشنواره ۳۹، نبودن نظم و ترتیب در اهدای جوایز بی‌شمار در بخش‌های مختلف این رویداد بود؛ گویا جایزه‌ها بدون تفکیک شاخه و بخش، به صورت درهم و مسلسل‌وار به برندگان تعلق می‌گرفت.

در بخش تئاتر خیابانی، دیپلم افتخار و جایزه نقدی طراحی فضای نمایشی به طور مشترک به احمد صمیمی و مارال ایزدبخش برای نمایش «V.A.R» اهدا شد  در بخش مسابقه تئاتر خیابانی سرباز انقلاب، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سیدمهرداد کاووسی برای طراحی فضای نمایش «زهی خیال باطل» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی طراحی حرکت به طور مشترک به سامان شکیبا و سارینا شاد برای طراحی حرکت نمایش «مضحکه در مضحکه» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه رادیو تئاتر، دیپلم افتخار و جایزه نقدی طراحی صدا و افکت برگزیده به نرگس موسی‌پور برای نمایش رادیویی «اتاق ۲۴» رسید.

مجید آینه هم برای صدابرداری تمامی آثار حاضر در مسابقه رادیو تئاتر، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.

برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر

 
برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر

ادامه بخش این آیین، تقدیر از برگزیدگان بخش‌های مسابقه تئاتر صحنه‌ای، تله‌تئاتر و تئاتر خیابانی بود.

در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده طراحی لباس به سعید معروفی برای طراحی لباس «تن‌ها» تعلق گرفت.

سعید مؤذنی برای طراحی صحنه نمایش «بهشت حکیم الله»، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده طراحی صحنه را در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای دریافت کرد.

در همین بخش، دیپلم افتخار و جایزه نقدی طراحی نور نیز به رضا پورتراب‌زاده برای طراحی نور نمایش «اپیدمی» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه تله‌تئاتر، دیپلم افتخار و جایزه نقدی طراحی نور و تصویر به مهدی گودرزی و میلاد شکیبا برای طراحی نور و تصویر تئاتر تلویزیونی «آینه یک روز زنده است» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده طراحی نور به احسان فلاحت‌پیشه برای طراحی نور نمایش «پنهان خانه پنج در» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی، لوح تقدیر و جایزه نقدی طرح و ایده به طور مشترک به احمد صمیمی و مارال ایزدبخش برای طرح و ایده نمایش «V.A.R» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی طرح و ایده به سمیه مهری برای طرح و ایده نمایش «مضحکه در مضحکه» اهدا شد.

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی سرباز انقلاب، لوح تقدیر و جایزه نقدی طرح و ایده به مصطفی جعفری‌خوزانی برای طرح و ایده نمایش «انگشتری» رسید.

همچنین سعید بادینی برای طرح و ایده نمایش «ژنرال»، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی طرح و ایده را در بخش مسابقه تئاتر خیابانی سرباز انقلاب دریافت کرد.

تجلیل از چهار پیشکسوت تئاتر

تجلیل از چهار پیشکسوت عرصه تئاتر ادامه بخش این آیین بود که در آن از بهرام ابراهیمی (بازیگر تئاتر، رادیو، سینما و تلویزیون)، همایون علی‌آبادی (نویسنده و منتقد تئاتر)، اختر تاجیک (عکاس تئاتر) و جمشید داورپناه (نویسنده و کارگردان تئاتر خراسان شمالی)، تقدیر شد.

در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده طراحی گریم به سارا اسکندری برای طراحی گریم نمایش «سگدو» تعلق گرفت.

جشنواره تئاتر فجر

 
جشنواره تئاتر فجر

در بخش تله‌تئاتر، علیرضا رضایی و آرمان کارخانه برای تدوین تئاتر تلویزیونی «هزار و یک تو»، دیپلم افتخار و جایزه دریافت کردند.

در بخش مسابقه گزارش صحنه‌ای نیز، دیپلم افتخار و جایزه تصویربرداری به محمدرضا اکبری، پوریا سبحانی، احمد اسماعیلی و علی مسیح‌آبادی برای تصویربرداری نمایش «اپیدمی» رسید.

در همین بخش، دیپلم افتخار و جایزه تدوین را مجتبی اسماعیل‌زاده برای نمایش «خونه باد» دریافت کرد.

همچنین جایزه صدابرداری در این بخش به حمید نجفی‌راد برای صدابرداری نمایش «ننه دلاور» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی، دیپلم افتخار و جایزه موسیقی به طور مشترک به احمد صمیمی و امیرمحمد انصافی، برای نمایش «نبرد بام» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی سرباز انقلاب، دیپلم افتخار و جایزه موسیقی به مهدی کرمی برای آهنگسازی نمایش «قاصد» رسید.

در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه برگزیده موسیقی به طور مشترک به حسین اصیلی مازغی و عبدالرضا سرابی برای آهنگسازی نمایش «نگاهم به دریاست تا کسی آب را نبرد» رسید.

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی سرباز انقلاب، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر بازیگری زن به آرزو جعفری برای بازی در نمایش «قاصد» تقدیم شد.

در همین بخش، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده بازیگری زن به نجمه مهرابی خوزانی، برای نمایش «زندگی با طعم باروت» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه تله تئاتر، دیپلم افتخار و جایزه بازیگری زن به بهناز جعفری برای بازی در نمایش «آینه یک روز زنده است» تعلق گرفت.

ادای احترام بهناز جعفری به زنده‌یاد پرویز پورحسینی

بهناز جعفری پس از کسب جایزه‌اش در سخنانی گفت: «امشب احساس غریبی می‌کنم، احساس می‌کنم این جشن یک جشن غریب است. از همه منافذ این سالن، سوز غریبی می‌آید، خواهش می‌کنم دست به دست هم بدهیم این فاصله‌ها را برداریم.»

او افزود: «دل همه ما برای صحنه و تئاتر تنگ شده است. دلم می‌خواهد امشب، از پرویز پورحسینی نام ببرم. خواهش می‌کنم یک دقیقه به احترام او سکوت کنیم.»

بهناز جعفری در جشنواره تئاتر فجر

 
بهناز جعفری در جشنواره تئاتر فجر

جعفری با اشاره به نسل جدید بازیگران و عوامل تئاتر حاضر در جشنواره سی و نهم گفت: «این نسل جدید با شور و هیجان و انرژی آمده‌اند. دلم برای این همه شور و هیجان تنگ شده بود. با هم به احترام تمام عزیزان از دست رفته یک دقیقه سکوت کنیم و برای آینده بهتر تئاتر تلاش کنیم.»

در بخش مسابقه رادیو تئاتر، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بازیگری زن، بدون اولویت به طور مشترک به نوشین حسن‌زاده برای بازی در نمایش رادیویی «اتاق ۲۴»، آنیسا مصطفی‌پور برای بازی در نمایش «بوسه بر ماه» و رزا مزینانیان برای بازی در نمایش «قهرمان من تویی» اختصاص یافت.

در بخش دیگرگونه‌های اجرایی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی اجراگر برگزیده به گلنوش قهرمانی برای اجراگری در نمایش «۱۵ ثانیه» به دلیل شیوه متناسب اجراگری در نسبت با اثر اجرایی تقدیم شد.

در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، لوح تقدیر و جایزه بازیگری زن به ویدا موسوی برای بازی در نمایش «بهشت حکیم الله» اهدا شد.

در همین بخش، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه بازیگری به آیه کیانپور برای بازی در نمایش «سگدو» رسید.

قدردانی هنرمند نوجوان از قطب‌الدین صادقی

اهدای لوح تقدیر ویژه به آرمان میرزایی، هنرمند نوجوان، به‌خاطر حضور موثر در صحنه تئاتر، بخشی دیگر از این آیین بود.

این بازیگر پس از کسب جایزه‌اش گفت: «امشب افتخار ویژه‌ای نصیبم شد که این جا هستم. می‌خواهم از بچه‌های «تن‌ها» تشکر کنم. من به نمایندگی از بچه‌ها بالای صحنه آمدم و این جایزه را گرفتم.»

قطب الدین صادقی در جشنواره فجر

 
قطب الدین صادقی در جشنواره فجر

او افزود: «این جایزه را به پدر و مادرم تقدیم می‌کنم که همیشه پشت من بودند. از قطب‌الدین صادقی هم که از کودکی تشویقم کرد، بسیار تشکر می‌کنم.»

در بخش مسابقه رادیو تئاتر، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر بازیگری مرد به طور مشترک به عباس توفیقی برای بازی در نمایش رادیویی «اتاق ۲۴» و ایوب آقاخانی برای بازی در نمایش «سین جیم» رسید.

در بخش مسابقه رادیو تئاتر، تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده بازیگری مرد به علی میلانی برای بازی در نمایش رادیویی «سین جیم» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی سرباز انقلاب، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر بازیگری مرد به سیدمهرداد کاووسی برای بازی در نمایش «زهی خیال باطل» اهدا شد.

سیدپویا امامی برای بازی در نمایش «زندگی با طعم باروت» در بخش مسابقه تئاتر خیابانی سرباز انقلاب، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده بازیگری مرد را دریافت کرد.

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر بازیگری مرد به سامان شکیبا برای بازی در نمایش‌های «حباب زیر آب» و «مضحکه در مضحکه» و امیرحسین انصافی برای بازی در نمایش «مضحکه در مضحکه» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده بازیگری مرد به محمدهادی عطایی برای بازی در نمایش «نبرد بام» تقدیم شد.

در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر بازیگری مرد به گروه بازیگران نمایش «آبگوشت زهرماری» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر بازیگری مرد به حمیدرضا محمدی برای بازی در نمایش «هار یا مردی که به هنگامه تولد هر دو دستش پر از خون بود» رسید.

سروش طاهری نیز تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده بازیگری را برای بازی در نمایش «سگدو» در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای دریافت کرد.

در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه اول به محسن عظیمی برای نگارش نمایشنامه «من پیپ هستم آقای دیکنز» اهدا شد.

رتبه دوم این بخش نیز به مهرداد رایانی مخصوص برای نگارش نمایشنامه «مردی که گل به دهان گریست» اختصاص یافت.

رتبه سوم این بخش نیز به مهدی علیپوراصل برای نگارش نمایشنامه «جنگ و صلح» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه رادیو تئاتر، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده نمایشنامه‌نویسی به سینا نیکوکار برای نگارش نمایشنامه رادیویی «سین جیم» اهدا شد.

در بخش مسابقه تله تئاتر، دیپلم افتخار و جایزه نقدی متن نمایشی به زنده‌یاد عبدالرضا حیاتی، نویسنده متن تئاتر تلویزیونی «آتش در نیستان» تقدیم شد.

در بخش مسابقه دیگرگونه‌های اجرایی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ایده اجرایی (نویسندگی) به رضا سعیدی برای نمایش «حیاط ناتمام خانه ورنوسفادرانی» به دلیل بهره‌گیری از تجربه زیسته هنرمند در بستر اجرایی اثر اختصاص یافت.

در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر نمایشنامه‌نویسی به باقر سروش برای نگارش نمایشنامه «اتول سورون» تعلق گرفت.
 

محمد چرمشیر جایزه‌اش را به چه کسانی تقدیم کرد؟

اهدای جوایز بی‌شمار جشنواره سی و نهم تئاتر فجر، با اهدای تندیس به محمد چرمشیر ادامه پیدا کرد.

این نویسنده، این جایزه را در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای به خاطر نگارش نمایشنامه «سگدو»، از آن خود کرد. عباس غفاری، کارگردان‌ «سگدو» به نیابت از محمد چرمشیر روی صحنه آمد و پس از کسب این جایزه گفت: «آقای چرمشیر این جایزه را به روح بلند همه هنرمندانی که از دست داده‌ایم، تقدیم می‌کند. جای آنها پر شدنی نیست.»

در بخش مسابقه گزارش صحنه‌ای، دیپلم افتخار و جایزه نقدی کارگردانی فنی برگزیده به رضا دادویی، برای کارگردانی نمایش «به مناسبت ورود اشکان» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه تله تئاتر، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی کارگردانی تلویزیونی برگزیده به شهرام گیل‌آبادی، برای کارگردانی تئاتر تلویزیونی «آینه یک روز زنده است» اهدا شد.

در بخش مسابقه رادیو تئاتر، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر کارگردانی به مصطفی کولیوندی برای کارگردانی نمایش رادیویی «چریکه» اهدا شد.

در بخش مسابقه رادیو تئاتر، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده کارگردانی به علی بهرامی برای کارگردانی نمایش رادیویی «سین جیم» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه تله تئاتر، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی کارگردان هنری برگزیده به السا فیروزآذر برای کارگردانی هنری تئاتر تلویزیونی «هزار و یک تو» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی سرباز انقلاب، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر کارگردانی به طور مشترک به سیدمهرداد کاووسی برای کارگردانی نمایش «زهی خیال باطل» و مجتبی خلیلی برای کارگردانی نمایش «زندگی با طعم باروت» تعلق گرفت.

نوید محمدزاده در جشنواره تئاتر فجر


نوید محمدزاده در جشنواره تئاتر فجر

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی سرباز انقلاب، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده کارگردانی به سعید بادینی برای کارگردانی نمایش «ژنرال» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر کارگردانی به سمیه مهری برای کارگردانی نمایش «مضحکه در مضحکه» اهدا شد.

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده کارگردانی به مهدی ضیائیان برای کارگردانی نمایش «نبرد بام» تقدیم شد.

در بخش مسابقه دیگرگونه‌های اجرایی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده طراحی اجرا (کارگردانی) به مهیار جوادیها برای طراحی اجرای نمایش «تناسخ» به دلیل بهره‌گیری از امکانات و ویژگی‌های دیگرگونه‌های اجرایی در طراحی اجرا اهدا شد.

در بخش مسابقه دیگرگونه‌های اجرایی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده به پویان محمودی برای اجرای نمایش «۱۵ ثانیه» به دلیل بهترین استفاده از ویژگی‌های مکان اجرا اختصاص یافت.

در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر کارگردانی به اوشان محمودی برای کارگردانی نمایش «پینوکیو» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده کارگردانی به نیما ایمان‌زاده برای کارگردانی نمایش «باب بارا» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه رادیو تئاتر، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تهیه‌کننده برگزیده به سامی یوسفی برای تهیه‌کنندگی نمایش رادیویی «قهرمان من تویی» اهدا شد.

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی سرباز انقلاب، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نمایش برگزیده به سعید بادینی برای کارگردانی نمایش «ژنرال» اهدا شد.

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه نمایش برگزیده و جایزه بزرگ به هادی کیانی برای کارگردانی نمایش «واگویه های یک فشنگ جنون زده» به دلیل رعایت تمامی جنبه‌های نمایشی اعم از طراحی فضا، کارگردانی، بازیگری و هماهنگی همه عناصر نمایشی تعلق گرفت.

تندیس های جشنواره تئاتر فجر


تندیس های جشنواره تئاتر فجر

در بخش مسابقه گزارش صحن‌ ای نیز جایزه ویژه هیات داوران، شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به شهرام گیل آبادی برای کارگردانی نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، لوح تقدیر ویژه هیات داوران و جایزه نقدی برای پرداختن به موضوع اپیدمی و نیز همراهی پیشکسوتان و جوانان تئاتر گرگان به گروه نمایش «اپیدمی» به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده تقدیم شد.

در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، جایزه ویژه هیات داوران شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش «کمین ژاله» به کارگردانی حامد مکملی از قزوین تعلق گرفت.

در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، جایزه بزرگ این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش «باب بارا» به کارگردانی نیما ایمان‌زاده از سنندج اهدا شد. 

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو